Wie wil eens kijken of deze onderdelen bij elkaar passen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In mijn zoektocht naar een nieuwe PC, die ik gebruik voor o.a. Solidworks (voor school/werk) en daarnaast het gebruikelijke MS office en internet, heb ik het volgende spul bij elkaar gezocht (zie wenslijst).

Waar gebruik je de PC voor:
  • Solidworks (grote samenstellingen, simulaties, renderen met Photoview, platte tekeningen)
  • Illustrator (eenvoudige lay-outs maken voor posters, briefpapier, folders voor een kledingzaak)
  • VM ware (in elk geval, zodra in een PC heb die krachtig genoeg is wil ik hier eens wat mee gaan doen)
  • Een leuk race spel (iets met de circuits van Spa, Zolder, Zandvoort, Hockenheimring, Nurburgring, Nordschleife etc, maar welk spel dat moet worden zoek ik tzt wel uit, heb namelijk geen idee of dat wel bestaat...)
Willen jullie als deskundigen hier jullie oordeel eens over geven?

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F4 EG HD204UI, 2TB€ 94,90€ 94,90
1Fractal Design Define R3 Black Pearl USB 3.0€ 82,93€ 82,93
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 35,95€ 35,95
1PNY Nvidia Quadro FX 1800€ 414,50€ 414,50
1Intel Core i7 3770 Boxed€ 265,-€ 265,-
1OCZ Fatal1ty 750W€ 87,80€ 87,80
1Samsung 830 series 256GB€ 169,-€ 169,-
1Kingston HyperX KHX1600C9D3K4/16GX€ 86,-€ 86,-
1Gigabyte GA-Z77X-D3H€ 126,95€ 126,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.363,03

Het in elkaar zetten van een systeem heb ik wel eens vaker gedaan, dat komt wel goed, maar ben niet zo goed op de hoogte van de nieuwste onderdelen, vandaar deze vraag aan jullie.

Overigens is dit misschien een wat oversized systeem voor wat ik ermee wil doen, maar wil nu een PC aanschaffen die over 3 jaar nog steeds redelijk vlot vooruit gaat.

Korte toelichting op de gekozen onderdelen:

Harddisk:
Beste keus gelet op prijs tov capaciteit en ik geloof niet dat er op dit moment nog hele slechte harddisks te koop zijn.

Kast:
50% vanwege z'n looks, 50% vanwege het feit dat alle reviews zeggen dat ie zo stil is... (geluid vind ik best belangrijk)

Koeler:
Dit is zon beetje de standaard, en lees er goede reviews over.

Videokaart:
Chipset wordt door Solidworks aanbevolen. Wellicht is er een vergelijkbare kaart voor de helft van het geld te koop?

Processor:
Wil een high-end consumenten processor voor een leuke prijs. Specifiek deze vanwege Ivy bridge.

Voeding:
Lees goede verhalen over de OCZ voeding, 750 W om enigzins ruim te gaan zitten met het oog op eventuele toekomstige uitbreidingen in de vorm van meer HD's of anders. Qua prijs scheelt het niet veel, dan liever nu een wat te zware voeding dan later misschien de voeding moeten vervangen door een zwaarder type.

SSD:
Goede reviews over gelezen

Geheugen:
16 GB (in 4 reepjes) na gelezen te hebben dat Solidworks niet beter gaat presteren bij (nog) meer geheugen.

Moederbord:
Kwam erg goed uit de reviews, en zitten alle door mij gewenste features op zoals voldoende usb, usb 3.0 etc.

Update 29-7-2012:

Naar aanleiding van jullie reacties heb ik mn lijstje wat aangepast:

Toelichting:
Neig nu naar de 3770K CPU om diverse mogelijkheden open te houden. Ik heb aangegeven dat ik de PC voornamelijk voor Solidworks ga gebruiken, maar omdat ik nu een PC van ong. 7 jaar oud heb, doe ik er zo niet zoveel mee. Misschien ga ik me in de toekomst wel verdiepen in VM ware ofzo, dan kan de mogelijkheid tot overclocken misschien nog wel eens van pas komen.

Wat betreft werkgeheugen, inderdaad een setje van 2x8GB. Qua prijs geen verschil en inderdaad, al is het maar om de optie tot uitbreiden open te houden.

Voeding van Seasonic neem ik in overweging. Een voeding van een gerenommeerd merk geeft wel een geruster gevoel, na het lezen van een aantal reviews. Wattage van 620 W ga ik ook voorlopig even vanuit, ga zo nog even met een calculator aan de slag.

