Videokaart met 2 beeldschermen

Pagina: 1
Acties:

• user_tweakers
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14-12-2025
Hallo,

Ik ben van plan deze videokaart te kopen:

Sapphire HD 7770 GHz Edition OC 1GB GDDR5

De videokaart heeft de volgende uitgangen: DVI-I, HDMI, 2x Mini Display Port

Nu wil ik met een HDMI hem aansluiten op mijn Acer 27" monitor, die ik tevens ook als tv gebruik via een digitale encoder. Alleen zijn er wel eens momenten dat ik graag tv wil kijken, en tegelijk op de computer zit. Daarom wil ik een 2e scherm gebruiken die ik nog hebt. Deze 2e monitor zou ik willen aansluiten met de DVI-I kabel.

Kan ik met deze videokaart 2 beeldschermen aansluiten, en in Windows aangeven op welke monitor ik mijn beeld wil hebben? In de meeste gevallen zal ik wel gebruik maken van mijn 27" monitor en staat het 2e scherm uit.

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

user_tweakers schreef op zondag 29 juli 2012 @ 20:24:
Hallo,

Ik ben van plan deze videokaart te kopen:

Sapphire HD 7770 GHz Edition OC 1GB GDDR5

De videokaart heeft de volgende uitgangen: DVI-I, HDMI, 2x Mini Display Port

(...)

Kan ik met deze videokaart 2 beeldschermen aansluiten, en in Windows aangeven op welke monitor ik mijn beeld wil hebben? In de meeste gevallen zal ik wel gebruik maken van mijn 27" monitor en staat het 2e scherm uit.
Dat gaat gewoon werken. Je kan ze zelfs tegelijk gebruiken als je dat wilt, maar schakelen tussen die twee is ook geen enkel probleem.

Bij ATI kan je trouwens profielen instellen voor je monitorconfiguraties, zodat je via de tray icon (en volgens mij ook via sneltoetsen) snel kan wisselen.

[ Voor 22% gewijzigd door The Zep Man op 29-07-2012 20:29 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• Trokken
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-02 06:47
Windowstoets + P does the trick!

Werkt erg prettig met het switchen tussen welk scherm je wilt gebruiken of dat je ze beiden tegelijk wilt gebruiken.

☀️ 2220Wp | 🚗 Hyundai Ioniq Electric 28kWh | 🌬️ Ventilatie WTW | 🤖 Home Assistant

• user_tweakers
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14-12-2025
Super! Bedankt voor de snelle reactie.