Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vervanging stereo set en (deels?) 5.1

Pagina: 1
Acties:

• mdb101
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-11 20:48
Ik heb nu in 2 delen van de kamer ingericht voor muziek/films. Die wil ik wil ik het liefst samenvoegen,vanwege de ruimte. Maar, misschien vervang ik alleen mijn stereoset: de knoppen van de versterker worden steeds brakker en de boxen worden al een tijdje duidelijk minder.

Ik heb nu:
technics su-7300k
pioneer boxen
-> aangesloten op CD speler en platenspeler

Onkyo TX-SR307 met Jamo A-405 speakerset (ook gekocht op Ibood).

Als ik e.e.a. wil samenvoegen wil ik dus in ieder geval nette frontspeakers. Grote zuilen zijn helaas geen optie, ik krijg mijn vriendin niet overtuigd (Ik zat eerder te kijken naar de Jamo 608 5.0 set). Doel is om de fronspeakers samen te gebruiken met mijn 5.1 set.
Daarnaast een 5.1 versterker met phono ingang. Als ik die van Onkyo wil aanschaffen, moet ik minimaal gaan voor de http://tweakers.net/pricewatch/307494/onkyo-tx-nr717.html. Alternatief in een preamp aangeschaffen voor een paar tientjes, maar dat vind ik niet de netste oplossing.

Budget 600-800 euro. Ik sta ook open voor 2ehands oplossingen. Wat raden jullie aan? :)

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-11 10:05
Wat bedoel je precies met een phono-ingang? Wat ik kan zien heeft een 717 geen andere (audio-)ingangen dan zelfs een 313. Want als je €800 budget hebt en je spendeert daarvan €700 aan een receiver kom je niet heel ver.

Maar goed, je wilt dus feitelijk je fronts vervangen en de rest van je Jamo-set behouden en dit alles op een nieuwe receiver aansluiten, toch? Zijn boekenplankspeakers nog wel acceptabel? :p

edit: never mind. De phono-ingang heeft ook daadwerkelijk andere eigenschappen dan de normale analoge line-ingangen. Weer wat geleerd.

[ Voor 26% gewijzigd door HarmoniousVibe op 30-07-2012 15:14 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• mdb101
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-11 20:48
Klopt, phono ingang is voor de platenspeler.
Je hebt mijn wens goed samengevat :), al blijft het een optie om een preamp aan te sluiten ipv een nieuwe receiver te kopen (dat kost ook zo 50 euro). Derde alternatief is de stereo receiver vervangen voor een nieuwe 2.0 (met phono) en inderdaad nieuwe frontspeakers, maar dan zit ik nog met 2 apparaten en ben ik nog meer geld kwijt (al hoef ik dan geen 'onnodige' home cinema receiver aan te schaffen)...

Ik ben m.a.w. nog een beetje zoekende naar de verschillende opties. Wel gaan de pioneer boxen en de technics receiver in ieder geval vervangen worden.