Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Studie/gaming laptop

Pagina: 1
Acties:

• Tommmm15
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-05 21:21
Ik begin na de zomer aan de studie Industrial Design aan de TU/e en heb dus een laptop nodig voor m'n studie.
Zoals de meeste wel weten heeft de TU een laptop deal maar hier ben ik niet in geïnteresseerd. De laptop die ik zoek mag rond de €1000,- kosten (€100 meer of minder is ook geen probleem als dit een groot verschil maakt). Het scherm liefst 15,6 inch. Ik ga de laptop ook veel gebruiken voor games zoals bijvoorbeeld Call of Duty en Battlefield en wil niet met het probleem zitten dat ik over 3 jaar de nieuwste spellen niet meer op hogere graphics kan spelen.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:49
en wil niet met het probleem zitten dat ik over 3 jaar de nieuwste spellen niet meer op hogere graphics kan spelen.
Dan zal je niet ver komen, zeker niet met een laptop van €1000. Het is moeilijk te voorspellen natuurlijk, maar 3 jaar in de computerwereld is érg lang en laptops zijn sowieso al niet het beste (krachtigste) om games mee te spelen. Dus misschien je eisen een beetje bijstellen ;)

The devil is in the details.

• Tommmm15
Ja het hoeft niet allemaal op het hoogste van het hoogste te staan als het maar te spelen valt. Ik speel nu op de pc van m'n ouders die het geen fluit uitmaakt wat dat ding kan dus ben 800x600 gewent, een vooruitgang wordt het dus altijd. Als het maar allemaal soepel loopt en ik een jaar of 4/5 met de laptop kan doen (zowel voor school als voor vrije tijds dingen) ben ik tevreden.

Verwijderd

Het hoeft niet op de hoogste settings, maar de elitebook voldoet niet voor jou?

Welke beargumenteren heb je daar nu weer voor. De elitebook heeft zeker nadelen, maar die los je niet op met een laptop met zwaardere GPU.

• Tommmm15
Het scherm van de laptop van de TU/e is niet bepaald prachtig en de prijs van de laptop van de TU/e is vrij hoog (wanneer je alles haalt dan krijg je nog wel een hoop terug maar dit is natuurlijk geen zekerheid en zie ik dus meer als een meevaller op dat moment). Ook zijn de videokaart en de CPU van vorig jaar (? zei een vriend van me).

[ Voor 14% gewijzigd door Tommmm15 op 29-07-2012 21:59 ]

Verwijderd

ahh de TU/e. Ik dacht de TU-delft te lezen. Het gebrek aan 1080p scherm is inderdaad een heel goede reden Onder andere ik zou hem om die reden links laten liggen.

Kijk eens naar topics over de inspiron 15R SE, de asus N56, en de sony S15 in dit subforum. Die middelste lijkt mij de beste keuze, maar het zijn alle 3 laptops die binnen jouw wensen vallen denk ik.

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Dan kun je naar mijn idee het best kijken naar de Asus n56..

Deze:

http://www.campusshop.nl/..._8gb_750g_w7/details.aspx

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• Tommmm15
Die vriend van me (gaat overigens niet naar de TU/e) heeft uiteindelijk gekozen voor de 15R SE en zet daar nog een SSD in plaats van de bluray drive in (kan dat kloppen?). Wat heeft de Asus N56 wat de 15R SE niet heeft of waar overtreft de N56 de 15R SE?

Verwijderd

Wat hier staat: Verwijderd in "Multimedia: De nieuwe Asus N56VM (S4032V) of toch een XPS?"
En vergeet de kortingsbonnen niet: Dell Waardebonnen Topic - Deel 2 de inspiron is behoorlijk goedkoop.

• Tommmm15
Wordt er eerlijk gezegt niet echt wijzer van ;) , maar uit jou post haal ik dat ik beter voor de 15R SE kan gaan omdat deze een betere prijs/kwaliteit verhouding heeft?

