Ik heb laatst een Gigabyte GA-790XTA-UD4 moederbord met daarop een AMD Phenom II X4 965 3.40Ghz processor draaiende en vroeg mij af of er veel van afhangt watvoor Geheugen ik erop gooi, ik zou graag van 4GB naar 16GB gaan zodat bepaalde programma's die ik veel draai sneller kunnen werken.
Mijn belangrijkste software is Autocad waarnaast ik ook Solidworks draai
Deze draaien vanaf een 120GB SSD (SSDSA2CW120G3) van Intel dus het draaien wil al redelijk maar het kan altijd beter.
Welk type ramgeheugen zou het handigste zijn? Ik dacht aan 4x 4GB maar bij vrijwel elke aanbieding staat dat deze bedacht zijn op Intel processors, ik vroeg me af hoeveel hiervan waar is en of ik niet gewoon elk soort geheugen kan nemen, als de Mhz en dergelijke goed zijn wel te verstaan.
Hoop dat iemand er meer van snapt dan ik, want ik verzuip nog eens;)
Mijn belangrijkste software is Autocad waarnaast ik ook Solidworks draai
Deze draaien vanaf een 120GB SSD (SSDSA2CW120G3) van Intel dus het draaien wil al redelijk maar het kan altijd beter.
Welk type ramgeheugen zou het handigste zijn? Ik dacht aan 4x 4GB maar bij vrijwel elke aanbieding staat dat deze bedacht zijn op Intel processors, ik vroeg me af hoeveel hiervan waar is en of ik niet gewoon elk soort geheugen kan nemen, als de Mhz en dergelijke goed zijn wel te verstaan.
Hoop dat iemand er meer van snapt dan ik, want ik verzuip nog eens;)