Toon posts:

[Windows 7] search indexing netwerkschijf

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik gebruik Windows 7 Professional en zoek erg veel in de windows verkenner op bestandsinhoud: dus woorden die gevonden worden in de inhoud van bijvoorbeeld Word of PDF documenten en dus niet in de bestandsnaam hoeven te zitten.

Dit werkt prima als ik de locaties waarin ik wil zoeken laat indexeren door Windows. Echter, gaat dit alleen met lokale bestanden. Ik wil ook graag op deze manier kunnen zoeken in de bestanden die staan op mijn Synology DS-1512+
Deze NAS ondersteund wel indexering op de NAS zelf, maar deze kijkt niet naar inhoud van de bestanden (alleen de bestandsnamen).

Ik wilde dus de NAS-locatie toevoegen aan de locaties die mijn PC indexeert, echter kan ik hier geen netwerklocaties kiezen.
Ik heb al veel zitten zoeken in Google, maar kom eigenlijk geen goede oplossing tegen, sommige raden bijvoorbeeld Google Desktop Search aan, maar ik zou graag gewoon met windows verkenner blijven werken.

Iemand die een idee heeft hoe ik met Windows 7 netwerklocaties kan laten indexeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:58
En als je driveletters aan de share koppelt, dan nog niet?

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nop, werkt niet.
Wordt onderhuids namelijk toch wel vertaald naar een UNC pad wat helaas niet op te nemen is.

Enige optie is een OpenSearch-compatible app op je NAS zodat die index gebruikt kan worden (net als dat ook het geval is op Windows Servers).
http://blogs.gartner.com/...arch-and-sharepoint-2010/

Misschien Alfresco?
http://wiki.alfresco.com/wiki/Download_and_Install_Alfresco

[ Voor 26% gewijzigd door alt-92 op 29-07-2012 19:40 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
driveletter koppelen had ik geprobeerd en dat werkt inderdaad niet.

Het installeren van een OpenSearch-compatible applicatie op de NAS klinkt als een goede optie, hoewel ik hier totaal geen ervaring mee heb. In feite installeer ik een programma op de NAS dat voor de indexering zorgt en vanaf elke windows PC wordt dan autmatisch die index gebruikt als je via de windows explorer in een map op de NAS gaat zoeken?

Als ik naar Alfresco kijk, dan lijkt me dit een redelijk "zwaar" pakket dat nog veel meer dingen doet dan alleen indexeren van bestanden?

Zijn er wellicht nog andere opties dan Alfresco?

Ik heb ook zitten zoeken in de "packages" die je via de interface van Synology (DSM) op de Diskstation kan installeren, maar hier zit helaas niets tussen volgens mij dat iets met indexeren te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als je NAS iSCSI praat kun je natuurlijk wel weer met een iSCSI initiator een local disk ervan maken - en die is wel te indexeren :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
iSCSI is kennelijk wel beschikbaar voor mijn NAS , maar ik krijg de indruk dat je een apart gedeelte op de NAS moet aanmaken waar je dit voor gebruikt en dat je dus niet zomaar de hele NAS op deze manier via iSCSI beschikbaar kan maken voor indexering?
Ik kreeg dit idee op basis van dit artikel: http://www.synology.com/t...t_service.php?lang=nld#t1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2012 @ 20:11:
iSCSI is kennelijk wel beschikbaar voor mijn NAS , maar ik krijg de indruk dat je een apart gedeelte op de NAS moet aanmaken waar je dit voor gebruikt en dat je dus niet zomaar de hele NAS op deze manier via iSCSI beschikbaar kan maken voor indexering?
Klopt. Je kan een bestaande disk niet via iSCSI beschikbaar maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok daar was ik al bang voor. Dan is iSCSI niet echt een oplossing denk ik.

Misschien dat een applicatie voor OpenSearch op de NAS installeren dan een betere optie is? Misschien dat iemand nog een idee heeft over het onderstaande wat dit betreft?
Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2012 @ 19:52:
Het installeren van een OpenSearch-compatible applicatie op de NAS klinkt als een goede optie, hoewel ik hier totaal geen ervaring mee heb. In feite installeer ik een programma op de NAS dat voor de indexering zorgt en vanaf elke windows PC wordt dan autmatisch die index gebruikt als je via de windows explorer in een map op de NAS gaat zoeken?

Als ik naar Alfresco kijk, dan lijkt me dit een redelijk "zwaar" pakket dat nog veel meer dingen doet dan alleen indexeren van bestanden?

Zijn er wellicht nog andere opties dan Alfresco?

Ik heb ook zitten zoeken in de "packages" die je via de interface van Synology (DSM) op de Diskstation kan installeren, maar hier zit helaas niets tussen volgens mij dat iets met indexeren te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
iemand met een idee nog ?
Pagina: 1