Toon posts:

Samsung R720 SSD upgrade.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben ik het bezit van een oude Samsung R720 Laptop.
Hierin zit een Hardeschijf uiteraard.
Nou wil ik deze schijf vervangen door een SSD model van 240~300GB om wat performance toe te voegen.

Waar moet in nou opletten bij de aankoop?
Ik lees over SATA3-600 & SATA2

Welke hardeschijf soort pas nou in mijn laptop?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2012 18:14 ]

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Dat maakt niet uit, waarschijnlijk past elke ssd.
Wel belangrijk is dat je een goede ssd koopt. De Samsung 830 of de Crucial M4 dus.

Verwijderd

Topicstarter
Reepje schreef op zondag 29 juli 2012 @ 18:41:
Dat maakt niet uit, waarschijnlijk past elke ssd.
Wel belangrijk is dat je een goede ssd koopt. De Samsung 830 of de Crucial M4 dus.
Ok duidelijk goede schijf kiezen.
Voor de goede orde, merken zoals OCZ, en de Kingston of de Intel zijn eigenlijk niks. (En staan daarom waarschijnlijk op marktplaats?)

• Jesserr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:54
Ik ben me daar nu ook op aan het orienteren. Ik heb nu eigenlijk een voorkeur voor de Samsung 830. Kijk ook naar welke versie je koopt. De 830 kan je ook kopen als notebook upgrade kit (ik denk dat je dan de juiste bracket erbij krijgt om hem gemakkelijk in te kunnen bouwen).
Misschien dat andere tweakers nog wat nuttigs kunnen zeggen over die bracket. Of je die beter ergens los kan kopen of dat het juist heel handig is. Of dat het juist compleet nutteloos is?
Verder las ik ook wel is dat mensen hem inbouwen ipv de DVD drive, misschien is dat voor jou ook een optie? Dat wil ik voor mijn laptop nog uitzoeken, want daar zal je dan ook weer de juiste bracket voor moeten hebben...

• Reepje
  • Niet online
De intel 320 is wel goed, maar duur (naam)
Recentere Intels zijn over gestapt naar een sandforce controller, die minder betrouwbaar is.

Voor de meeste bang for buck plus de meeste betrouwbaarheid de samsung of crucial kiezen.

Op de pricewatch van tweakers kan je sorteren op meest populair, kijk daar eens.

http://tweakers.net/price...4/solid-state-drives.html

Verwijderd

Topicstarter
Jesserr schreef op zondag 29 juli 2012 @ 18:49:
Ik ben me daar nu ook op aan het orienteren. Ik heb nu eigenlijk een voorkeur voor de Samsung 830. Kijk ook naar welke versie je koopt. De 830 kan je ook kopen als notebook upgrade kit (ik denk dat je dan de juiste bracket erbij krijgt om hem gemakkelijk in te kunnen bouwen).
Misschien dat andere tweakers nog wat nuttigs kunnen zeggen over die bracket. Of je die beter ergens los kan kopen of dat het juist heel handig is. Of dat het juist compleet nutteloos is?
Verder las ik ook wel is dat mensen hem inbouwen ipv de DVD drive, misschien is dat voor jou ook een optie? Dat wil ik voor mijn laptop nog uitzoeken, want daar zal je dan ook weer de juiste bracket voor moeten hebben...
Okey, kijk ik ging er vanuit dat de SSD zo in mijn laptop paste. Oude er uit schroeven, nieuwe erin zeg maar.
Maar dat is dus niet vanzelf sprekend.
Ja, die optie kwam ik net tegen, inbouwen op de plek van de DVD drive. Is dat even snel? Kan je die dan gewoon als opstartschijf gebruiken?

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:15
Een SSD past gewoon in elke laptop, er van uitgaande dat die een SATA aansluiting heeft.
Je kan dus gewoon een basic kit kopen zonder bracket o.i.d.
Gewoon de oude HDD uit de laptop halen en eventueel uit zijn "metalen jasje" schroeven, wat een soort kooitje is waar de schijf meestal in zit.
Daar schroef je vervolgens de SSD in en plaats je het geheel weer terug in de laptop, Win 7 CD erin en gaan met die banaan ;)

En de Samsung 830 SSD's zijn op dit moment de SSD's met de beste prijs/prestatieverhouding. Verdomd snel en goedkoop dus ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Tranquility op 29-07-2012 22:36 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2012 @ 18:45:
[...]

Ok duidelijk goede schijf kiezen.
Voor de goede orde, merken zoals OCZ, en de Kingston of de Intel zijn eigenlijk niks. (En staan daarom waarschijnlijk op marktplaats?)
OCZ gaat veel te vaak kapot. Kingston en Intel zijn verder prima maar qua prijs/prestatie is Samsung of Crucial beter.

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op zondag 29 juli 2012 @ 22:37:
[...]

OCZ gaat veel te vaak kapot. Kingston en Intel zijn verder prima maar qua prijs/prestatie is Samsung of Crucial beter.
Bedankt voot de tips van jullie allemaal.
Het is een 256GB Samsung geworden
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=bmo5YdzM5PU]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, vraagje

Windows 7 draaid, drivers en updates binnen gehaald.
Nu heb ik de pc getest, is dit goed? Of beter gezegd, is dit normaal met deze oudere laptop.

Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y213/Zeta_0049/score.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y213/Zeta_0049/Windowsscore.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2012 17:25 ]

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-01 10:13
Ik denk dat de prestatie index komt door je videokaart, het is "maar" een ATi4330

• Reepje
  • Niet online
Ja, dat ziet er wel goed uit.
Uit de lagere waarden voor seq. zie je wel dat je sata2 hebt. accesstime is echter zeer goed, 4k waarden ok.

Je prestatieindex wordt door de zwakste component uit je systeem bepaald. die lage score heeft dus niets met de ssd te maken

Verwijderd

Topicstarter
Reepje schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 17:28:
Ja, dat ziet er wel goed uit.
Uit de lagere waarden voor seq. zie je wel dat je sata2 hebt. accesstime is echter zeer goed, 4k waarden ok.

Je prestatieindex wordt door de zwakste component uit je systeem bepaald. die lage score heeft dus niets met de ssd te maken
Aha, perfect.
Dus ik hoef geen tweaks meer uit te voeren.

Blij te horen dat het noramel waarde zijn.
Happy :)
Pagina: 1