Wat betreft die videokaart, ook daarover rijzen er wat twijfels. Lees heel uiteenlopende meningen: pietje zegt dat een dedicated workstation (Quadro, Firepro) kaart de beste keus is, terwijl de ander roept dat een goede consumenten 3D kaart hetzelfde kan, voor (vaak) een fractie van de prijs. @Madrox, welk topic wilde je naar linken? Ook hier geldt wel een beetje: nu doe ik het hoognodige met m'n PC, als ik dalijk een wat meer up-to-date systeem heb, vind ik 't misschien ook wel eens leuk om een (race)game te spelen. Kan dat met een dedicated workstationkaart wel?
Voor nu ben ik wel even overgestapt naar de Firepro 4800 op advies van Madrox, vanwege de bang for bucks verhouding.

Hier m'n nieuwe lijstje:
#ProductPrijsSubtotaal
1ATi FirePro V4800€ 165,60€ 165,60
1Intel Core i7 3770K Boxed€ 301,-€ 301,-
1Seasonic M12II 620W€ 84,70€ 84,70
1Samsung 830 series 256GB€ 160,55€ 160,55
1Corsair Vengeance CMZ16GX3M2A1600C10€ 99,50€ 99,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.152,08

Alvast bedankt voor jullie tips!

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2012 00:52 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:31
Wat kleine op- en aanmerkingen. Ten eerste zal ik even zeggen dat ik geen verstand heb van Solidworks en daardoor ook niet kan beoordelen of de gekozen GPU een goede optie is, ik neem aan van wel.

Verder bevat het gekozen moederbord een Z77 chipset wat niet perse nodig is, aangezien je niet kiest van de "K" versie van de CPU. Je zou dus ook kunnen kijken voor een H77 moederbord, die zijn over het algemeen wat goedkoper. Wil je later wel overclocken, houdt dan het moederbord zo en kies voor de 3770K.

De case, SSD en voeding zijn allemaal wel prima. Qua geheugen zou ik echter een 16GB kit kiezen bestaande uit 2 reepjes. Dit maakt eventueel latere uitbreiding makkelijker en ook is de kans op wat gedoe met 4 reepjes groter dan met 2. Dit gebeurd zeer zelden en zelfs dan met name bij overclocking, maar alleen al vanwege het openlaten van de optie tot uitbreiding zou ik een kit van 2 nemen (iets van Corsair, Kingston e.d. is allemaal prima).

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Die FX2000 vind ik redelijk prijzig. Misschien is de Firepro v4800 iets voor je, die heb je voor zo'n 170 euro en wat ik lees zitten de prestaties op het niveau van de Quadro 2000, die volgens mij sneller is dan de FX1800. (Nvidia eigen sheet erbij gepakt).

Hier is het topic, misschien heb je er iets aan:
http://tweakers.net/price...ut_vUDtQZetnK0upl18Al5_wB

Je kan flink besparen op je setup en nagenoeg of zelfs betere prestaties krijgen in Solidworks (zie forum)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Xeon E3-1230V2 (Ivy Bridge) Boxed€ 220,90€ 220,90
1ATi FirePro V4800€ 165,60€ 165,60
1Samsung 830 series 256GB€ 169,-€ 169,-
1Corsair Vengeance Low Profile Blue CML16GX3M4A1600C9B€ 90,77€ 90,77
1MSI B75MA-P45€ 58,95€ 58,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.003,70

Videoaart - Firepro v4800 (onverslaanbaar qua prijs/prestatie icm solidworks)
CPU - vrijwel gelijk aan de 3770, maar een stuk goedkoper.
-Geheugen 2x 8Gb reepjes, je weet nml. nooit of je er straks nog bij wil hebben.
-Seanonic voeding van 620watt. Seasonic is zo'n beetje de creme de la creme, daar kan OCZ iig niet aan tippen (tenzei het uit de fabriek van Seasonic komt...haha)
620watt is zeer sterk, daar kan je wel even mee vooruit. Dikke overkill voor wat je nu gaat gebruiken.
-Moederbord met een B25 chipset, wat gewoon een afgeslankte is van de Z77. Geen nood, alles wat je nodig hebt zit erop en eraan. Je zal de Z77 echt niet missen. (B25-chipset word neergezet als voor de zakelijke/profi markt).

[ Voor 78% gewijzigd door Madrox op 29-07-2012 03:34 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uruviel359
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-09 11:39
Nette aanpassingen Madrox! De Xeon word ook nog eens boxed geleverd dus er zou bespaard kunnen worden op de koeling, al heb ik werkelijk geen idee hoe luidruchtig die stock koelers zijn. Verder zou ik persoonlijk voor 2x8 DDR3 gaan ipv 4x4, je weet maar nooit of je later nog 16GB wilt bijprikken en het prijsverschil is klein.

