Toon posts:

Dolby Digital probleem tussen Amino 140 en Onkyo NR509

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij helpen met het volgende probleem?

Ik neem digitale televisie af van XMS, dus de Glashart signalen. Heb een Amino 140 via HDMI kabel aangesloten op mijn AV receiver Onkyo NR509. Alles staat ingesteld op Dolby Digital.

Probleem is dat bij het zappen tussen zenders het enkele seconden (tot 30 seconden) duurt voordat het geluid stabiel wordt. Het lijkt alsof het signaal moet inlopen en in die periode valt het geluid telkens weg.

Als ik de Amino instel op stereo dan is er geen enkel probleem en "staat" het geluid direct bij het zappen.

Marco

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 10:48
Probeer dat ding eens direct op je TV aan te sluiten en te kijken of het probleem dan ook optreedt?

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:54

FeaR

In GoT we trust

Tot op heden zijn er behoorlijk wat problemen met externe decoders en receivers. Decoder met HDMI op de tV en optisch naar de receiver is de best werkende "oplossing".

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
Zal ik gaan proberen. Nadeel door direct op TV aan te sluiten is dat het geluid dan niet via mijn speakers loopt.

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 10:48
Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2012 @ 16:08:
Zal ik gaan proberen. Nadeel door direct op TV aan te sluiten is dat het geluid dan niet via mijn speakers loopt.
Het is ook alleen maar voor de diagnostiek. Dan weet je of het of dat Aminozuur ligt of aan je receiver. Vervang ook nog even je kabel.

Ik zet mijn geld overigens in op de Amino, dus dan heeft een externe decoder ook geen nut. Sowieso zou het slecht zijn als je bij een receiver nog een externe decoder moest gaan kopen.

[ Voor 34% gewijzigd door HarmoniousVibe op 29-07-2012 16:15 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW