Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apple1200
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-08 17:22
Hallo allemaal,

Tijdens het doospitten van de PW kwam ik de volgende laptop tegen:

pricewatch: Lenovo Thinkpad S430 (N3B3EMH)

Grafische kaart= een GT620M

Kan ik hiermee op middel niveau spellen als gta 4 spelen?. Als ik de grafische kaart vergelijk met bijvoorbeeld een gt520 dan zou deze ongeveer gelijk moeten zijn. Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GT 630m. Dat is dezelfde kaart als de gt540m wat weer hetzelfde is als de GT 420m. Snap je hem nog?

Maar door de lage accucapaciteit en gebrek aan reviews kan ik deze laptop niet aanbevelen. Heb je al eens naar de sony S13 gekeken? Die heeft ook een 900p scherm, maar dan in combinatie met goede accuduur en GT 640m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apple1200
Goede tip, nadat ik de topic hier even door had gelezen kwam ik er achter dat de S13 wel een erg goede prijs/kwaliteit verhouding heeft+ de snelste grafische kaart voor dit formaat: een GT640M. Waarom is deze laptop zo goedkoop:D

Met education discount kan ik de volgende configuratie krijgen voor 863 euro. Beter kan volgens mij niet in dit formaat. Nu alleen nog een SSD erin en hij is compleet. Weten jullie toevallig of dit toegestaan is ivm garantie en eventuele verzegeling?

Processor: Intel®Core(TM)i5-3210M, 2,5GHz
Besturingssysteem: Legitieme Windows® 7 Home Premium
Afwerkingen: Zwart
Harde schijf: 320 GB Serieel ATA (5400 rpm)
Geheugen: 4 GB 1333 MHz DDR3-SDRAM
Optisch station: DVD-station
Display: 33,7 cm LCD, 1600x900+camera
Grafische kaart: NVIDIA® GeForce® GT 640M 1GB
Batterij: Standaardbatterij
Connectiviteit: Zonder Draadloos WAN
Microsoft® Office 2010: Office 2010 Starter + Acrobat
McAfee Security Software: Geen bescherming
McAfee Online Backup: McAfee Online Backup proef
Adobe® Creation: Zonder Adobe Creation
Adobe® Lightroom®: Zonder Adobe Lightroom 3
Sony Creative software: Zonder Imagination StudioSuite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar was ooit een rechtzaak over tegen asus. De conclusie van de rechter was dat je als consument het recht hebt om upgrades uit te voeren en noodzakelijk onderhoud uit te voeren (bv. stof). Daar hoef je niet bang voor te zijn.

Waar je wel bang voor moet zijn is de service van sony. Slechtere service ga je niet vinden. Maar de S13 heeft simpelweg geen alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gazhims3lv
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-12-2024
Mag ik vragen wat die education discount inhoud.. Zelf ga ik ook studeren en alle korting is meegenomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
gazhims3lv schreef op zondag 29 juli 2012 @ 02:16:
Mag ik vragen wat die education discount inhoud.. Zelf ga ik ook studeren en alle korting is meegenomen
Sony heeft een specifieke education store op hun website. Daar krijg je kortingen op alle laptops en producten die je kunt bestellen... (Van ps vita, e-reader tot en met de gehele line up van laptops.)

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apple1200
Ze vragen wel een studentnummer, maar volgens mij wordt hier wel laks mee om gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
apple1200 schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 23:22:
Goede tip, nadat ik de topic hier even door had gelezen kwam ik er achter dat de S13 wel een erg goede prijs/kwaliteit verhouding heeft+ de snelste grafische kaart voor dit formaat: een GT640M. Waarom is deze laptop zo goedkoop:D

Met education discount kan ik de volgende configuratie krijgen voor 863 euro. Beter kan volgens mij niet in dit formaat. Nu alleen nog een SSD erin en hij is compleet. Weten jullie toevallig of dit toegestaan is ivm garantie en eventuele verzegeling?

Heb dezelfde besteld, maar dan in zilver. Je kunt de 320GB HHD makkelijk vevangen door een SSD (en extra geheugen bijprikken). Je hoeft geen zegels oid te verbreken, dus mocht je de laptop ooit moeten terugsturen, dan kun je de oude 320GB HDD er zo weer in zetten.
apple1200 schreef op zondag 29 juli 2012 @ 11:40:
Ze vragen wel een studentnummer, maar volgens mij wordt hier wel laks mee om gegaan.
Na de bestelling moet je wel een kopie van je studentenkaart opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemm
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-11-2024
apple1200 schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 23:22:

Ik kom met jouw configuratie in de studentenshop uit op €915,30 :?

