Toon posts:

Videokaart upgraden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmiddag,

ik zal beginnen met mij even voor te stellen. Ik ben Rick, automonteur uit Amersfoort. En ik had een vraag.
Ik heb 4/5jaar terug door een vriend een computer laten bouwen, waarmee ik rustig WoW kon draaien (ik game niet veel, en speel eigenlijk alleen MMO games als ik game). Helaas ben ik contact verloren over tijd met deze maat.
Nu wil ik GW2 gaan spelen, maar ben bang dat ik met mijn huidige videokaart nét aan de minimum eisen voldoe.
Mijn computer:
CPU: Pentium dual core E6300 2.8 GHz
Moederboard: Asus P5QPL-VM EPU (linkje)
Voeding: Fatality Professional series 550W (linkje)
Videokaart: GeForce 9600GT
RAM geheugen: 2GB
Behuizing: Coolmaster elite 300 ATX (linkje)

Ik weet niet wat verder van toepassing is?

Nu is dus mijn vraag, welke videokaart raden jullie mij aan voor deze setup?
De eisen van het 'algemeen advies topic' kan ik maar deels invullen:
• Prijs -- Tot 150eu
• Prestaties -- Voor GW2, speel zo goed als niks anders
Vanaf hier waarschijnlijk wat simpele eisen :+
• Beeldkwaliteit -- Zo hoog mogelijk
• Geluid -- Zo stil mogelijk
• Hitte en/of ruimte -- Zo weinig mogelijk hitte (Staat onder bureau niet heel ver van een radiator)
• Stroomverbruik -- Zo laag mogelijk
• Overclockmogelijkheden -- Say what?
• Compatibility -- Idem
• SLI/Crossfire -- Tja...

Ik ben dus zeker geen computer expert, maar hoop met dit topic wel te helpen bij het helpen (jaja :+ ) door er actief in te blijven en zoveel mogelijk info neer te zetten. Ik hoorde van vrienden al termen als benchmark rating, om een vid kaart uit te kiezen. Maar dan weet ik alsnog niet of dat wel lukt ivm behuizing/moederboard/voeding.

Wat raden jullie mij dus als videokaart aan?

Bij voorbaat dank voor het meedenken,

MVG Rick

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op Tweakers :)

Op GoT horen dit soort vragen thuis in Componenten Aankoopadvies

Ik verplaats het wel even - move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Our goal with Guild Wars 2 is to have it run on a wide range of Windows gaming PCs.

Windows® XP Service Pack 2 or better • Intel® Core 2 Duo 2.0 GHz, Core i3, AMD Athlon 64 X2, or better • 2 GB RAM • NVIDIA® GeForce® 7800, ATI X1800, Intel HD 3000, or better (256MB of video RAM and shader model 3.0 or better) • 25 GB available HDD space • Broadband Internet connection • Keyboard and mouse

Note: Due to potential changes, system requirements may change over time and you may be required to upgrade your current system (or obtain a new system) to continue to play the game.

Verwijderd

Topicstarter
Dat had ik inderdaad gevonden, maar ik wil wel graag het spel mooi en soepel kunnen spelen. Dus om nou voor de minimum requirements te gaan... Ik wil liever dat ik het spel in de beste kwaliteit soepel kan spelen. Maar gaat dat lukken met de huidige videokaart denken jullie?

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-03 16:39
Als minimaal een 7800 gevraagd wordt, dan moet jouw 9800 wel mee kunnen ja.

Maar waarom niet eerst het spel kopen, en daarna kijken of je een upgrade nodig vind?
Of is er anders geen demo van het spel beschikbaar om uit te proberen?

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Moet gewoon goed gaan. Je graka is zeer ruim boven het minimum, je processor is er ruim boven.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dan probeer ik het gewoon eerst.
Helaas geen demo Fricky, wel een beta geweest, maar niet aan deelgenomen.

@Reepje, wat is graka? (a)

• bestaudio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-08-2024

bestaudio

Gnoeeeeeee

Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2012 @ 15:09:
Ok, dan probeer ik het gewoon eerst.
Helaas geen demo Fricky, wel een beta geweest, maar niet aan deelgenomen.