Let wel dat het moederbord µATX is, misschien dat sommige componenten wat minder goed passen.

[ Voor 49% gewijzigd door uruviel359 op 29-07-2012 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

YouTube: Intel Sandy Bridge 1155 Stock Cooler Noise / Sound / Volume

Valt wel mee. Alleen loopt de temp wat meer op dan bij aftermarket coolers. Wat opzich geen enkel probleem is bij stock prestaties, Intel is niet gek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties en tips!

Paar vraagjes (vooral uit nieuwsgierigheid):
Past een mATX bord wel in een normale kast (in de specs staat van wel, maar komen alle aansluitingen etc. dan nog een beetje uit?
Het voorgestelde mATX bord heeft ook maar 1 sata-III aansluiting, op die manier haal je dan niet het maximale uit a) de SSD en b) de HDD. Echter, is dat in de praktijk merkbaar?
@Madrox, welk topic wilde je naar linken? Je linkt nu naar een aantal videokaarten in de pricewatch, terwijl je naar een topic zegt te linken :).
Nu doe ik het hoognodige met m'n PC, als ik dalijk een wat meer up-to-date systeem heb, vind ik 't misschien ook wel eens leuk om een (race)game te spelen. Kan dat met een dedicated workstationkaart wel?

Heb een geupdate lijstje in de startpost gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donool
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
een mATX past prima in een standaard ATX kast, hij is alleen minder hoog (ruimte voor pci-e etc.) dus je houd onderaan wat ruimte over. Als je de SSD aan de Sata3 poort doet en de normale hdd aan de sata2 poort heb je full performance op je hardeschijven. De traditionele hdd's halen toch nooit snelheden hoger dan de Sata2 standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dat maakt dan dus niet zoveel uit, behalve eventuele toekomstige uitbreidingsmogelijkheden die nu wat beperkter zijn...

Nog een kleine toevoeging, het schiet me zojuist te binnen dat ik ook nog wel eens (zeg kort door de bocht 1 keer per maand) iets met Adobe Illustrator doe. Nou vraag ik me af of dit van belang is voor de keuze van de videokaart, Adobe vermeld in de specs/requirements van de CS6 versie enkel een 16 bits videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donool
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Ik denk dat je videokaart erg geschikt is, het is tenslotte een workstation kaart maar dat moet je toch even laten bevestigen door mede-tweakers die iets meer op de hoogte zijn van workstations voor de zekerheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Kleine tip van mijn kant: met speciale CAD-videokaarten kun je niet gamen. Ze zullen allicht DirectX ondersteuning hebben, maar de performance kan nog best eens belabberd zijn; dit wordt in ieder geval bevestigd voor de ATI FirePro V4800 in de community van Futuremark.
Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2012 @ 23:50:
Oke, dat maakt dan dus niet zoveel uit, behalve eventuele toekomstige uitbreidingsmogelijkheden die nu wat beperkter zijn...

Nog een kleine toevoeging, het schiet me zojuist te binnen dat ik ook nog wel eens (zeg kort door de bocht 1 keer per maand) iets met Adobe Illustrator doe. Nou vraag ik me af of dit van belang is voor de keuze van de videokaart, Adobe vermeld in de specs/requirements van de CS6 versie enkel een 16 bits videokaart.
Als je bepaalde dingen door de videokaart wil laten berekenen, moet de videokaart OpenCL / OpenGL ondersteunen. Vanuit Photoshop (CS6) wordt echter niet aangegeven welke versie van de standaarden nodig zijn, wel dat er OpenGL / OpenCL voor nodig is. Hierover is ook wat meer leesvoer, het schijnt niet overal even goed te werken.

[ Voor 61% gewijzigd door CH4OS op 30-07-2012 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor jullie input. Als ik afga op dit topic: Nvidia 8800GTS vs ATI 5770 trek ik de conclusie dat een dedicated workstationkaart niet zo heel belangrijk is... (zie bijv. de reacties van Solid_Aapie in dat topic).

(ik realiseer me dat dit een topic van 2 jaar oud is, maar ik geloof niet dat de onderhuidse werking van Solidworks in 2 jaar tijd volledig is omgegooid)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2012 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Bedenk je wel dat het topic die je geeft inmiddels 2 jaar oud is, de informatie kan inmiddels (door de technologische vooruitgang) inmiddels verouderd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, ik had 't er al snel ff bijgezet...

