Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruijters
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-09 23:22
Momenteel zit ik al een aantal jaar bij KPN, maar ik ga wegens de absurd hoge prijzen niet meer verlengen. Ik heb besloten om een simonly te pakken bij simyo.

Wat ik niet goed begrijp is hoe het precies werkt met nummerbehoud en op welke datum ik dit in kan laten gaan.

Mijn huidige abonnement loopt af op 19 augustus 2012. 1 maand Opzegtermijn (weet niet precies wat hier mee wordt bedoeld).

Wanneer kan ik dan het nummerbehoud in laten gaan? Het kan dus niet meer in augustus door de 1 maand Opzegtermijn? Moet je dan invullen dat je het nummerbehoud in wil laten gaan op 18 augustus of 19 augustus.. Niet dat ik straks ook nog betaal voor KPN terwijl ik simyo in gebruik heb..

Kan iemand me hier mee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:38

MBV

Ik zou eens met KPN bellen, misschien kunnen die je helpen. Je moet je contract erop nalezen, maar waarschijnlijk heeft je abonnement na het einde van de contract-periode een opzegtermijn van 1 maand. Je had dus voor 18 juli moeten opgeven dat je wilt stoppen per 18 augustus. Waarschijnlijk moet je dus t/m 18 september betalen, maar misschien kan je (afhankelijk van de kleine lettertjes) nu opgeven dat je per 1 september wilt opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

18 of 19 augustus zal niet meer lukken i.v.m. met je opzegtermijn!
Als je vandaag opzegt, zou je 1 september als ingangsdatum voor je Simyo kunnen opgeven. Je geeft de datum van nummerbehoud bij Simyo op. Zij regelen dat je oude abonnement aansluit op je nieuwe abonnement. Je betaalt dus nooit voor twee abonnementen!
Als KPN of Simyo het niet eens is met de door jou opgegeven datum, krijg je dat vanzelf te horen. In principe zou je vandaag al als ingangsdatum aan kunnen geven...

Je kunt eventueel je oude abonnement zelf opzeggen, maar dan moet je duidelijk aangeven, dat je nummer voor nummerbehoud beschikbaar moet blijven! Zo doe ik het zelf altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-10 22:54
Gewoon door Simyo laten regelen, dus zelf een datum kiezen en deze in het bestelproces aan Simyo doorgeven. Niet zelf opzeggen bij KPN, hoe meer je er zelf aan doet, hoe groter de kans op fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:23
Gruijters schreef op maandag 30 juli 2012 @ 13:03:

Mijn huidige abonnement loopt af op 19 augustus 2012. 1 maand Opzegtermijn (weet niet precies wat hier mee wordt bedoeld).
Het aflopen van je abonnement betekend eind datum van je contract. Voor die datum kun je het contact niet beëindigen.
Opzeg termijn houd in hoe ver van te voren je moet opzeggen.

1 maand opzegtermijn betekend: dat als je je contact had willen beëindigen op 19-08, dan had je voor 19-07 moet opzeggen. Als je je contact nu opzegt kan dat op zijn vroegst per 30 augustus.

Wat PinokkioTV zegt: Simyo voor jou KPN laten opzeggen.

[ Voor 4% gewijzigd door Nivado op 30-07-2012 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:38

MBV

Dat was inderdaad wat ik bedoelde. Aan Simyo 1 september opgeven, dan heb je de meeste kans dat je het minste betaalt. Maar het kan nog steeds zo zijn dat je alleen per hele maand op kan zeggen, in dat geval zou je 18 september op moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruijters
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-09 23:22
Hartelijk dank voor de reacties! Ik zet in op 1 september en laat alles door Simyo regelen. Als het wordt afgewezen dan hoor ik dat dan wel weer, dan kan het inderdaad zo zijn dat je per hele maand op kan zeggen, dus 18 september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-10 22:54
De opzegtermijn is 1 maand, dus 1 maand na het opzeggen (door Simyo) wordt je contract beeindigd. Het hoeft dus niet op de eerste te zijn.
Pagina: 1