Beste Tweakers,
Mijn televisie is nu zo'n 3 maanden geleden overleden. Elke keer bij het kijken valt de TV (na een 'random' bepaalde tijd) uit. Dit is op te lossen door de stekker er opnieuw in te doen of een keer goed rammen. Dit is voor mij niet gewenst, en frustererend. Daarom de tijd voor een nieuwe TV.
Oude TV betreft: Samsung CB-5314AT. Dit is echt een hele oude koelkast TV, met nog zwarte strepen aan de boven- en onderkant. (Slechte kwaliteit, etc.)
*Dus dat de TV is overleden, is niet de enige reden voor vervanging!
Stap 1: Budget
Maximaal 400 euro.Mocht een TV van 500 euro echt een heel groot verschil maken (ten opzichte van bijvoorbeeld een 400 euro TV) dan valt er nog wel wat te regelen! Het liefst maximaal €400.
*Inclusief BTW, verzendskosten
Stap 2: Eisen
Met bovenstaande eisen + budget ben ik op de volgende TV's gekomen:
pricewatch: Samsung UE40EH5000W
pricewatch: Philips 32PFL3017H
Stap 4: extra zaken
Deze TV zal (zoals bovenstaand is vermeld) worden gebruikt in combinatie met:
pricewatch: HP Pavilion dv7-6b31ed
-TV moet Full-HD zijn +LED.
-3D is geen vereiste.
-Huidige TV heeft maar 1 aansluiting in gebruik, en dat is: ik geloof dat het een ''RF ingang/aansluiting'' heet?

Kabel waar het Pinnetje van uit steekt!. (Dit is een vereiste!)
-Zaken zoals: Internet op tv is geen vereiste
-Momenteel zijn er geen plannen gemaakt om extra randapparatuur te kopen (ook niet voor in de toekomst).
Stap 5: Slot
-Hoe gaat het in z'n werk met een TV die: 1920 x 1080 resolutie heeft in gebruik met een laptop van: 1600x900? (Wat voor effect?) Bijvoorbeeld bij het gamen / kijken van films? (
-Nu zag ik dat de Philips een Composite aansluiting heeft, maar dat is ''volgens mij'' niet hetzelfde als een RF?
Graag jullie op- en aanmerkingen!
Mijn televisie is nu zo'n 3 maanden geleden overleden. Elke keer bij het kijken valt de TV (na een 'random' bepaalde tijd) uit. Dit is op te lossen door de stekker er opnieuw in te doen of een keer goed rammen. Dit is voor mij niet gewenst, en frustererend. Daarom de tijd voor een nieuwe TV.
Oude TV betreft: Samsung CB-5314AT. Dit is echt een hele oude koelkast TV, met nog zwarte strepen aan de boven- en onderkant. (Slechte kwaliteit, etc.)
*Dus dat de TV is overleden, is niet de enige reden voor vervanging!
Stap 1: Budget
Maximaal 400 euro.Mocht een TV van 500 euro echt een heel groot verschil maken (ten opzichte van bijvoorbeeld een 400 euro TV) dan valt er nog wel wat te regelen! Het liefst maximaal €400.
*Inclusief BTW, verzendskosten
Stap 2: Eisen
- Welke aansluitmogelijkheden heb ik nodig?
HDMI (2x +) voor het aansluiten van mijn laptop
USB geen vereiste, maar wel mooi meegenomen - Hoe groot moet de TV zijn?
Mag variëren van:
32 inch / 81 cm tot
46-47 inch / 101-107 cm.
Dit is dan ook het maximum! (Deze TV komt op mijn kamer terecht) - Waar ga ik de TV voor gebruiken?
-TV Kijken (vanzelfsprekend)
-aansluiten op laptop / externe HTPC?
Met bovenstaande eisen + budget ben ik op de volgende TV's gekomen:
pricewatch: Samsung UE40EH5000W
pricewatch: Philips 32PFL3017H
Stap 4: extra zaken
Deze TV zal (zoals bovenstaand is vermeld) worden gebruikt in combinatie met:
pricewatch: HP Pavilion dv7-6b31ed
-TV moet Full-HD zijn +LED.
-3D is geen vereiste.
-Huidige TV heeft maar 1 aansluiting in gebruik, en dat is: ik geloof dat het een ''RF ingang/aansluiting'' heet?

Kabel waar het Pinnetje van uit steekt!. (Dit is een vereiste!)
-Zaken zoals: Internet op tv is geen vereiste
-Momenteel zijn er geen plannen gemaakt om extra randapparatuur te kopen (ook niet voor in de toekomst).
Stap 5: Slot
-Hoe gaat het in z'n werk met een TV die: 1920 x 1080 resolutie heeft in gebruik met een laptop van: 1600x900? (Wat voor effect?) Bijvoorbeeld bij het gamen / kijken van films? (
-Nu zag ik dat de Philips een Composite aansluiting heeft, maar dat is ''volgens mij'' niet hetzelfde als een RF?
Graag jullie op- en aanmerkingen!