EDIT: Die boefjes zetten standaard AntiVirus en Adobe Premiere aangevinkt. Scheelt weer 60 euro 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Jochemm op 29-07-2012 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apple1200
Ik denk dat het verstandig is om nog even te wachten tot de actie van augustus. 12 GB ram voor 40 euro is niet duur maar wat heb je daar in de praktijk nou aan? Liever heb ik een i7 voor 75 euro of een gratis sheet batterij zoals een tijdje geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apple1200
Gratis sheetbatterij tot 6 augustus. Een betere deal dat dit ga je niet krijgen denk ik. Onderstaande config. heb ik besteld.

Batterij: Batterij met lange levensduur
Tevens meegeleverd
Beveiligingsfuncties: Beveiligingsfuncties
Draadloos LAN: Draadloos LAN (IEEE 802.11abgn
HDMI(TM) uitgang: HDMI(TM) uitgang
AC-adapter: 1 AC-adapter
Taal en toetsenbord: Nederlands (QWERTY)
Toetsenbord: Toetsenbord met backlight
Bluetooth®: Bluetooth® 4.0
USB-poort(en): 1 x USB 2.0 + 2 x USB 3.0

en dat voor €863 euro :)

[ Voor 86% gewijzigd door apple1200 op 31-07-2012 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die sheetbatterij geldt niet in de studentenstore? Daar krijg je nog de geheugen upgrade...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apple1200
Als je gaat configureren staat de gratis batterij-upgrade er wel bij.

@SiHiDa:
Duurde het echt 2 tot 3 weken tot de laptop geleverd werd, bij Dell duurt het veel minder lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie het ja, top
Wat valt er te zeggen over die garantie? Bij m'n lenovo had ik 4 jaar garantie en toen ging op een gegeven moment de hdd stuk. Dat dat binnen de garantie viel vond ik wel fijn, maar weet eigenlijk niet of die 116 dat jaar extra waard is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apple1200
Ik vind het bijzonder duur voor 1 jaar extra. Het enige voordeel wat je hebt is dat je je laptop binnen 5 dagen terug hebt. Ik weet uit ervaring dat dure onderdelen zoals een moederbord of een scherm vaak stuk gaan door val/stoot schade en door vloeistoffen(omstoten koffie over toetsenbord enz.) Val en stoot valt er niet onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
apple1200 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 20:32:
Als je gaat configureren staat de gratis batterij-upgrade er wel bij.

@SiHiDa:
Duurde het echt 2 tot 3 weken tot de laptop geleverd werd, bij Dell duurt het veel minder lang.
Heb hem dus nog niet... Ik heb hem afgelopen vrijdag besteld, kreeg mail dat de verwachte leverdatum 4-8 augustus was. Dus dat komt neer op ongeveer 1,5 week... Maar mogelijk ga ik de bestelling annuleren/wijzigen, wil graag die gratis sheet battery. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apple1200
Als je op sony.nl inlogt kan je je order nog annuleren. Wanneer dit niet meer kan houdt het denk ik wel op. Koop op afstand geldt hier niet omdat je een "op maat" product hebt besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh jawel. Daar doet sony niet moeilijk over voor zover ik weet. geen van de bekende merken doen daar moeilijk over, met uitzondering van bepaalde clevo dealers volgens wie het opeens maatwerk is...

zie https://shop.sony.nl/cata...0083E10080002BC29BDE.html ctrl+F 'recht van teruggave'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 23:46:
Oh jawel. Daar doet sony niet moeilijk over voor zover ik weet. geen van de bekende merken doen daar moeilijk over, met uitzondering van bepaalde clevo dealers volgens wie het opeens maatwerk is...
Voordat ik mijn order afgelopen vrijdag heb geplaatst, heb ik nog met Sony gebeld en 3x expliciet gevraagd of de 30 dagen retour-regeling ook geldt bij zelf samengestelde laptops. Het antwoord was steeds 'ja'. Ik twijfel namelijk nog of ik de laptop zal houden, hangt ervan af hoe goed/slecht ik het beeldscherm ga vinden. (In de buurt kan ik het scherm nergens bekijken.) Volgens de retourenbeleid-helppagina geldt deze regeling echter alleen als 'het product niet is gebruikt of geïnstalleerd', maar ik weet niet hoe strikt ze hierin zijn.
In artikel 15 staat echter: 'Bovendien kunt u een product niet retourneren en geen terugbetaling eisen, als het betreffende product gepersonaliseerd is, bijv. in het geval van gravering of een andere individuele personalisatie volgens uw specificaties.' Blijkbaar valt het zelf samenstellen van een VAIO-laptop niet onder Sony's definitie van 'personalisatie'.

Nog een vraagje @Darkstone: Jij (en anderen) hebt (hebben) meermaals geschreven dat het S13-900p-scherm niet echt goed is. Heb je dit zelf gezien of alleen uit de tweede hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reviews. Haast alles wat ik zeg komt uit reviews en gebruikservaringen. Bron nodig van iets wat ik hebt gezegd? Hier heb je er 3. Bij wijze van.
Pagina: 1