Hallo Tweakers!
ik ben opzoek naar een nieuw beeldscherm vooral bedoeld om op te gamen (WoW/BF3/GTA(V))
maar ook om af en toe een video of foto mee te bewerken.
ik gebruik op het moment de Philips 32pfl5606h als monitor, en hoewel dit een prima scherm is is hij voor mij iets aan de grote kant en heb ik soms het idee dat hij 'hapert' (in zovere dat ik het idee heb dat ik net de refresh rate kan zien) wat pijn aan de ogen gaat doen (kan er ook aan liggen dat ik dan moe ben, ik heb heb het niet uitgebreid getest).
Budget:
in principe zo goedkoop mogelijk, maar als de extra kosten het echt waard zijn kan ik omhoog gaan
kortom het scherm met de beste prijs/kwaliteit verhouding
Wordt gebruikt met:
Het scherm wordt gebruikt icm de Asus GFX 670 DCIIT met een i5-3570k.
Op het moment denk ik aan een 27 inch IPS paneel met 120hz.
Wat ik me nog afvraag:
Is het verschil tussen 120hz en 60hz groot?
Is een IPS-paneel het echt waard? heb veel lovende berichten gelezen, maar ook wat mensen die het niet goed vinden voor gamen omdat het trager zou zijn (en dat is het doel van het scherm).
Welke resolutie wordt als 'het beste' ervaren? gewoon 1080p, 1920x1200 of zelfs een 2560x1440.
Thymon
EDIT: Deze LG ips277l-bn ziet er wel erg mooi uit! is hij z'n prijs waard?
ik ben opzoek naar een nieuw beeldscherm vooral bedoeld om op te gamen (WoW/BF3/GTA(V))
maar ook om af en toe een video of foto mee te bewerken.
ik gebruik op het moment de Philips 32pfl5606h als monitor, en hoewel dit een prima scherm is is hij voor mij iets aan de grote kant en heb ik soms het idee dat hij 'hapert' (in zovere dat ik het idee heb dat ik net de refresh rate kan zien) wat pijn aan de ogen gaat doen (kan er ook aan liggen dat ik dan moe ben, ik heb heb het niet uitgebreid getest).
Budget:
in principe zo goedkoop mogelijk, maar als de extra kosten het echt waard zijn kan ik omhoog gaan
kortom het scherm met de beste prijs/kwaliteit verhouding
Wordt gebruikt met:
Het scherm wordt gebruikt icm de Asus GFX 670 DCIIT met een i5-3570k.
Op het moment denk ik aan een 27 inch IPS paneel met 120hz.
Wat ik me nog afvraag:
Is het verschil tussen 120hz en 60hz groot?
Is een IPS-paneel het echt waard? heb veel lovende berichten gelezen, maar ook wat mensen die het niet goed vinden voor gamen omdat het trager zou zijn (en dat is het doel van het scherm).
Welke resolutie wordt als 'het beste' ervaren? gewoon 1080p, 1920x1200 of zelfs een 2560x1440.
Thymon
EDIT: Deze LG ips277l-bn ziet er wel erg mooi uit! is hij z'n prijs waard?
[ Voor 6% gewijzigd door Thymon op 28-07-2012 18:17 ]