Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Audio in veranda, wat te kiezen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marco73
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 31-12-2013
Recent hebben we een veranda achter in de tuin geplaatst waarin we nu graag wat audio willen plaatsen. Het idee is dat we graag wat speakers aan het plafond willen monteren en een separate receiver willen plaatsen zodat we ook gewoon lekker de radio kunnen aanzetten. Het zou top zijn als we bijvoorbeeld ook een ipod/ipad of iets dergelijks kunnen koppelen.

De veranda zelf is niet zo groot, 3 bij 6 meter maar het geluid zou ook moeten doorklinken in de tuin voor een eventueel feestje. Dus een lekker vermogen zou prettig zijn.. Als complete newbie op audio gebied heb ik geen idee waar ik het op moet zoeken en wat aan te raden is.

Het idee is wel dat de audio installatie gewoon buiten in de veranda blijft staan en dat ik geen gebruik ga maken van streaming audio etc via draadloos netwerk.

Wat raden de kenners aan? Het budget is dusdanig dat ik geen high-end oplossing kan plaatsen. Gewoon lekker geluid is voldoende.

Zou een autoradio met een omvormer en wat leuke speakers al voldoende zijn?

[Voor 9% gewijzigd door Marco73 op 29-07-2012 15:16]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 09:09

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ja. Dat kan prima.

Of een kratradio oplossing, maar dan niet in kratvorm. Kijk eens rond in dat topic.

Wise enough to play the fool

• Marco73
We hebben recent een veranda geplaatst achter in de tuin en willen nu graag wat muziek ter plaatse hebben. Liefst een op zich staande set. Het idee is om een microsetje te plaatsen en de boxen op te hangen of te plaatsen (in de veranda). Dit om het geluid door de tuin heen te laten horen als we bijv. een feestje hebben. Is dit wel te doen met een microset en zo ja welke is dan aan te raden? Budget is ongeveer tot 150 euro.

Heb ook al zitten kijken naar een Ion Blockrocker echter daar kan ik geen externe boxen aan koppelen. Het idee van een zelfbouw 'kratradio' is ook al geopperd echter dit kost me net zoveel als een microsetje. Mochten er andere suggeties zijn dan hoor ik het ook graag :)

Dus.. welk microsetje heeft een aardig geluid (volume) en past binnen het budget van 150 euro?

Alvast bedankt!

• frickY
  • Registratie: juli 2001
  • Nu online

• Marco73
De kratradio is idd een leuke oplossing, in mijn situatie zou hij gewoon inbouw zijn en niet portable. Heb eens gekeken wat ik nodig heb, echter als ik alles bij elkaar optel dan kan ik voor de totaalprijs van de componenten volgens mij net zo goed een microsetje aanschaffen. Neemt niet weg dat de kratradio een leuke oplossing is!

• Marco73
Ik zit na het bekijken en doorzoeken van je link te twijfelen tussen deze:

- Sony CMTDX400A (http://www.kieskeurig.nl/miniset/sony/cmt-dx400a/1006512/)
- Samsung MM-D530D (http://www.kieskeurig.nl/miniset/samsung/mm-d530d/961120/)

Bieden zijn vergelijkbaar waarbij de Sony er beter uitspringt wat bediening betreft maar heeft minder volume en de Samsung heeft meer volume maar daarentegen geen mogelijkheid om de balans in de speakers te regelen.

• mathy_
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 09:49
Voor minder dan 100 euro kan je een soort van "krat radio" heel mooi inbouwen met een zeer goed volume.
Natuurlijk kan je gewoon een mircosetje aanschaffen maar dat werk je nooit netjes weg als kleine componenten en wat boxen.

• Marco73
Mijn voorkeur zou ook uitgaan naar een kratradio, maar als ik alles bij elkaar optel dan wordt het toch duurder dan die 100 euro.

- autoradio (vanwege fm ontvangst) (2de hands) - 40 euro
- 230 - 12v stekker - 14 euro
- speakertjes - 50 euro
- spullen die ik vast nog mis :) - 20 euro

Dan nog de inbouw etc..

Maar wel leuk hobby project.. toch maar voor doe het zelf gaan dan ;)
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True