Verwijderd

Ze hebben allebei voor en nadelen. De inspiron is goedkoper, heeft een toetsenbord en touchpad die mij meer aan staan, maar de N56vm heeft een scherm en bouwkwaliteit en accuduur die mij meer aanstaan. Wat mij nog het meest irriteert is dat de oude XPS 15 beide laptops kielhaalt, maar die kan je dus niet meer krijgen :')

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2012 @ 22:22:
Ze hebben allebei voor en nadelen. De inspiron is goedkoper, heeft een toetsenbord en touchpad die mij meer aan staan, maar de N56vm heeft een scherm en bouwkwaliteit en accuduur die mij meer aanstaan. Wat mij nog het meest irriteert is dat de oude XPS 15 beide laptops kielhaalt, maar die kan je dus niet meer krijgen :')
Laat staan de prijs die nog een stuk lager lag van de XPS15... :'(

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• Tommmm15
Aangezien die €100 meer of minder mij niets uit maken is de asus voor mij dus een betere keus?

Verwijderd

Dat hangt van je eisen af. Aangezien je wilt gamen zal je wel voor de asus met GT 650m willen gaan, die is €207 duurder dan de inspiron (die € 723 kost met creatief kortingsbonnen gebruik met i7 en 1080p)

• Tommmm15
Komt misschien irritant over maar ik heb geen flauw idee voor welke asus ik dan zou gaan, ben bezig met al die topic's door aan het lezen maar is vrij lastig zonder enige kennis. Ik heb na de vakantie zo'n ding nodig en ben me er dus nu pas in aan het verdiepen. Laat ik het zo zeggen, de prijs vindt ik niet eens zo heel interessant. Of hij nu €100 duurder is of niet dat doet er niet toe. Zonder naar de prijs te kijken zou ik beter voor de Asus met GT 650m kunnen gaan?

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Voor io ga je veel met solidworks doen, dan heb je veel profijt van die quadro..

• Tommmm15
En die quadro (wat het dan ook mag wezen) zit op die Asus GT 650m en heeft de 15R se niet?

[ Voor 15% gewijzigd door Tommmm15 op 29-07-2012 22:47 ]

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Drivers geoptimaliseerd voor openGL

http://www.notebookcheck....Quadro-1000M.47317.0.html

Kijk naar de specviewpref benchmark..

• Tommmm15
Sorry hier heb ik geen verstand van :P

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

De viewpoort van solidworks renderd in OpenGL en daar is een quadro beter in
http://www.notebookcheck....Quadro-1000M.47317.0.html

Maar ik naar die benchmark, dan zie je hoeveel sneller zo'n instap quadro al is

• Tommmm15
Morgen na het werk ga ik de laptop bestellen dus heb morgen avond nog om het een en andere te vergelijken. Zoals het er nu naar uitziet wordt het deze ( http://www.campusshop.nl/..._8gb_750g_w7/details.aspx ) laptop al moet ik nog wel even kijken waar ik heb dan zou gaan bestellen en hoe het garantie technisch allemaal zit. Als dit tegenvalt neig ik naar de 15R SE omdat je bij dell 3 jaar accidental+business day service erbij kunt krijgen waardoor je 3 jaar lang gedekt bent.

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Als dit je budget was zou ik echt voor de tu pc gaan..

Gamen op hoge kwaliteit voor 3 jaar met dit budget is een luchtkasteel, zeker op HD reso.
Mijn desktop hd5850 van 2 jaar draait bf 3 ook niet met alles op high op 1680x1050.. En dit was een high end kaart

Verwijderd

Gamen over een paar jaar is inderdaad een luchtkasteel. Maar van de 900 pixels van de TU laptop ga je ook niet enorm blij worden wat mij betreft. Om die reden zou ik eerder de inspiron kopen dan de TU-laptop. Maar ik ben devver, geen CAD-er.

• Tommmm15
Het hoeft ook niet allemaal op high zoals ik al zei. Ik speel nu op 800x600 en als ik dat over 4 jaar nog kan halen ben ik tevreden. Zolang het nog maar allemaal soepel loopt ben ik tevreden.

