Ik ondervind problemen met het verbinden naar een ftp-server alsook het ophalen van mappenlijsten en uploaden van bestanden. Voorheen had ik hier geen last van. De problemen doen zich voor bij twee compleet verschillende ftp-servers (die ik overigens niet zelf beheer).
Tot nu toe heb ik geprobeerd met zowel FileZilla als Cyberduck, beide geven dezelfde problemen.
Hieronder een overzicht van de FileZilla log die aantoont dat verbinden eerst niet lukte, daarna wel inclusief problemen met het ophalen van de mappenlijst.
Hieronder de log van de andere ftp-server (wat eigenlijk zo goed als identiek is):
Probleem doet zich zowel voor op mijn desktop als laptop (beide Windows 7). Heb de Windows firewall uitgeschakeld, dat hielp niet. Verder heb ik zowel de model als de router meerdere keren gereset.
De router is een D-link DIR-635. SPI uitschakelen hielp niet.
Bestanden uploaden lukt niet. Het duurt eerst ellendig lang alvoor hij begint met uploaden en daarna upload hij enkele bestanden (2-3) waarna hij een goede minuut niets doet, daarna weer enkele bestanden. Soms valt de verbinding ook volledig weg.
Ik heb geprobeerd met de ftp-clients ingesteld op zowel passive als active.
Tot nu toe heb ik geprobeerd met zowel FileZilla als Cyberduck, beide geven dezelfde problemen.
Hieronder een overzicht van de FileZilla log die aantoont dat verbinden eerst niet lukte, daarna wel inclusief problemen met het ophalen van de mappenlijst.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
| Status: Verbinden met 159.253.0.27:21... Fout: Verbinding verloren Fout: Kan niet verbinden met server Status: Wachten om opnieuw te proberen.... Status: Vertraagt verbinding voor 1 seconde als gevolg van een vorige mislukte verbindingspoging... Status: Verbinden met 159.253.0.27:21... Status: Verbinding aangemaakt, welkomstbericht afwachten... Antwoord: 220 ProFTPD 1.3.4a Server ready. Commando: USER *********** Antwoord: 331 Password required for *********** Commando: PASS ******** Antwoord: 230 User *********** logged in Commando: SYST Antwoord: 215 UNIX Type: L8 Commando: FEAT Antwoord: 211-Features: Antwoord: MDTM Antwoord: MFMT Antwoord: TVFS Antwoord: AUTH TLS Antwoord: MFF modify;UNIX.group;UNIX.mode; Antwoord: MLST modify*;perm*;size*;type*;unique*;UNIX.group*;UNIX.mode*;UNIX.owner*; Antwoord: PBSZ Antwoord: PROT Antwoord: REST STREAM Antwoord: SIZE Antwoord: 211 End Status: Verbonden Status: Mappenlijst ophalen... Commando: PWD Antwoord: 257 "/" is the current directory Commando: TYPE I Antwoord: 200 Type set to I Commando: PASV Antwoord: 227 Entering Passive Mode (159,253,0,27,137,141). Commando: MLSD Antwoord: 150 Opening ASCII mode data connection for MLSD Antwoord: 226 Transfer complete Status: Mappenlijst succesvol ontvangen Status: Mappenlijst ophalen... Commando: CWD domains Antwoord: 250 CWD command successful Commando: PWD Antwoord: 257 "/domains" is the current directory Commando: PASV Antwoord: 227 Entering Passive Mode (159,253,0,27,138,107). Commando: MLSD Fout: Verbinding verloren Fout: Ontvangen van mappenlijst is mislukt |
Hieronder de log van de andere ftp-server (wat eigenlijk zo goed als identiek is):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| Status: Mappenlijst ophalen... Commando: CDUP Antwoord: 250 OK. Current directory is /public_html/*** Commando: PWD Antwoord: 257 "/public_html/***" is your current location Status: Mappenlijst succesvol ontvangen Status: Mappenlijst ophalen... Commando: CWD images Antwoord: 250 OK. Current directory is /public_html/*** Commando: PWD Antwoord: 257 "/public_html/***" is your current location Commando: PASV Antwoord: 227 Entering Passive Mode (213,189,9,135,207,76) Commando: MLSD Fout: Verbinding verloren Fout: Ontvangen van mappenlijst is mislukt |
Probleem doet zich zowel voor op mijn desktop als laptop (beide Windows 7). Heb de Windows firewall uitgeschakeld, dat hielp niet. Verder heb ik zowel de model als de router meerdere keren gereset.
De router is een D-link DIR-635. SPI uitschakelen hielp niet.
Bestanden uploaden lukt niet. Het duurt eerst ellendig lang alvoor hij begint met uploaden en daarna upload hij enkele bestanden (2-3) waarna hij een goede minuut niets doet, daarna weer enkele bestanden. Soms valt de verbinding ook volledig weg.
Ik heb geprobeerd met de ftp-clients ingesteld op zowel passive als active.