Nou brengt Solidworks elk jaar omstreeks september/oktober een nieuwe versie uit, maar de veranderingen beperken zich over het algemeen tot het toevoegen van functies, het intuitiever maken van de GUI en bugfixes. Tussen 2008 en 2012 zijn er bij mijn weten geen hele drastische wijzigingen gedaan onder de motorkap.

Het kan overigens wel zo zijn dat dat voor versie 2013 anders is. Die draait nl. ook niet meer op XP stations. Opzich is dat voor mij geen probleem, omdat we op het werk (in elk geval voorlopig) bij versie 2012 blijven. Staan 'n stuk of 10 stations, waarvan 2 W7 en de rest XP. Overstap naar W7 wordt op de rest van de stations nog niet gemaakt ivm compatibiliteitsproblemen met andere software. Ik blijf thuis dus ook op versie 2012, zodat ik het thuis gemaakte werk op de zaak gewoon kan openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

IIg heb ik het forum kunnen vinden..

https://forum.solidworks.com/message/216560

Had je ook de revie bij de firepro v4800 hier gelezen ?

Voor programma's die nog steeds de OpenGL instructieset gebruiken ben je op het moment toch echt beter af met een workstationkaart. Je kan er wel een gamekaart in stoppen en alles werkt dan wel (op RealView na dan), maar die kaart doet dan helemaal niks, de CPU doet dan al het renderwerk. Met de schandalige prijzen die Nvidia voor de Quadro FX X800 en X80 kaarten vroeg kon je dan beter in een sterkere CPU investeren en die alles laten renderen. Maar met de prijzen van deze ATI FirePro vX800 kaarten en de nieuwe Nvidia Quadro kaarten is het helemaal niet zo'n slechte keuze om een workstationkaart in je systeem te hangen. Voor €150 heb je al een kaart die voor de meeste mensen snel genoeg is.

Maw: met een gamekaart doet de gpu helemaal niets voor je renderwerk!

Ze zeggen dan een gamekaart het net zo goed kan, ze zeggen dat je hem ook kan soft-modden naar een workstation kaart, en dan lees je dit:
http://www.techarp.com/showarticle.aspx?artno=539&pgno=9
en dan dit:
http://www.cgarchitect.co...ts-graphics-card-round-up (gaat o.a. over autocad, is ook een cad programma...)
Tja...

[ Voor 97% gewijzigd door Madrox op 30-07-2012 03:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Alleen nVidia's zijn te softmodden zover ik weet, bij ATi's gaat dat niet (meer) werken.
Ook die TechArp review is verouderd; een 8800 van nVidia zie je ook bijna niet meer terug in game PC's zelfs... ;)

[ Voor 39% gewijzigd door CH4OS op 30-07-2012 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@CptChaos: geldt dat voor alle nVidia's of juist bepaalde types? Welke zou jij me adviseren? Help me eens een stukje op weg zodat ik er iets dieper in kan duiken...

Want het is me nog steeds niet duidelijk of je met zo'n workstationkaart ook een beetje leuk een racegame kan spelen?

@Madrox, ik ga er ff in duiken op het Solidworks forum. De review op tweakers heb ik inderdaad gelezen, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05:44
Volgens mij kan dat softmodden sinds de nvidia 2xx serie al niet meer... Ik hoor er in ieder geval niemand meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2012 @ 22:24:
@CptChaos: geldt dat voor alle nVidia's of juist bepaalde types? Welke zou jij me adviseren? Help me eens een stukje op weg zodat ik er iets dieper in kan duiken...
Volgens mij alleen bepaalde types, kan merk specifiek zijn. Als je een werkstation wilt maken, is dat niet iets wat je moet gaan zitten doen naar mijn idee, ook ivm garantie en mogelijkheid tot bricken. Bij een workstation wil je namelijk liever zekerheid hebben.
Want het is me nog steeds niet duidelijk of je met zo'n workstationkaart ook een beetje leuk een racegame kan spelen?
Workstation videokaarten presteren op andere vlakken vele malen beter dan gaming videokaarten dat doen. Een werkstation videokaart blinkt uit in taken die voor dergelijke PC's nodig zijn. Ik verwacht dus niet dat je (goed) kan gamen met een dergelijke videokaart.

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 31-07-2012 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Dat kon nog wel eens meevallen, maarja, die prijs dan he. Zie bijv. wat een workstation 8800GT koste ivm tot een consumentenversie.
CptChaos schreef op maandag 30 juli 2012 @ 22:09:
Alleen nVidia's zijn te softmodden zover ik weet, bij ATi's gaat dat niet (meer) werken.
Ook die TechArp review is verouderd; een 8800 van nVidia zie je ook bijna niet meer terug in game PC's zelfs... ;)
Weet ik. Was alleen om een idee te geven wat je kan verwachten qua performancewinst.
Of wil je zeggen dat die verhoudingen nu anders liggen ?

