Toon posts:

Kan geen foto's uploaden naar tinypic/facebook/imageshack

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai windows 7.

Elke keer als ik een foto probeer te uploaden, dan lukt dat niet. Ik krijg dan een error. Bij marktplaats kan ik ook geen foto's uploaden, niets nada.

Ik heb op het net gezocht en het zou met mijn router te maken kunnen hebben. Ik weet bijna zeker dat het aan mijn router ligt, omdat op mijn laptop hetzelfde probleem bestaat als ik thuis een connectie heb.

Ik heb geprobeerd MTU te veranderen (het staat nu standaard op 1500), maar dat mag ook niet baten. Ik denk ook niet dat er poorten dichtstaan. Ik kon daarnet wel een foto van 20kb uploaden, maar toen ik een grotere probeerde up te loaden, zeg 500kb, toen lukte dat niet. Direct daarna kon ik ook die foto van 20kb niet meer uploaden.

Wat wel vreemd is....Ik kan via picassa (een programma van google waarmee je foto's kan editten) wel foto's uploaden. Die krijg ik dan in mijn online album te zien met url die ik kan gebruiken voor op fora's.

Waar zou het aan kunnen liggen? En mochten jullie nog meer informatie willen, vraag het maar.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:55

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik krijg een error, wat moet ik doen? Goh, misschien eens de error posten zodat we enigszins weten WAT je ziet en weten waar we moeten zoeken? Heb je de error ook al door Google gehaald? Je beweert dat het aan je router ligt, heb je dus je router er ook tussenuit gehaald om die uit te sluiten, en je laptop/PC direct aan het modem gehangen?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Verwijderd

Topicstarter
Hero Of Time schreef op zondag 29 juli 2012 @ 22:42:
Ik krijg een error, wat moet ik doen? Goh, misschien eens de error posten zodat we enigszins weten WAT je ziet en weten waar we moeten zoeken? Heb je de error ook al door Google gehaald? Je beweert dat het aan je router ligt, heb je dus je router er ook tussenuit gehaald om die uit te sluiten, en je laptop/PC direct aan het modem gehangen?
Yup.

Dit krijg ik te zien (gezien het feit dat ik niets kan uploaden en picassa teveel moeite is):

De verbinding werd geherinitialiseerd

De verbinding met de server werd geherinitialiseerd tijdens het laden van de pagina.

Misschien is de website tijdelijk niet beschikbaar of overbelast. Probeer het
over enkele ogenblikken opnieuw.
Controleer uw netwerkverbinding als u geen enkele pagina kunt laden.
Verzeker u ervan dat Firefox toegang heeft tot het web als uw
computer of netwerk is beveiligd door een firewall of proxyserver.

Bij facebook blijft die gewoon hangen bij het laden balkje, gebeurt niets.

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-02 11:34

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Allebei toevallig dezelfde virus scanner of heb je de firewall aan staan in Windows (deze maakt onderscheid tussen thuis en werk verbindingen)?

www.maartendeboer.net

Verwijderd

Topicstarter
Ventieldopje schreef op zondag 29 juli 2012 @ 22:47:
Allebei toevallig dezelfde virus scanner of heb je de firewall aan staan in Windows (deze maakt onderscheid tussen thuis en werk verbindingen)?
Ja ik heb avg op beide pc's staan (niet lachen, het was gratis). Ik heb daarnet ook nog eens op onze thuis pc (3e client) wat geprobeerd te uploaden en daar lukte het ook niet. Ik geloof dat ze beneden ook avg hebben staan, maar zeker weten doe ik het niet.

Verwijderd

-reset de browser
-test andere browser
-reset router (MTU moet je vanaf blijven)
-update je netwerk driver

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-02 11:34

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2012 @ 22:49:
[...]

Ja ik heb avg op beide pc's staan (niet lachen, het was gratis). Ik heb daarnet ook nog eens op onze thuis pc (3e client) wat geprobeerd te uploaden en daar lukte het ook niet. Ik geloof dat ze beneden ook avg hebben staan, maar zeker weten doe ik het niet.
Daar ga je al, aangezien je AVG bij mijn weten niet zomaar uit kan zetten zou ik eens zeggen deïnstalleerd hem eens op een computer (wel even opnieuw opstarten daarna) en probeer het dan nog eens (ga niet wild internetten gelijk ... alleen even facebook oid. proberen).

