Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 16:56

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
Dag Tweakers,

Vandaag lang aan de telefoon gehangen om er uiteindelijk achter te komen dat onze experia box (van kpn, een ZTE H220N) overbelast is door ons gebruik en dat een AP uitkomst zou moeten bieden.
Natuurlijk meteen wat reviews doorgelezen op tweakers en langs de Dixons gegaan om meer informatie te winnen.
Bij de Dixons was de verkoper zo vriendelijk om mij erop te wijzen dat ik een AP nodig heb van 20-40 euro, deze verkocht hij alleen zelf niet en dus verwees hij mij door naar het internet.
Nu zie ik dat onze experia box in de eerste plaats al geen N verbinding ondersteunt (schrijf ik het zo goed?), maar alleen het slomere G. Met glasvezel is het natuurlijk wel handig om ook een supersnelle AP te hebben leek mij dan ook en daarom richt ik mij nu tot de mede tweaker die hier meer vanaf weet.

Zelf kwam ik uit bij dit AP: pricewatch: TP-Link TL-WA801ND
Is dit de oplossing voor mij of zijn er nog betere alternatieven, die niet overkill zijn?

Verdere informatie over de situatie bij ons thuis:
-Hij zal naast/dicht bij de experia box komen te staan.
-Er zitten afhankelijk van het tijdstip tussen de 5 en 20 apparaten tegelijk op het draadloze netwerk, bekabeld zo'n 3 apparaten tegelijk.
-Voorkeur gaat uit naar Plug-and-Play, omdat ik nog weinig verstand heb van netwerken en dergelijke. Maar als het toch beter is om niet voor PaP te gaan, dan ben ik zeker bereid er wat tijd en moeite in te steken :) .
-Op de plek waar hij komt te staan kan het soms wat warm worden, dus zou het ook handig zijn als de AP goed gekoeld is (hebben deze eigenlijk wel actieve koeling?).
-Als je voor 2 keer het geld, ook iets veel beters hebt dan zijn we zeker bereidt dat ervoor neer te leggen.

Uit al deze eisen leek mij de eerder genoemde AP een ideale uitkomst, wat denken jullie?

Alvast bedankt voor het meedenken!

RoofTurkey

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 16:56

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
Nou ja, na wat lezen en dergelijke op het internet toch maar twee van deze AP's besteld (één voor G en één voor N, de experia box vanaf dan alleen voor B WLAN).

Grillmeister