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-11 13:32
ook voor CAD werk is een hoger res. paneel zeker fijner werken, is mijn ervaring met Solidworks.

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

ik zou zeggen skip het gamen en upgrade de accu, het scherm en gooi er 8gb ram in.

De adapter iedere dag thuis laten lijkt mij ook wel antrekkelijk

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-11 21:36

icecreamfarmer

en het is

Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2012 @ 23:51:
Gamen over een paar jaar is inderdaad een luchtkasteel. Maar van de 900 pixels van de TU laptop ga je ook niet enorm blij worden wat mij betreft. Om die reden zou ik eerder de inspiron kopen dan de TU-laptop. Maar ik ben devver, geen CAD-er.
Serieus? Mijn 4 jaar oude tu/e laptop heeft een veel fijnere 16:10 verhouding.
Al had de oude nec een fijn 4:3 scherm wat bij acad echt wel makkelijk is.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• Tommmm15
http://www.dell.com/nl/p/...2C41105~0~3280673%26p%3D1
Ik snap niet waar het toch wel grote verschil in prijs vandaan komt als ik naar deze drie modellen kijk. De bedoeling is om er een SSD in te plaatsen zodat het toch allemaal wat sneller gaat, heeft dat hiermee te maken? Dat Blu-ray ding heb ik opzich niet echt nodig... En aangezien de 899 en 969 euro uitvoering bij vergelijk exact hetzelfde zijn snap ik niet waar het prijsverschil vandaan komt?

Verwijderd

De €939 heeft blu-ray, de €969 heeft een msata cache SSD. De €899 heeft geen van beiden.

• Tommmm15
Oké ik denk dat het de €899,- wordt met een Samsung 830 128gb SSD erin (dezelfde config als een vriend van me heeft besteld paar weken geleden).

• Tommmm15
Mijn vader vertrouwt het niet als ik niet de laptop van de TU koop omdat ik dan misschien niet alle software geleverd zou krijgen en vervolgens zelf alles zou moeten kopen of illegaal moeten downloaden, weet iemand hoe dit zit? Kon het ook niet op de site terugvinden.

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

De software kan je gewoon krijgen.

• Yannes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-11 16:48
Ik zal mijn bevindingen met de Lenovo Ideapad y580 wel posten, deze vervult zonder twijfel jouw gaming wensen, met een redelijke prijs (900 euro goedkoopste model)

Verwijderd

Ik ben ook al een tijdje op zoek naar een nieuwe laptop. Met een max budget van 1000 euro. Ik zit er ook aan te denken om een Asus n56 te nemen en dan een ssd in te bouwen (ookal heb ik hier geen ervaring mee).

Voor mijn is gamen het belangrijkste aspect bij het kiezen van de laptop. Maar ik vind het dus heel lastig omdat de inspiron 15r ook wel goed lijkt..

• Tommmm15
Yannes ik las net in jou topic dat die Lenovo in nederland niet eens te krijgen is, hoe zit dat? Anders is dat misschien ook wel een optie al moet je dan wel kijken of een beter scherm te regelen is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 16:57:
Ik ben ook al een tijdje op zoek naar een nieuwe laptop. Met een max budget van 1000 euro. Ik zit er ook aan te denken om een Asus n56 te nemen en dan een ssd in te bouwen (ookal heb ik hier geen ervaring mee).
ik had er ook geen ervaring mee, maar gewoon vanmiddag geprobeerd en een clean install gedaan van windows 7, ging heel erg goed. Je moet 1 schroefje weghalen voor de service hatch, 4 voor de bracket van de hdd en 4 om de hdd uit de bracket te halen. Deze schroefjes zet je dan weer in je ssd en klaar is kees. Geen ervaring is terugkijkend geen enkele reden om het te laten, en de snelheid scheelt zo enorm.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 17:53:
[...]