Als je naar die benchmarks kijkt, zie ik ineens een GTX570 vrij hoog staan. Zou dat betekenen dat die ook zo snel renderen? Zoja, is een workstation kaart misschien helemaal niet nodig. Misschien ff vragen daar op dat forum, hoe dat zit.
oja, link: http://www.solidworks.com/sw/support/shareyourscore.htm

[ Voor 82% gewijzigd door Madrox op 31-07-2012 03:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben er inmiddels achter dat Solidworks OpenGL gebruikt.

Wat ik dan niet snap, is waarom de consumenten videokaarten daar niet mee om kunnen gaan, terwijl ze wel degelijk OpenGL ondersteunen...

Van de andere kant, de Firepro ondersteunt ook DirectX, dus dat moet voor games ook goed gaan. Ik ga geen spellen spelen met 2 of 3 schermen tegelijk, en m'n scherm kan max. 1920x1200 aan. Qua spellen zit ik te denken aan rFactor of GTR2.Evo, iets in die richting.

Ik ga nu slapen, als ik vandeweek wat meer tijd heb ga ik er ff dieper op in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Tja, na die GTX570 scores gezien te hebben houd ik mond verder dicht. Weet het ook niet meer :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 01:59:
Van de andere kant, de Firepro ondersteunt ook DirectX, dus dat moet voor games ook goed gaan. Ik ga geen spellen spelen met 2 of 3 schermen tegelijk, en m'n scherm kan max. 1920x1200 aan. Qua spellen zit ik te denken aan rFactor of GTR2.Evo, iets in die richting.
Nee, dat hoeft dus géén garantie te zijn dat gamen dan goed moet gaan. Workstation videokaarten gebruiken over het algemeen andere instructies, waar CAD/CAM/GIS programma's bij gebaat zijn, waar games weer geen baat bij hebben (en er dus geen gebruik van maken) en vice versa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Precies. De grote verschillen zitten in de firmware en drivers. Heb me er aardig in verdiept en kom tot de conclusie dat workstation kaarten niet alleen duurder zijn maar ook niet optimaal presteren in games tov de consumer kaarten. Juist omdat de drivers verschillen en niet alle optimalisaties, die in consumerkaarten wel gebruikt worden, gebruikt kunnen worden.

De verschillen zijn gauw 10% maar kunnen oplopen tot wel 40/50%, afhankelijk van welk spel je speelt.

Er is helaas geen gulden middenweg. Wil je een optimaal workstation, heb je in de meeste gevallen een workstation videokaart nodig. Wil je toch ook optimaal gamen, moet je een gamerskaart nemen en hopen dat die met jouw software ook nog een beetje presteerd.

De V4800 is bijv. op de HD5670 gestoeld. Nu is de laatste al geen lekkere gaming kaart, laat staan de v4800 met zijn niet-optimale game drivers. De v4800 doet het echter wel goed als workstation kaart, vooral met Solidworks.

[ Voor 13% gewijzigd door Madrox op 01-08-2012 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samvspr
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-09 17:15
Beste Chris,
Ik zit zelf ook al een tijdje aan een vergelijkbare set-up te denken.
Maar op het solid works forum word Deze setup geadviseerd. En wat betreft de video kaart verwijst hij naar dit Topic.

Met de door jou gekozen componenten kom je dan ongeveer hier op uit.
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FirePro V4900€ 159,70€ 159,70
1Fractal Design Define R3 Black Pearl USB 3.0€ 85,90€ 85,90
1Intel Core i7 3770K Boxed€ 301,-€ 301,-
1Samsung 830 series 256GB€ 168,80€ 168,80
1Corsair Vengeance CMZ16GX3M2A1600C10€ 96,50€ 96,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.154,40

Ik zat voor me zelf te denken aan een vergelijkbare setup alleen dan met een i5 3750K en dan een lichte overclock, de keuze voor een i5 is vooral van wegen het budget wat ik voor me zelf gesteld heb.
Maar twijfel ook nog steeds over de video kaart want wil misschien toch een AMD HD 6/7xxx serie pakken maar weet niet of deze te softmoden zijn.

Dus ik hoop dat er hier nog reacties komen of het prijs verschil, de betere prestaties van een firepro kaart waard zijn voor de hobby solidworks gebruikers onder ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Zou bijna zeggen probeer het uit en deel je bevindingen :-)

Pagina: 1