@Reepje, wat is graka? (a)
GraKa = Grafische Kaart

Slowly getting there, euh wait whut? Slowly?

Verwijderd

Topicstarter
Ok, nou iig al bedankt. Maar stel dat het spelen toch niet perfect verloopt. Wat zou dan een goede overstap zijn? Ipv dat ik tegen die tijd weer een nieuw topic moet openen ;)
En is het mogelijk om ram-geheugen uit te breiden? Of zit dit in de videokaart?

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:57

Umbrah

The Incredible MapMan

Zowel een videokaart als een PC zelf heeft RAM, (M = Memory, er geheugen achter zetten is net zoiets zeggen als "geheugen geheugen, verder ben ik erg soepel qua taal omdat ik in het buitenland woon en daarom in TWEE talen de fout in ga altijd! :)"). Het kwam me over alsof jij 2GB geheugen hebt in je PC. Ik weet niet welk type dat is, maar daar valt, zeker met zo'n beperkte hoeveelheid, een behoorlijke upgrade te halen, voor erg weinig vaak. Ik zou zeggen: ga na de PC boer, en laat hen dat even doen.

Je hebt niet vermeld welke Windows versie je hebt, maar ik neem aan een legale Windows 7. Controleer eens welke bit-versie je hebt: 32 of 64 bit? Dit controleer je door in Start rechts te klikken op Computer, en dan op Properties te klikken (eigenschappen, whatever). Als er bij System Type staat: 32-bit Operating System: draai even een back-up en vraag of de computer winkel tegelijk met je RAM upgrade even Windows 64 voor je opnieuw installeerd. Een licentie is bedoeld voor een "versie" (Home Premium/Pro/Ultimate/Enterprise/Starter), niet een "Editie" (32bit/64bit): de sticker van je 32-bit windows heeft een code die gewoon werkt voor een 64-bit Windows. Waarom moet je naar 64-bit? Simpel. Windows-32 kan niet meer dan 4GB aansturen (waarvan veel afgesnoept wordt voor andere geheugens/apparaten, dus meestal heb je maar iets van 3,2gb wat je kan gebruiken).

Als je met een RAM upgrade onder de €50 kunt blijven, dan kun je door sparen... je PC ligt een paar generaties achter, en hoewel je KUNT upgraden, kun je het geld misschien beter in je zak houden als je op midden/laag het kunt spelen (het gaat niet om de graphics, ze ondersteunen een gare Intel IGP, je zit met je 9600 wel snor). Meer RAM is gewoon een dosis meer comfort, maar daarnaast? Spaar voor een goeie kit... leuke plank/CPU/GPU/Sloot geheugen/SSD. Dan heb je in een keer weer alles goed, en kun je daarna een tijd vooruit voor weer een lading nieuwe games (wie weet ontdek je wat nieuws wat je wat lijkt).

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

Mooi kaartje, zuinig en redelijk snel: pricewatch: Sapphire HD 7770 GHz Edition 1GB GDDR5

head to head: http://www.hwcompare.com/...-512mb-vs-radeon-hd-7770/
http://www.guru3d.com/art...d-7750-and-7770-review/12
Zit op het niveau van een GTX460.

Geheugen 2Gb: pricewatch: Kingston ValueRAM KVR800D2N6K2/2G
(2x1 want ik denk dat je dat nu ook hebt ivm dual-channel)

[ Voor 55% gewijzigd door Madrox op 30-07-2012 11:22 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• TheTMC
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-08-2025
Ik zou zeggen probeer het spel eerst. Je zal verbaast zijn welke spellen je vaak nog redelijk kan spelen.
Weet je met welke resolutie je speelt? Dit kan best een verschil maken in de kaart die je nodig hebt.

En ik zou eerst even voor geheugen (RAM) gaan zoals hierboven gezegd. Dat maakt heel je pc wss al wel wat vlotter.
Misschien kan je hier zelfs via de vraag en aanbod iets vandaan halen. En het geheugen in je PC prikken is niet zo heel moeilijk, en een behulpzame tweaker wil je er vast wel mee helpen.
Pagina: 1