• thenlownager
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-02 13:33
Beste MedeTweakers,

Ik heb vorig jaar een Game-pc gekocht.
Met volgende specificaties:

Cpu : Amd dual core, is nu vervangen door een Amd Phenom II x4 960T (staat niet geünlocked op het moment)
Mobo : Crosshair Formula III
HDD : Seagate Barracuda 7200.10 ST3750640AS, 750GB
Geheugen : 2 latjes van 2 GB, van het merk OCZ, weet niet precies welke :/
Cpu : Amd Radeon 6870, sapphire edition http://tweakers.net/pricewatch/271551/sapphire-hd-6870-1gb-gddr5-pci-e.html#tab:info

Nu heb ik het probleem dat de Pc opstart en dan bedoel ik, alle ventilatoren draaien, maar hij boot niet, dit heb ik sinds een maand of 2.
Maar de laatste tijd heb ik het steeds vaker en het is irritant.
Wat ik heb al eens heb geprobeerd : de RAM latjes verwisseld maar dit loste het probleem niet op.

Ik weet niet waarom hij niet boot, want de ene keer doet hij het wel, de andere keer niet.

Gr.
Dion

Verwijderd

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al doorgenomen?

verder mis ik specs v/d voeding.

En het zou wel handig zijn als je de details v/h gebruikte geheugen achterhaalt.

Op GoT doen we niet aan groeten Het algemeen beleid #groeten

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2012 11:20 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2012 @ 11:19:

verder mis ik specs v/d voeding.
Als we daar inderdaad eens mee beginnen!

• thenlownager
Voeding is een coolermaster GX 550W pricewatch: Cooler Master GX GX 550W v2
Ben de hangen en opstartproblemen nog eens aan het doornemen
Het is trouwens deze case : pricewatch: Sharkoon Rebel9 Value aan de airflow zal het niet liggen, heb 2 intake, 1 van voor een 120mm, dan aan de zijkant een 200mm en dan een outtake achterin van 120mm.

Normaal gezien als ik de pc opstart "beept" hij, maar als dit niet het geval is start hij ook niet op.

[ Voor 48% gewijzigd door thenlownager op 29-07-2012 13:15 ]

• thenlownager
Vandaag Startte de pc op na 5x geprobeerd te hebben, wat al beter is dan de vorige keer.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-02 22:52

Nemesizz

Untouchable

Klinkt als een stervende voeding.

Probeer te testen met een andere voeding (als je die hebt) of probeer eens je videokaart eruit te halen (ook weer, indien mogelijk, eventueel een lichter kaartje erin).

• thenlownager
Soms is het gewoon zo dat de lampjes op het mobo niet branden, dan start hij niet op.
Heb vandaag nog iets anders gehad, ineens viel het scherm weg & begon de fan van de gpu heel hard te blazen.
Ik ga zometeen proberen met een oudere gpu te booten.
Edit : oude GPU in de pc gestoken, probleem gevonden...
Vind het jammer dat de Hd 6850 het probleem is, zijn er oplossingen voor de videokaart?
Want de ene keer werkt hij wel, en dan weer niet.

[ Voor 28% gewijzigd door thenlownager op 03-08-2012 21:36 ]

• thenlownager
Sinds gisterenavond heb ik ook een lange beep en 3 korte gehoord en dan begint de ventilator van de GPU harder te blazen.

Verwijderd

http://www.bioscentral.com/
Hier vind je de beep codes.

• alexbeumer
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-12-2025
Wat misschien een optie is om te proberen; een sterkere voeding. 550w klinkt als genoeg en misschien is dat het toch niet.

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:42

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

alexbeumer schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 11:41:
Wat misschien een optie is om te proberen; een sterkere voeding. 550w klinkt als genoeg en misschien is dat het toch niet.
Moet voldoende zijn, tenzij hij sterft.

Kijk eens naar je geheugen, de beep code geeft aan dat daar de fout zit. Memtestje anyone? :9~

-= Very annoying forum person =-

• thenlownager
Ga nu even memtest draaien, maar wat ook raar is, de pc valt uit met de hd 6850 en de fan begint op 90-100% te draaien. (als hij dan toch opstart)
Met de andere gpu krijg ik dat niet, alleen moet ik soms 2 x proberen voordat hij opstart

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:42

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

thenlownager schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 21:33:
Ga nu even memtest draaien, maar wat ook raar is, de pc valt uit met de hd 6850 en de fan begint op 90-100% te draaien. (als hij dan toch opstart)
Met de andere gpu krijg ik dat niet, alleen moet ik soms 2 x proberen voordat hij opstart
De videokaart zit goed en stevig in de socket?

-= Very annoying forum person =-

• thenlownager
ja, daar ben ik zeker van.
Memtest had niks gevonden, maar goed, ik denk wel dat het aan het geheugen ligt.

• Clyde the Frog
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-07-2025
Ik zou idd is proberen je geheugen te vervangen als je de mogelijkheid hebt als ik dit zo lees..

• thenlownager
Ja, ik ga even kijken of ik nog iets kan vinden en zal dan testen of het werkt met ander geheugen.
Pagina: 1