Toon posts:

Welke router en welke antennes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi allen,

Ik ben op zoek naar een router voor de volgende situatie:

router op punt A
antenne op punt B (plusminus 30 meter afstand van de router)
antenne op punt C (plusminus 40 meter afstand van de router)
te overbruggen signaal per antenne ook plusminus 40 meter (vrij zicht)

De afstanden zijn ivm stroomvoorziening, althans het ontbreken hiervan.

Is het bovenstaande gewoon op te lossen, dus:

- Kan iedere antenne zenden en ontvangen op een router
- Mag een antenne kabel zolang zijn
- Hoeveel dbi moet ik minimaal aan denken

Welk merk/type denken jullie aan?

Laten we zeggen, budget ongeveer 200 euro.

Ik hoor het graag.

• Brabix
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-06 17:49
Met zo'n lange antennekabel heb je nogal wat verlies in je signaal (demping) of je moet echte dikke coax gebruiken. Ik zou dit dan ook niet aanraden.

Is het geen optie om twee access points te hangen voorzien van Power over Ethernet (POE)? Dan volstaat het trekken van een netwerkkabel het punt waar ze komen hangen. De voeding van de access points gaat dan over de UTP kabel.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je antwoord!

oke, 2 accespoints (POE) en deze gewoon aansluiten op een routertje?

welk merk/type zou jij aanbevelen?

is dit allemaal universeel?
kan iedere aangekochte AP worden aangesloten op een routertje wat er al staat (linksys)?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2012 12:13 ]

• Brabix
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-06 17:49
Ik heb even snel wat gezocht voor je. Er is vast meer beschikbaar.

Linksys WAP200 Poe
Draytek VigorAP 800 Wireless-N Accesspoint met 5 LAN-poorten waarvan 1 PoE, 1 USB poort (11b/g/n)

Die zien er wel leuk uit. Waarschijnlijk moet je nog een POE Injector hebben (ik ga er niet van uit dat je een PoE switch hebt).

Nadat je de access points heb aangesloten (Met PoE) kun je ze instellen en op de bestaande router aansluiten.

Verwijderd

Je moet kiezen tussen een midspan of endspan oplossing. Oftwel 2 losse powerinjectors of een Switch met POE
Het accesspoint moet wel gevoed kunnen worden middels POE, standaard huis-tuin-keuken ap ondersteunt dit meestal niet.

Maar als je toch een kabel moet trekken, want daar ontkom je mi niet aan, waarom niet gelijk ook een stroomkabel erbij trekken. Niet parallel naast elkaar natuurlijk

Verwijderd

Topicstarter
kijk, hier kan ik iets mee....

thanks beiden

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb inmiddels met gemak het signaal kunnen overbruggen (2 kanten op) middels de 2.4GHz High Power Wireless Outdoor CPE TL-WA5210G.

Werkt super.

Vreemd genoeg, kan ik met telefoons en laptop, connecten naar deze 2 apparaten (ingesteld als apart netwerk) maar niet met Apple produkten als de I-pad 2.

Iemand een idee?

groeten Marco

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-11 15:34
Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 15:25:
Hi,

Ik heb inmiddels met gemak het signaal kunnen overbruggen (2 kanten op) middels de 2.4GHz High Power Wireless Outdoor CPE TL-WA5210G.

Werkt super.

Vreemd genoeg, kan ik met telefoons en laptop, connecten naar deze 2 apparaten (ingesteld als apart netwerk) maar niet met Apple produkten als de I-pad 2.

Iemand een idee?

groeten Marco
Authenticatie methode? misschien kan Apple niet overweg met een bepaald protocol die de AP heeft.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

Verwijderd

Topicstarter
gewoon WEP gehanteerd....er woont niemand in de naaste omgeving...
Pagina: 1