Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[FTP] Problemen met mappenlijst ophalen en uploaden

Pagina: 1
Acties:

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:12
Ik ondervind problemen met het verbinden naar een ftp-server alsook het ophalen van mappenlijsten en uploaden van bestanden. Voorheen had ik hier geen last van. De problemen doen zich voor bij twee compleet verschillende ftp-servers (die ik overigens niet zelf beheer).

Tot nu toe heb ik geprobeerd met zowel FileZilla als Cyberduck, beide geven dezelfde problemen.

Hieronder een overzicht van de FileZilla log die aantoont dat verbinden eerst niet lukte, daarna wel inclusief problemen met het ophalen van de mappenlijst.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
Status: Verbinden met 159.253.0.27:21...
Fout:   Verbinding verloren
Fout:   Kan niet verbinden met server
Status: Wachten om opnieuw te proberen....
Status: Vertraagt verbinding voor 1 seconde als gevolg van een vorige mislukte verbindingspoging...
Status: Verbinden met 159.253.0.27:21...
Status: Verbinding aangemaakt, welkomstbericht afwachten...
Antwoord:   220 ProFTPD 1.3.4a Server ready.
Commando:   USER ***********
Antwoord:   331 Password required for ***********
Commando:   PASS ********
Antwoord:   230 User *********** logged in
Commando:   SYST
Antwoord:   215 UNIX Type: L8
Commando:   FEAT
Antwoord:   211-Features:
Antwoord:    MDTM
Antwoord:    MFMT
Antwoord:    TVFS
Antwoord:    AUTH TLS
Antwoord:    MFF modify;UNIX.group;UNIX.mode;
Antwoord:    MLST modify*;perm*;size*;type*;unique*;UNIX.group*;UNIX.mode*;UNIX.owner*;
Antwoord:    PBSZ
Antwoord:    PROT
Antwoord:    REST STREAM
Antwoord:    SIZE
Antwoord:   211 End
Status: Verbonden
Status: Mappenlijst ophalen...
Commando:   PWD
Antwoord:   257 "/" is the current directory
Commando:   TYPE I
Antwoord:   200 Type set to I
Commando:   PASV
Antwoord:   227 Entering Passive Mode (159,253,0,27,137,141).
Commando:   MLSD
Antwoord:   150 Opening ASCII mode data connection for MLSD
Antwoord:   226 Transfer complete
Status: Mappenlijst succesvol ontvangen
Commando:   CWD domains
Antwoord:   250 CWD command successful
Antwoord:   257 "/domains" is the current directory
Antwoord:   227 Entering Passive Mode (159,253,0,27,138,107).
Fout:   Ontvangen van mappenlijst is mislukt

Hieronder de log van de andere ftp-server (wat eigenlijk zo goed als identiek is):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Commando:   CDUP
Antwoord:   250 OK. Current directory is /public_html/***
Antwoord:   257 "/public_html/***" is your current location
Status: Mappenlijst succesvol ontvangen
Commando:   CWD images
Antwoord:   250 OK. Current directory is /public_html/***
Antwoord:   257 "/public_html/***" is your current location
Antwoord:   227 Entering Passive Mode (213,189,9,135,207,76)
Fout:   Ontvangen van mappenlijst is mislukt

Probleem doet zich zowel voor op mijn desktop als laptop (beide Windows 7). Heb de Windows firewall uitgeschakeld, dat hielp niet. Verder heb ik zowel de model als de router meerdere keren gereset.

De router is een D-link DIR-635. SPI uitschakelen hielp niet.

Bestanden uploaden lukt niet. Het duurt eerst ellendig lang alvoor hij begint met uploaden en daarna upload hij enkele bestanden (2-3) waarna hij een goede minuut niets doet, daarna weer enkele bestanden. Soms valt de verbinding ook volledig weg.

Ik heb geprobeerd met de ftp-clients ingesteld op zowel passive als active.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Dus het is niet afhankelijk van het systeem? Dan heb je je internetverbinding en de server nog over lijkt mij. Je zegt dat het verschillende servers zijn dus dan zou m.i. je internetverbinding/router het eerste zijn om uit te sluiten.

Niet toevallig een netwerk in de buurt waar je even op mee kunt liften? Of even tetheren via je telefoon? Want dat kan je je verbinding uitsluiten.

Desktop | Server | Laptop

• Flying
Zit nu op Wi-Free onafhankelijk van mijn eigen modem en router. Dezelfde problemen doen zich voor met beide servers (je kunt ook zien dat het ip-adres anders is in bovenstaande logs). De provider van de Wi-Free is wel dezelfde als hier thuis (Telenet).

Edit: net een halfuur nodig gehad om welgeteld 23MB (178 bestanden) te uploaden. Daarvan zijn er 17 mislukt.

Edit 2: net een derde server kunnen testen. Daarmee geen problemen, alles werkt naar behoren :-(

[ Voor 30% gewijzigd door Flying op 30-07-2012 19:16 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:31

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

FileZilla wil nog wel eens vreemd doe, maar CyberDuck? Dat kan alleen als ze dezelfde libraries gebruiken en ik denk niet dat ze dat doen. Hoe dan ook, wat krijg je als je de standaard build-in FTP client pakt via een command prompt? Kan je dan wel via 'ls' de mappen weergeven?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Flying
Net even geprobeerd. Net zoals bij FileZilla en Cyberduck geeft command prompt hetzelfde probleem. Soms wil hij een dir weergeven, maar meestal doet het niets. Krijg dan "200 PORT command successful" en even later "425 Unable to build data connection: Connection timed out"

Nog uitgebreid verder getest met de derde server, steeds veranderen van dir, testbestanden uploaden. Dat gaat als een tierelier, niets van problemen.

De derde server is de hosting van het werk (waar ik natuurlijk geen persoonlijke website op kan hosten, server staat in België). De andere twee servers zijn persoonlijke webhosting (waarvan beide de servers zich in Nederland bevinden).