Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ersatzorama
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-08 18:21
Hoewel de vraag eerder gesteld is door anderen, is mijn situatie weer net anders, dus vandaar dat ik hem toch nog eens stel: ga ik voor de Galaxy S2 of S3?

Ik ben van plan mijn eerste smartphone aan te schaffen. Heb eerst naar goedkopere modellen gekeken, maar nu mijn 80GB iPod Classic het ook begeven heeft, heb ik maar besloten in een keer wat meer geld uit te geven aan een apparaat waarmee ik kan bellen, degelijke foto's kan schieten en naar muziek kan luisteren. Een hoop toestellen zijn afgevallen (waaronder de One X en Nexus) omdat het geheugen niet uit te breiden is met een micro SD-kaart en iPhones zijn me te duur. Mijn focus ligt nu dus op de Samsung Galaxy S2 en S3.

Met het toestel wil ik: bellen/smsen/e-mailen/whatsappen, internetten, foto's maken (voornamelijk overdag en landschapsfoto's voor als ik ga wandelen/fietsen), de GPS-functie gebruiken bij wandelen/fietsen, muziek luisteren (om al mijn muziek op de telefoon te kunnen zitten koop ik er een micro SD-kaart bij van 64GB), af en toe video's bekijken en ik zal af en toe spelletjes spelen of andere apps gebruiken.

Ik ben op de hoogte van de verschillen tussen de twee modellen (hogere resolutie scherm, quadcore processor, Android versie en langere ondersteuning voor nieuwere versies, verbeterde camera) maar vraag me af of de S3 de meerprijs (£120/€150) waard is. Ik ben bereid meer te betalen, maar alleen als ik echt overtuigd ben dat ik een beduidend beter toestel krijg voor die prijs. Over het algemeen doe ik lang met apparaten die ik koop en ben dus van plan dit toestel zeker een aantal jaar te gebruiken.

Ik sta open voor eventuele andere suggesties, maar geloof dat voor mijn wensen deze twee veruit het beste zijn.

(Ter informatie: ik woon in Groot-Britannië en daar kost de Galaxy S2 online £330/€420 en de S3 £450/€575.)

[ Voor 0% gewijzigd door ersatzorama op 29-07-2012 12:38 . Reden: e-mailen en internetten toegevoegd aan wensenlijst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Qua audio is de S3 wat mij betreft hoorbaar beter. De kwaliteit van de Audio DAC van de S3 (Wolfson) is beter dan die van de S2 (Yamaha), de signaal/ruis verhouding, dynamiek, kanaalscheiding, harmonische vervorming, spectrale integriteit zijn allemaal beter. Eigenlijk is ook de DAC van de Galaxy S beter dan die van de S2. Toen ik nog een S2 had hield ik mijn S erbij als music player, nu heb ik beiden vervangen door de S3.

Daarnaast is de S3 heel erg merkbaar vloeiender dan de S2. De harware is merkbaar sneller, maar ook de gebruikersinterface van de nieuwe Touchwiz is naar mijn mening beter. Dit zal je zeker bij browsen en zwaardere spellen merken.

De fotocamera van de S2 is goed voor een smartphone. Qua fotokwaliteit is de S3 mijns inziens wel wat beter, maar niet schokkend. De snelheid en mogelijkheden van de S3 zijn wel veel beter. De kwaliteit van video opnames van de S3 zijn ook een stuk beter.

Zelf zou ik wel de S3 kopen als je het buget hebt. Het toestel is in alle opzichten beter, in sommige iets, in andere veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Het nadeel van de S3 vind ik het scherm, wat ik toch minder mooi vind dan dat van de S2.

De beste tip: probeer beide toestellen eens uit! Als je vindt dat de S3, voor jou, niet genoeg extra's biedt, dan zou ik die 150 euro zeker bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
Uniciteit schreef op zondag 29 juli 2012 @ 14:17:
Het nadeel van de S3 vind ik het scherm, wat ik toch minder mooi vind dan dat van de S2.

De beste tip: probeer beide toestellen eens uit! Als je vindt dat de S3, voor jou, niet genoeg extra's biedt, dan zou ik die 150 euro zeker bewaren.
Dat is een kwestie van smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:25

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Sigis schreef op zondag 29 juli 2012 @ 14:02:
Qua audio is de S3 wat mij betreft hoorbaar beter. De kwaliteit van de Audio DAC van de S3 (Wolfson) is beter dan die van de S2 (Yamaha), de signaal/ruis verhouding, dynamiek, kanaalscheiding, harmonische vervorming, spectrale integriteit zijn allemaal beter. Eigenlijk is ook de DAC van de Galaxy S beter dan die van de S2. Toen ik nog een S2 had hield ik mijn S erbij als music player, nu heb ik beiden vervangen door de S3.

