Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colombeen
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-09-2024
Ik zit met het volgende probleem: Ik heb op dit moment een oudere linksys WRT54GL (10/100mbps) router met tomato firmware die zodanig getweakt is zodat ik mac-adressen kan koppelen aan een apparte vlan die rechtstreeks een IP krijgt uitgedeeld door mijn ISP, en niet door mijn router.

ik heb dit nodig voor bepaalde apparaten zoals mijn digicorder etc van telenet.

nu zit ik met probleem dat mijn verbinding een upgrade gekregen heeft naar 120mbps maar ik krijg door mijn router maar een max van een 30mbps. Ik wil dus een nieuwe router aanschaffen maar vind geen enkele die nieuw is, 1000mbps support heeft, en ook mijn feature heeft om mac-adressen te koppelen aan een IP uitgedeeld door mijn ISP en niet dus niet door mijn router (of al ondersteund wordt door bv dd-wrt etc om iets dergelijks te kunnen bekomen).

ik ben tot nu toe altijd al heel "gelukkig" geweest met mijn linksys apparatuur, maar op dit moment word ik teleur gesteld door de fabrikant die nog altijd zo geen feature heeft (external IP voor bepaalde apparaten achter mijn router) en ze zijn ook niet van plan dit in de nabije toekomst toe te voegen.

ik heb ondertussen reeds op google gezocht naar mogelijke alternatieven maar als ik naar mijn specifiek probleem zoek krijg ik altijd compleet andere resultaten dan gewenst (bv hoe je kan zien wat je router z'n external ip en mac-address zijn etc).

zijn er apparaten die dit wel allemaal ondersteunen wat ik nodig heb? en dan nog liefst betaalbaar ook? en indien mogelijk zonder 3rd party firmware + tweaks?
en voor er wordt voorgesteld om gewoon afzonderlijke kabels te trekken voor die apparaten zoals mijn digicorder, aan zoiets wil ik echt niet beginnen. dan moet ik 60 meter kabel bij leggen in mijn huis.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-07 21:43

allure

Titaan fase 2/3

Hoe komen deze "signalen" nu vanaf de ISP bij jou binnen?
Je wilt dus een wireless vlans hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wacht even...

Je gebruikt nu naar volle tevredenheid een router met 3rd party firmware (omdat stock firmware jouw wat afwijkende eisen niet kan leveren), maar vindt het voor een volgende router een probleem om 3rd party fw te gebruiken :?

Als wat jij doet even afwijkend is als toen je de huidige router kocht is het toch niet gek dat je hetzelfde zult moeten doen ervoor?

Gewoon op zoek gaan naar een router met goede hardware waar OpenWRT/Tomato/DD-WRT images voor beschikbaar zijn...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OpenWRT/Tomato/DD-WRT
Het eerste waar ik dan aan denk zijn TP-Link routers. Deze zijn over het algemeen nog goedkoop ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:03
Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2012 @ 12:28:
[...]

Het eerste waar ik dan aan denk zijn TP-Link routers. Deze zijn over het algemeen nog goedkoop ook.
Idd, TL-WDR1043ND of de nieuwere TL-WDR4300

De eerste doet iets van 130Mbit, de 2e volgens TPLink 800Mbit (en is dual-radio)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Draytek doet toch gewoon IP routing om je public IP adressen te routeren naar je LAN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colombeen
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-09-2024
dion_b schreef op zondag 29 juli 2012 @ 12:09:
Wacht even...

Je gebruikt nu naar volle tevredenheid een router met 3rd party firmware (omdat stock firmware jouw wat afwijkende eisen niet kan leveren), maar vindt het voor een volgende router een probleem om 3rd party fw te gebruiken :?
Ik wil niet zeggen dat ik niet wil werken met 3rd party firmware, maar als het kan met de standaard firmware heb ik liever dat.
Trommelrem schreef op zondag 29 juli 2012 @ 21:17:
Draytek doet toch gewoon IP routing om je public IP adressen te routeren naar je LAN?
ik heb reeds geprobeerd met static routing etc maar dit werkt niet.
wat moet bereikt worden is dat ik mac adressen kan koppelen aan een vlan die echt werkt als een switch.
het is niet simpel te bekomen maar wel mogelijk. verschillende bedrijven hebben reeds bevestigd dat dit op zich wel mogelijk is maar niet beschikbaar is in hun huidige firmware.

[ Voor 36% gewijzigd door colombeen op 30-07-2012 23:58 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:29
colombeen schreef op maandag 30 juli 2012 @ 23:52:
[...]

Ik wil niet zeggen dat ik niet wil werken met 3rd party firmware, maar als het kan met de standaard firmware heb ik liever dat.
Weet praktisch wel zeker dat je dat kan vergeten. Ik heb nog nooit simpele routertjes gezien die dat soort geavanceerde opties hebben. Je zou misschien kunnen kijken naar draytek maar dan zit je al direct in een andere prijsklasse.

Gezien je ervaring met custom firmwares zou ik gewoon kijken naar de performance van een router en de mogelijkheid tot custom fw's. http://www.smallnetbuilder.com/ gebruik ik altijd voor dit soort vergelijkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
colombeen schreef op maandag 30 juli 2012 @ 23:52:
ik heb reeds geprobeerd met static routing etc maar dit werkt niet.
wat moet bereikt worden is dat ik mac adressen kan koppelen aan een vlan die echt werkt als een switch.
het is niet simpel te bekomen maar wel mogelijk. verschillende bedrijven hebben reeds bevestigd dat dit op zich wel mogelijk is maar niet beschikbaar is in hun huidige firmware.
Koppelen aan MAC adressen kan wellicht via de ingebouwde DHCP server. Hoe Draytek met VLAN's omgaat weet ik niet precies, dat zou ik aan een vriend moeten vragen die zichzelf de "Draytek VLAN koning" noemt. Maar ik weet wel dat je op je LAN gewoon public IP adressen kunt geven aan devices, als je je Draytek op een bepaalde manier configureert. Daar is geen static routing voor nodig.
Pagina: 1