Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoteldebotel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-08 10:57
Hallo Tweakers,

Ik sta op het punt om een Gigabyte GA-Z77X-D3H aan te schaffen inclusief een Intel i7 3770K.

Nu is mijn vraag:
Welke BIOS versie komt als default bij de Gigabyte GA-Z77X-D3H?
De i7 3770k wordt namelijk pas bij versie F7 ondersteund. (Bron)

Ik heb al rondgekeken, maar het is erg lastig om dit te vinden.
De Gigabyte website is ook niet heel erg duidelijk hier over.

Als versie F6 als standaard komt moet ik dus de BIOS flashen, en gezien het feit dat ik geen andere CPU's rond heb liggen moet ik dus creatief gaan wezen.

Hopelijk weet een van jullie welke BIOS versie er standaard bij komt!

Hopelijk is PMG de goede sectie om dit te posten, zo niet, dan verhuis ik graag naar de juiste afdeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk niet dat er een standaard versie bij komt en dat als er een nieuwe versie beschikbaar is, dat die dan gewoon bij de eerst volgende batch wordt geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Je weet niet hoe lang het bord al op de plank ligt bij de winkel, dus de kans is er dat er een oudere bios op staat.

De oplossing is echter simpel, vraag vooraf aan de shop of er de F7 bios op zit. Zo nee, vraag dan om er F7 bios in te flashen voordat ze hem opsturen. Het enige nadeel is, dat je dan een geopende doos krijgt, en je dus niet zeker weet dat jij de eerste eigenaar van het bord wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leech_NL
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-01 23:01
Precies, gewoon even de winkel laten checken. Een goede winkel doet dat zonder morren...

En ik kan bevestigen dat het belangrijk is, als eigenaar van 3770K en hetzelfde mobo.

[ Voor 33% gewijzigd door Leech_NL op 29-07-2012 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoteldebotel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-08 10:57
Thanks, hopelijk is de shop een beetje coulant en willen ze dat voor me doen als service :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolf3D
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 12:03
Mochten ze dat niet willen doen, dan kan ik zeggen dat je het ook zelf kan doen. Mijn mobo kwam standaard met de F6 bios en heb zelfde moederbord + CPU. Ik heb hem gewoon kunnen flashen naar F9.

Daarbij moet ik zeggen dat mijn windows 7 alles behalve stabiel draait. Eigenlijk alleen maar BSOD's, (behalve in veilige modus, daar draait alles stabiel), maar dat ligt heel waarschijnlijk aan drivers of iets anders. Dat ben ik momenteel (de afgelopen dagen) aan het oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rumpelstiltskin
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-09 11:15
Ola.

ik heb zo een moederbord (aangeschaft 1 juni). Als iemand mij verteld hoe ik dat kan inzien, wil dat ik vanavond best even voor je checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolf3D
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 12:03
DaanBB schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 12:36:
Ola.

ik heb zo een moederbord (aangeschaft 1 juni). Als iemand mij verteld hoe ik dat kan inzien, wil dat ik vanavond best even voor je checken.
In de bios kan je zien onder 'System' (nadat je naar Advanced bent gegaan) welke firmware je nu draait.

Overigens is mijn probleem met het bord opgelost. Het lag natuurlijk aan het geheugen.
Dus ook al koop je een mb die met F6 geleverd wordt (die van mij is net een week geleden geleverd en met F6), dan kun je deze gewoon rustig flashen naar de nieuwste versie. Dit dus in combinatie met de i7-3770K.
Pagina: 1