Daarnaast is de S3 heel erg merkbaar vloeiender dan de S2. De harware is merkbaar sneller, maar ook de gebruikersinterface van de nieuwe Touchwiz is naar mijn mening beter. Dit zal je zeker bij browsen en zwaardere spellen merken.

De fotocamera van de S2 is goed voor een smartphone. Qua fotokwaliteit is de S3 mijns inziens wel wat beter, maar niet schokkend. De snelheid en mogelijkheden van de S3 zijn wel veel beter. De kwaliteit van video opnames van de S3 zijn ook een stuk beter.

Zelf zou ik wel de S3 kopen als je het buget hebt. Het toestel is in alle opzichten beter, in sommige iets, in andere veel.
Hmmm, wat voor oodopjes/koptelefoon gebruikt de ts? :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ersatzorama
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-08 18:21
Michael Knight schreef op zondag 29 juli 2012 @ 14:29:
[...]

Hmmm, wat voor oodopjes/koptelefoon gebruikt de ts? :)
Op het moment Sennheiser CX 400 in-ear oordopjes en vooralsnog niet van plan die te vervangen (moet simpelweg keuzes maken met wat ik met mijn geld doe! ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
ersatzorama schreef op zondag 29 juli 2012 @ 15:08:
[...]

Op het moment Sennheiser CX 400 in-ear oordopjes en vooralsnog niet van plan die te vervangen (moet simpelweg keuzes maken met wat ik met mijn geld doe! ;))
Moet goed genoeg zijn om het verschil te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-08 23:08
Beide geweldige toestellen, spijt heb je toch niet van een van beide. Als je het geld gewoon beschikbaar hebt, zou ik de S3 nemen, vooral voor de betere audio en batterijduur. Is die 200 euro toch iets teveel, dan zul je ook heel blij zijn met de S2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03:42

Archimond

Lopende Helpdesk

Nog een voordeel: de GPS van Samsung S3 is accuraat en krijgt snel een verbinding met satellieten.
Zelfs sneller als mijn nieuwe ingebouwde Garmin in de auto en TomTom XXL.
Ik had het getest van Groningen naar Parijs.

In parijs had ik 10 uur foto's en video's kunnen schieten voordat de accu van Samsung Galaxy S3 op 30% kwam.
Samsung Galaxy S2 zal dan nagenoeg leeg zijn.

Ondanks de grotere accu in S3 is het handig als je een 2e accu bij koopt. Met GPS en google maps gaat de accu wel snel leeg en wordt de S3 ongeveer 37 graden (buitentemperatuur is 22). Daarmee is ongeveer 5 uur max haalbaar.

Andere mogelijke opties:
1. Archos/iRiver/Cowon audioplayer + goedkopere telefoon + compact camera
- Voordelen: langere batterijduur, camera en Archos zijn beter in specifieke functies
- Nadeel: 3 apparaten misschien 3 laders moet je meenemen)

2. Sony Xperia S + 2e accu en acculader van Ebay
- Voordeel: Betere camera als S3 en S2
- Nadeel: Accu gaat snel leeg

3. Samsung Galaxy Note
- Voordeel: accu gaat langer mee
- Nadelen: 5,3inch is erg groot, is minder krachtig als de S3 en scherm heeft lagere resolutie

Als accuduur en hoge kwaliteit voor jou belangrijk zijn is je beste keuze 3 apparaten meenemen.

Voor redelijke kwaliteit en handzaamheid is Samsung Galaxy S3 de beste keuze.

[ Voor 7% gewijzigd door Archimond op 29-07-2012 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
Sinds ik een S3 heb gebruik ik mijn compactcamera nauwelijks heb, terwijl ik een vrij goede heb.
De Sony Xperia S heeft zeker geen betere camera dan de S3. Meer megapixels, maar in nagenoeg alle opzichten minder: minder scherp, minder kleurecht, minder goede zoom, minder goede flitser, minder goed bij weinig licht, trager, minder mogelijkheden, veel minder als videocamera.
Note scherm heeft hogere resolutie, maar een lagere ppi dan de S3.
Mijns inziens is de S3 het beste allround toestel op de markt als je audio heel belangrijk vindt, hoewel ik het beeldscherm van bijvoorbeeld de One X, Xperia S en Optimus 4x HD beter vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-09 19:34
@TS

Hou wel in je achterhoofd dat er best veel S2's zijn die een pink spot (roze vlek) op foto's hebben. Dit gebeurt vooral bij hoofdzakelijk witte kleuren maar is op normale foto's ook goed merkbaar.

Dit hoeft niet bij elk toestel zo te zijn hoor. Bij die van mij was het eerst niet zo tot ik een camera firmware update zag van samsung. Nadat ik die geïnstalleerd had kreeg dus wel ineens die roze waas in de foto's... |:( |:(

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Pagina: 1