PCH A300 en Netgear WNDR3700 combi geen ip

Pagina: 1
Acties:

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Topicstarter
Goedenavond!

Ik ben al een paar dagen aan het klooien met mn popcorn hour a-300. Die heeft een wifi-dongle: wn-160.
Het is namelijk zo dat ik de pch niet kan benaderen in het netwerk.
Zo werkt de nzbget niet en staat hij niet bij mijn netwerkomgeving van mijn laptop.

Het internet lijkt wisselend te werken op de pch, zo zie ik wel het weerbericht van de aankomende week in het menu staan, maar werken YouTube en speedtest bijvoorbeeld niet.(unable to connect to server).
Er lijkt dus iets mis te zijn, maar ik kom er nog niet achter,

Eerder had ik het probleem niet. Om te kijken of ik een beter wifisignaal kon krijgen heb ik de kanalen van automatic naar een manual kanaal gezet, eerst dacht ik dat het misschien hier door kwam. Maar na dit terug te hebben gezet was niet in ieder geval niet de oplossing.

Internet via laptop, mobiel, vaste pc e.d. is super stabiel en heeft eigenlijk nooit issues.

Als ik in de router kijk zie ik het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pC7sslKDAQLF5b0Q3vUSqJMf/full.png
Op de pch heeft hij zichzelf tijdens de setup die ik net voor xx keer heb uitgevoerd zichzelf 192.168.1.5 gegeven, maar zoals je kunt zien weet de router dat niet. dhcp staat uiteraard aan en op automatisch, zowel op de PCH als op de netgear. Een van beiden op manueel helpt niet.

Iemand enig idee waar ik nog zoeken kan?

Wat ik al gedaan heb:
Reset factory defaults netgear wndr3700
Reset factory defaults PCH A300
Enorm veel gegoogled.
Ik heb geen mac-filter actief
Het ipadres van <unknown> komt overeen met die van de pch
ip-adress reservation voor het macadres van PCH op 192.168.1.5 gezet, helpt niet.
Helaas is permanent beraadt aansluiten geen oplossing

Hoi!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Topicstarter
Iemand die me verder kan helpen?

Hoi!