SSD voor in een nieuwe laptop

Pagina: 1
Acties:

• rkvg93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-07-2023
Hallo allemaal,

Ik ga de Asus N56VZ aanschaffen via campusshop. Nu wil ik graag de huidige harddisk vervangen voor een ssd. De sata harddisk wil ik dan als externe harde schijf (usb 3.0) gaan gebruiken.
Nu heb ik nog niet zo veel ervaring en kennis met een ssd.
Ik twijfel nog tussen de grote van 128gb of 256 gb. Ook heb ik geen idee van welk merk, graag wil ik wel een betrouwbaar merk, wat ik heb begrepen is Intel dat.
Wie heeft ervaringen met SSD's en kan mij een goed advies geven? Geld speelt geen rol

Alvast bedankt!

• Shivan_20
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:08
Kan eigenlijk maar één advies geven, een Crucial M4 of een Samsung 830...

• QempZoR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:46
Wat Shivan ook zegt, de Samsung 830 is een prima optie voor in een laptop.
Zou zelf voor de 256Gb versie gaan, aangezien de huidige prijzen in SSD land zo laag zijn is het zeker de extra tientjes waard.

Succes en veel plezier met je nieuwe laptop!

Smarthome - HomeAssistant | Zigbee2MQTT | Homekit | Philips Hue | Synology | Unifi

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:01
De Samsung 830 serie is sneller dan de Crucial M4, maar beiden zijn zeer betrouwbaar.

• rkvg93
Persoonlijk heb ik niet zulke fijne ervaringen met Samsung als merk van notebook en gsm's. Dan kies ik denk ik voor de Crucial M4...

Iedereen bedankt voor de gegeven adviezen! :)

[ Voor 17% gewijzigd door rkvg93 op 29-07-2012 19:52 ]

Verwijderd

Ik heb afgelopen vrijdag mijn 830 binnenkregen die ik in mijn systeem wilde gebruiken. Eenmaal alles geïnstalleerd kreeg ik een foutmelding en een blauw scherm. Morgen ga ik er mee terug naar de winkel omdeze in te ruilen.
In mijn laptop heb ik een M4 256gb zitten, werkt perfect! Alleen wilde ik toch ook de Samsung uit proberen. Hopelijk heb ik morgen meer geluk...

• Danny the dog
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-05 23:09
karperien schreef op zondag 29 juli 2012 @ 19:48:
Persoonlijk heb ik niet zulke fijne ervaringen met Samsung als merk van notebook en gsm's. Dan kies ik denk ik voor de Crucial M4...

Iedereen bedankt voor de gegeven adviezen! :)
De Samsung 830 is wel iets goedkoper dan de M4. Daarbij is hij sneller en mijns inziens de beste SSD die je op het moment kunt kopen. (Let op, vergis je niet met de V4 vanwege de SATA-300 aansluiting!)

Ik snap je twijfel wel mbt 'het merk', maar Crucial zal ook volledig onbekend voor je zijn, als je hier vraagt voor SSD aankoopadvies. Als voorbeeld: LG maakt echt bagger telefoons, maar hun TV's brengen echt véél waar voor hun geld. Wat ik zeggen wil: Je kunt niet alle produkten van eenzelfde fabrikant over één kam scheren.

Succes met je aankoop! :)

Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....

• JCGD
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01-04-2025
Ik zat echt met precies dezelfde vraag. mogelijk kan ik wat korting via via via kunnen regelen voor de laptop afhankelijk van hoe hoog die uitvalt ga ik wel of niet voor de ssd. bedankt Karperien voor het stellen van de vraag en alle andere uiteraard voor het beantwoorden.

• rkvg93
Heb nu toch een klein vraagje, ik heb na een paar dagen nadenken toch voor de Samsung 830 256GB gekozen. Maar wat is nu het verschil tussen de basic kit en de notebook kit behalve de prijs?
Heb ik aan de basickit voldoende?

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:19
Misschien even op google kijken of op de site van de fabrikant?
Uit mijn hoofd is de basic kit enkel de ssd met een cd met software.
Notebook kit is voorzien van een SATA -> USB kabel zodat je je oude schijf kan backuppen en terugzetten met bijgeleverde clone software.
Als je een clean install gaat doen is basic kit sowieso voldoende.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• rkvg93
Had ik inderdaad kunnen doen, maar wij werd nog niet echt duidelijk wat nou het voordeel was, maar nu wel!
Bedankt!
Pagina: 1