Sr5006 door audyssey te veel hoge tonen

Pagina: 1
Acties:

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
Hallo allemaal,

Ik heb sinds een tijdje een SR5006 met 2 Inifnity Reference MKII zuilluidsprekers en ik ben al een tijdje bezig om m'n versterker goed in te regelen, maar dat lukt nog niet erg.

Als ik hem instel met de microfoon dan klinken de hoge tonen erg hoog, haast schel. Dat klopt ook, want bij de audyssey parametercheck zie ik dat bepaalde hoge frequenties tot wel zes db worden versterkt.

Als ik audyssey uitzet dan klinken de hoge tonen veel beter, maar wordt ook automatisch de optie 'Dynamic EQ' uitgezet, waardoor ik weer het warme en volle geluid mis. Ik kan ook MultiEQ XT op de optie 'manual' zetten, maar dan nog kan ik niet de optie 'Dynamic EQ' aanzetten.

Wat heb ik al gedaan:
* Op meerdere plaatsen metingen uitgevoerd; van acht plaatsen tot slechts één. Bij alle metingen versterkte audyssey de hoge tonen. Bij de een wat meer dan bij de ander.

Mijn vraag is hoe ik ervoor kan zorgen dat ik 'Dynamic Eq' aan kan zetten, zodat ik dat volle en warme geluid krijg zonder dat audyssey m'n hoge tonen aantast.

Groet.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als het net zo werkt als op mijn Denon (waarschijnlijk wel, Denon en Marantz is zelfde producent), dan kun je de Base curve van Audissey kopieren naar je Equalizer. Vervolgens zet je hem op manual en pas je de base curve aan mbt je hoge tonen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
Het vervelende is alleen dat als ik hem op 'manual' zet dan kan ik niet de optie 'dynamic eq' aanzetten. En dat geeft juist bij mij dat mooie volle geluid.

Ik ga in ieder geval even met je tip experimenteren.

Heb trouwens wel een andere microfoon geprobeerd en het geluid was nu gelukkig stukken beter.
Sommige hoge frequenties verlaagde hij van +4db naar -1,5db.

Ik houd jullie op de hoogte.

Groet.