Ik had er ook geen ervaring mee, maar gewoon vanmiddag geprobeerd en een clean install gedaan van windows 7, ging heel erg goed. Je moet 1 schroefje weghalen voor de service hatch, 4 voor de bracket van de hdd en 4 om de hdd uit de bracket te halen. Deze schroefjes zet je dan weer in je ssd en klaar is kees. Geen ervaring is terugkijkend geen enkele reden om het te laten, en de snelheid scheelt zo enorm.
Ah mooi. ben er alleen nog niet uit of de asus n56 de beste keuze is.. ik denk het wel

• Tommmm15
Denk toch dat dit hem gaat worden http://www.campusshop.nl/...net&product_code=50403741.
Is precies wat ik zoek en het iets mindere scherm zal zo'n verschil ook wel niet zijn. Backlit heb ik niet nodig want normaal ga ik de lamp ook niet aanmaken omdat ik het toetsenbord niet meer kan zien, leuk om te hebben maar meer ook niet. Dan deze er nog even inbouwen http://www.dixons.nl/cata...ick&product_code=48851905 en dan denk ik dat ik wel een aantal jaren vooruit kan zowel voor mijn studie als voor privégebruik. Kom ik totaal uit op zo'n €1100 wat ik een mooie prijs vindt. Mis ik nog iets? Is er nog iets aan korting te regelen? Hopelijk is dit de goede keuze.

Edit: sorry verkeerde link

2e Edit: Las net dat de GDDR5 versie van de 650m vele malen sneller is dan de GDDR3 versie (oid)? Is dit verkrijgbaar of niet?

[ Voor 17% gewijzigd door Tommmm15 op 07-08-2012 19:40 ]

Verwijderd

De GDDR5 versie zit in de inspiron 17R SE (te log), de M14x (te lage resolutie), en het clevo aanbod (te duur, lage kwaliteit, turbo boost bug).

Geen echte opties dus. Of je moet genoegen nemen met een wat logge 17"-er of lage resolutie.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2012 19:44 ]

• Tommmm15
Nee dankje, verder is wel alles goed?

• Tommmm15
Gister dacht ik dat ik hem gevonden had bij dixons (VZ-4035) maar kan hem nu al niet meer vinden. Is campusshop nou werkelijk de enige die hem verkoopt? Wilde toch graag even gaan kijken en voelen etc. Komt dit model nog ergens anders in de verkoop binnenkort?

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-10 07:03
Waarom kijk je niet gewoon naar een VM model van de N56, welke ongeveer overal te vinden is? Ik bedoel, de case is hetzelfde, ongeacht model. Het scherm scheelt ook maar heel weinig met de VZ (LG vs Samsung) en je krijgt zo in iedere geval een goede feel met de laptop.

• Tommmm15
Heeft 630m die toch wel stukke minder is dan de 650m van de VZ

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-10 07:03
Ik bedoel bekijken in de winkel omdat je wilde 'voelen'. Dan maakt het niet uit welke GPU erin zit ;)

• Tommmm15
Aaah oké, dat klinkt inderdaad wel logisch! :P

• Tommmm15
Zojuist de laptop http://www.campusshop.nl/...net&product_code=50403741 besteld. Hopelijk overtreft de laptop al mijn verwachtingen! Voor de zekerheid het zorgenloos leren nog uitgebreid naar 3 jaar. Iedereen bedankt voor de hulp _/-\o_

• Tommmm15
Gister avond besteld en vandaag om 12:00 in huis. Vind het een zeer degelijke laptop met een fijn toetsenbord en redelijk touch pad (voor zover ik dat kan beoordelen, mijn eerste laptop). Grafisch is hij voor mij perfect! Zowel MW3 als CoH (oud spel :P) draaien op ultra settings zonder problemen. Nu na 2/3 uurtjes ermee gespeeld te hebben vind ik hem links bij de ventilatie gleuven toch wel erg warm worden. Is dit een probleem? Zou een cooler helpen (beter voor de hardware die erin zit)?
Pagina: 1