Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 447007

Topicstarter
Beste Tweakers,

Mijn televisie is nu zo'n 3 maanden geleden overleden. Elke keer bij het kijken valt de TV (na een 'random' bepaalde tijd) uit. Dit is op te lossen door de stekker er opnieuw in te doen of een keer goed rammen. Dit is voor mij niet gewenst, en frustererend. Daarom de tijd voor een nieuwe TV.

Oude TV betreft: Samsung CB-5314AT. Dit is echt een hele oude koelkast TV, met nog zwarte strepen aan de boven- en onderkant. (Slechte kwaliteit, etc.)
*Dus dat de TV is overleden, is niet de enige reden voor vervanging!

Stap 1: Budget
Maximaal 400 euro.Mocht een TV van 500 euro echt een heel groot verschil maken (ten opzichte van bijvoorbeeld een 400 euro TV) dan valt er nog wel wat te regelen! Het liefst maximaal €400.
*Inclusief BTW, verzendskosten

Stap 2: Eisen
  • Welke aansluitmogelijkheden heb ik nodig?
    HDMI (2x +) voor het aansluiten van mijn laptop
    USB geen vereiste, maar wel mooi meegenomen
  • Hoe groot moet de TV zijn?
    Mag variëren van:
    32 inch / 81 cm tot
    46-47 inch / 101-107 cm.

Dit is dan ook het maximum! (Deze TV komt op mijn kamer terecht)
  • Waar ga ik de TV voor gebruiken?
    -TV Kijken (vanzelfsprekend)
    -aansluiten op laptop / externe HTPC?
Stap 3: uitzoeken, vergelijken en kopen

Met bovenstaande eisen + budget ben ik op de volgende TV's gekomen:
pricewatch: Samsung UE40EH5000W
pricewatch: Philips 32PFL3017H

Stap 4: extra zaken
Deze TV zal (zoals bovenstaand is vermeld) worden gebruikt in combinatie met:
pricewatch: HP Pavilion dv7-6b31ed
-TV moet Full-HD zijn +LED.
-3D is geen vereiste.
-Huidige TV heeft maar 1 aansluiting in gebruik, en dat is: ik geloof dat het een ''RF ingang/aansluiting'' heet?
Afbeeldingslocatie: http://i371.photobucket.com/albums/oo159/ThePowerstore/AA-Producten/DSCF0042-1.jpg
Kabel waar het Pinnetje van uit steekt!. (Dit is een vereiste!)
-Zaken zoals: Internet op tv is geen vereiste
-Momenteel zijn er geen plannen gemaakt om extra randapparatuur te kopen (ook niet voor in de toekomst).

Stap 5: Slot
-Hoe gaat het in z'n werk met een TV die: 1920 x 1080 resolutie heeft in gebruik met een laptop van: 1600x900? (Wat voor effect?) Bijvoorbeeld bij het gamen / kijken van films? (
-Nu zag ik dat de Philips een Composite aansluiting heeft, maar dat is ''volgens mij'' niet hetzelfde als een RF?

Graag jullie op- en aanmerkingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:44

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Aankoopadvies (zonder discussiewaarde) hoort in.... het aankoopadviesforum :)

LCD > CEA

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Anoniem: 447007 schreef op zondag 29 juli 2012 @ 18:49:

Stap 3: uitzoeken, vergelijken en kopen
Met bovenstaande eisen + budget ben ik op de volgende TV's gekomen:
pricewatch: Philips 32PFL3017H
Toevallig is m'n meisje in de running voor 'n nieuwe televisie...
En ipv de 3017H zou ik zelf voor dat tientje meer de pricewatch: Philips 32PFL3517H nemen, iets uitgebreider!

Voor de rest heb ik weinig extra informatie / beantwoording van vragen, succes met de zoektocht!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:24

mr.paaJ

generatie cmd+z

Prima toestellen, waar je inderdaad de 3517 naast kan zetten en de Samsung ES5500. Bepaal eerst de maat en kijk dan wat je nog kunt betalen.

stap 5:
- Je sluit je TV aan als extern beeldscherm dus die kun je in zijn eigen resolutie gebruiken. Zet je de TV uitgang op primair dan kun je er prima op gamen. Als je het beeld wil klonen ben je wel beperkt tot maximaal 1600x900. Kijk in de betreffende handleiding of de TV dat snapt via HDMI/VGA, staat meestal achteraan bij de specs.
De Samsung heeft alleen HDMI, dat moet je laptop dan dus ook hebben. Heeft je laptop dat niet, kijk dan naar een TV met VGA.