Ben er vrijwel zeker van dat je AVG installatie roet in het eten gooit, aan je netwerk (-instellingen) zal het niet liggen en zeker niet aan je router ;)

www.maartendeboer.net

Verwijderd

Topicstarter
@Ventieldopje

Beneden hebben we kaspersky heb ik me net laten vertellen. 0.o Een mysterie wellicht? Een maat zegt dat ik dmz aan moet zetten. Maar voor zover ik weet hebben we geen poorten dichtstaan.

@Larsiano

Dat had ik al geprobeerd, =(.

Edit:

Zojuist pc aan modem gesloten; werkt nu wel. Router dan maar?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2012 23:02 ]

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je router reset de verbinding lijkt het op. Er is niemand druk bezig met iets anders, zoals torrents? Dat wil nog wel eens je router laten flippen als 't niet genoeg geheugen heeft om alle verbindingen bij te houden. Als niemand bezig was, even kijken of er een firmware update beschikbaar is, en anders is het aan vervanging toe.

@Ventieldopje:
AVG doet 't niet verkeerd. In de TS staat duidelijk dat z'n laptop thuis problemen geeft, maar extern niet. Daarmee is al aangegeven dat AVG niet het probleem is.

Verwijderd

Topicstarter
Dankje hero.

Een vriend zegt dat ik dmz aan moet zetten. Mijn broer zegt weer dat dat geen zin heeft ivm met een 'dmz zone' die onze provider niet heeft/geeft (geen idee wat dat betekent).

Stomme router! :p

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-02 15:02
Dat dmz staat nergens op.
dmz is voor als je zelf een server opzet, welke je onbeveiligd aan je modem wilt hebben hangen.

Heb je al met ander browser geprobeerd?
Misschien eens kijken met wireshark.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Het ligt niet aan je router, als het ene progje wel werkt, en het andere niet, werkt je router toch fatsoenlijk? Probeer eens Chrome of Firefox ofzo, be creative ;)

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

brambo123 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 10:06:
Dat dmz staat nergens op.
dmz is voor als je zelf een server opzet, welke je onbeveiligd aan je modem wilt hebben hangen.

Heb je al met ander browser geprobeerd?
Misschien eens kijken met wireshark.
Bartjezz schreef op maandag 30 juli 2012 @ 10:50:
Het ligt niet aan je router, als het ene progje wel werkt, en het andere niet, werkt je router toch fatsoenlijk? Probeer eens Chrome of Firefox ofzo, be creative ;)
Firefox op verbinding A werkt niet. Firefox op verbinding B werkt wel. Zou het dan aan Firefox liggen, of de verbinding? Firefox met verbinding A met router werkt niet, Firefox met verbinding A zonder router werkt wel. Zou het dan nog aan Firefox liggen?

Lees eens het topic, lees de reacties. Dan kan je maar 1 conclusie trekken: de router is het probleem.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:38
Wat is het voor een router dan?

Verwijderd

Topicstarter
Linksys WRT54GR

Ik weet niet of het relevant is: Maar zo nu en dan kan ik geen site bezoeken. Dan laad de pagina gewoon niet en blijft het 'laden' tot ik de browser sluit. Zodra ik de browser weer start kan ik sites weer bezoeken. Soms lukt dat niet en moet ik naar mijn router configuratie gaan en daar opnieuw opstarten. Heel soms moet ik zelfs mijn router fysiek rebooten (dus dat ik naar beneden ga en de stekker eruit haal).

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Voor jouw browser is imageshack of tinypic ook 'gewoon' een site hoor, dus ja dat is wel degelijk relevant.

Iig: klapperende routers wil je niet, dus kan je een keer gaan kijken naar een vervanger.

Enihou ;) dit is niks meer van doen met WOS, eerder NT.
>>
NT dus.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Nivk
  • Laatst online: 12-08-2024
Gebruik je jumboframes/packets? Zo ja, zet maar eens uit dan.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:38
productreview: Linksys WRT54GR Wireless-G Broadband Router with RangeBooster review door Who Am I?

Genoeg toch?
Gewoon een F apparaat, net als de WRT120N...

Misschien kan je er nog iets mee als er DD-WRT op kan, anders is het een hoopje puin als ik het zo zie.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nou ja.. op het moment dat Linksys met de WRT54G series uitkwam was het goed spul.
Maar da's wel 8 jaar geleden inmiddels.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-02 12:51

M2M

medicijnman

En hier draait het nog steeds en is het behoudens de wat verouderde snelheid, een prima router. Ik ga dus mee met DD-WRT er op. En sowieso een keer de boel naar factory settings gooien kan ook wel eens helpen.

-_-

Pagina: 1