Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsenprutser
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09-08 15:35
Ik heb laatst een Gigabyte GA-790XTA-UD4 moederbord met daarop een AMD Phenom II X4 965 3.40Ghz processor draaiende en vroeg mij af of er veel van afhangt watvoor Geheugen ik erop gooi, ik zou graag van 4GB naar 16GB gaan zodat bepaalde programma's die ik veel draai sneller kunnen werken.

Mijn belangrijkste software is Autocad waarnaast ik ook Solidworks draai

Deze draaien vanaf een 120GB SSD (SSDSA2CW120G3) van Intel dus het draaien wil al redelijk maar het kan altijd beter.

Welk type ramgeheugen zou het handigste zijn? Ik dacht aan 4x 4GB maar bij vrijwel elke aanbieding staat dat deze bedacht zijn op Intel processors, ik vroeg me af hoeveel hiervan waar is en of ik niet gewoon elk soort geheugen kan nemen, als de Mhz en dergelijke goed zijn wel te verstaan.

Hoop dat iemand er meer van snapt dan ik, want ik verzuip nog eens;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.gigabyte.eu/pr...uct-page.aspx?pid=3263#sp
4 x 1.5V DDR3 DIMM sockets supporting up to 16 GB of system memory (Note 1)
Dual channel memory architecture
Support for DDR3 1866(OC)(Note 2)/1333/1066 MHz memory modules
kijk even op deze pagina aan de rechter kant voor de modules die ge certificeert zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:10
@ TS: Voor je upgrade, is het belangrijk om te weten of je Windows versie 64 bits is.
:P anders is het vrij zinloos.
Puntje 2: zorg dat je de laatste bios update hebt, die deze hoeveelheid ondersteund.

Zover ik verder kan zien, kan je systeem het wel aan.

Weet niet of je in de toekomst nog plannen had voor overklokken, anders zou ik zeggen neem DDR3-1333 en dan indd op 4x4 (bij voorkeur een kit van 2 of 4 repen).
Voorbeeld:
pricewatch: Kingston HyperX KHX1333C9D3B1K2/8G -- Kit van 2 latten.

pricewatch: Kingston KVR1333D3N9K4/16G -- Kit van 4 latten.

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
@fietsenprutser,
kingston value ram, bovenstaande kvr1333 draait er bij mij in reepjes van 2GB per stuk iig prima op zonder gedoe met voltages aanpassen oid(wel win7 64 bits)

Kennis maakt macht, kennis delen maakt machtige vriendschappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsenprutser
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09-08 15:35
Ik had inderdaad al Windows7 64bit gekocht, dit draaide ik al langer op een andere computer. Enige andere upgrade word denk ik een videokaart op zijn tijd!

Heel erg bedankt voor de hulp!