- De ingang voor kabelsignaal zit nog steeds standaard op TV's (die linker). Als je met 'RF' die rechter bedoelt, (en die bij jou niet zwart maar geel is ;)) is dat Composiet. Ook nog steeds behoorlijk standaard maar ga je met je gestelde eisen (TV kijken en PC aansluiten) niet gebruiken, wel misschien nog leuk voor een Wii of oude spelcomputer.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
CLB schreef op zondag 29 juli 2012 @ 23:38:
[...]

Toevallig is m'n meisje in de running voor 'n nieuwe televisie...
En ipv de 3017H zou ik zelf voor dat tientje meer de pricewatch: Philips 32PFL3517H nemen, iets uitgebreider!

Voor de rest heb ik weinig extra informatie / beantwoording van vragen, succes met de zoektocht!
Bedankt! Ik zal even uitzoeken wat het verschil is tussen beide.
Hebben jullie de TV al aangeschaft? Zo ja, hoe bevalt deze?
mr.paaJ schreef op maandag 30 juli 2012 @ 10:21:
Prima toestellen, waar je inderdaad de 3517 naast kan zetten en de Samsung ES5500. Bepaal eerst de maat en kijk dan wat je nog kunt betalen.

stap 5:
- Je sluit je TV aan als extern beeldscherm dus die kun je in zijn eigen resolutie gebruiken. Zet je de TV uitgang op primair dan kun je er prima op gamen. Als je het beeld wil klonen ben je wel beperkt tot maximaal 1600x900. Kijk in de betreffende handleiding of de TV dat snapt via HDMI/VGA, staat meestal achteraan bij de specs.
De Samsung heeft alleen HDMI, dat moet je laptop dan dus ook hebben. Heeft je laptop dat niet, kijk dan naar een TV met VGA.

- De ingang voor kabelsignaal zit nog steeds standaard op TV's (die linker). Als je met 'RF' die rechter bedoelt, (en die bij jou niet zwart maar geel is ;)) is dat Composiet. Ook nog steeds behoorlijk standaard maar ga je met je gestelde eisen (TV kijken en PC aansluiten) niet gebruiken, wel misschien nog leuk voor een Wii of oude spelcomputer.
Bedankt voor alle info en voor het beantwoorden/verduidelijken van mijn vragen. Ga nog even kijken wat het verschil is tussen de 3017H en de 3517H en zal daarna mijn keus maken.

Indien de 3517H beter is zal ik deze of de Samsung aanschaffen. Ik ga voor de zekerheid nog even langs bij een elektronica winkel waar ik de TV's kan bekijken. Nogmaals bedankt beide!

[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 447007 op 30-07-2012 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ik weet niet waar je vandaan komt, maar de 3517H kon ik gisteren nergens anders vinden dan bij de Saturn Zuidplein in Rotterdam

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
CLB schreef op maandag 30 juli 2012 @ 15:49:
Ik weet niet waar je vandaan komt, maar de 3517H kon ik gisteren nergens anders vinden dan bij de Saturn Zuidplein in Rotterdam
Veghel, maar heb de mogelijkheid om naar Eindhoven, Oss, Helmond, Den Bosch, Uden (etc.) te gaan.
*Met mogelijkheid bedoel ik, dat het niet zo ver voor mij is.

Edit: Zie net dat de Samsung UE40EH5000W is uitverkocht @MediaMarkt Webshop. |:(

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 447007 op 31-07-2012 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Puur om je eisenpakket bij te stellen: 46/47 inch is geen 101/107cm, dat is 42inch of 117cm. De vraag is dus: wil je maximaal 42inch of maximaal 46inch? Overigens is het imo vrij lastig een goed advies te geven als het verschil in schermgrootte zo groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Aghanim schreef op maandag 30 juli 2012 @ 15:53:
Puur om je eisenpakket bij te stellen: 46/47 inch is geen 101/107cm, dat is 42inch of 117cm. De vraag is dus: wil je maximaal 42inch of maximaal 46inch? Overigens is het imo vrij lastig een goed advies te geven als het verschil in schermgrootte zo groot is.
Excuses daarvoor. *Heb het letterlijk van MediaMarkt zo overgenomen. |:(

Betreft de schermgrootte, ik heb de voorkeur voor: 32 inch / 40 inch.
Pagina: 1