Aansluiten LG HX906SX

Pagina: 1
Acties:

• Acemath
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-08-2024
Het zit namelijk zo:

We hebben dan EINDELIJK onze VT50 Pana ontvangen en onze LG HX906SX homecinema. Digibox( Belgie dus :D), Homecinema en mediaplayer zijn via HDMI aan TV verbonden. Pc wil ik verbinden via DVI-HDMI connector aan de tv, maar zodra ik dit doe, springt mijn pc monitor onmiddelijk in sleepmode en onmogelijk om hem terug wakker te krijgen:(.

Geluid van digibox is via optische kabel aangesloten op surroundsysteem, dus ik krijg enkel surround als ik naar de digibox tv en blurays via de homecinema kijk, mediaplayer en bijvoorbeeld PS3 mediaserver geven enkel geluid via tv.

Volgende vragen dus.

1) Moet ik aparte kabels aankopen om via PS3 mediaserver en mediaplayer ook surroundsound te kunnen horen. Op de achtekant van de mediaplayer zie ik de gekleurde jacks, en die zijn ook te zien op de LG. Ben wel van plan om binnenkort een nieuwe mediaplayer aan te kopen, heb jammer genoeg maar 1 optische ingang op de LG.

2) Hoe kan ik het probleem met de connectie tussen pc en tv oplossen? Ik heb GEEN hdmi aansluitung op mijn videokaart(en daar heb ik dan friggin 750 euro voor betaald)

3) De LG HX906 is DLNA certfied. Zou PS3 mediaserver die niet moeten herkennen? Hij herkent enkel dus de VT50 en WMP, maar niet de LG? Heb ergens opgevangen dat je een apart profiel kan aanmaken dat hij de LG wel zou herkennen maar heb nog niet gevonden hoe.

4) Heb eens geprobeerd de HDMI kabels van mediaplayer rechtstreeks op de LG aan te sluiten, maar ook op die wijze krijg ik geen surroundgeluid?

5) Is de aanschaf van een ARC receiver/ versterker niet de eenvoudigste oplossing? Of een versterker met meerdere optische uitgangen? Moet ik rekening houden met de impedantie van de luidsprekers? Degene die bij de LG zaten hebben een impedantie van 4 ohm, maar de versterkers die daar bij kunnen horen, die kosten wel redelijk veel?

Alvast bedankt voor de info. Gelieve het niet te intelligent te maken, want ik heb al enkele dagen niet goed geslapen, dus mijn brein werkt niet voor de volle 100% 8)7

Moet ik echt eerst de tv aanzetten, de juiste input zoeken voor digibox en dan de homecinema om te genieten van alles? Dat zijn dus 3 verschillende bakjes die ik moet gebruiken... En dan heb ik het nog niet eens over de bak van de mediaplayer.

Sorry voor de vele vragen, maar het is best wel k*t, dan betaal je 2500 euro voor een installatie, dan heb je bij de helft van je toestellen niet wat je hoopte te hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door Acemath op 28-07-2012 17:22 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-01 08:05

FeaR

In GoT we trust

Acemath schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 17:10:
1) Moet ik aparte kabels aankopen om via PS3 mediaserver en mediaplayer ook surroundsound te kunnen horen. Op de achtekant van de mediaplayer zie ik de gekleurde jacks, en die zijn ook te zien op de LG. Ben wel van plan om binnenkort een nieuwe mediaplayer aan te kopen, heb jammer genoeg maar 1 optische ingang op de LG.
Volgens de handleiding heeft de LG de volgende ingangen:
[list]
• Twee maal HDMI
• Één maal optisch

De apparaten die je over de 5.1 af wilt laten spelen zal je dus moeten koppelen aan de LG. Met de DigiBox heb je dat al voor elkaar en het werkt ook. Echter heb je nog wat apparaten over. Je hebt nog twee HDMI ingangen over, dus die kan je daarvoor gebruiken. De PS3 sluit je dus niet rechtstreeks aan op de TV, maar via de LG:

PS3 --> HDMI kabel --> HDMI in op de LG --> HDMI Out op de LG --> HDMI kabel --> Panasonic.

Op die manier stuur je beeld en geluid vanaf de PS3 naar de LG. De LG zal het geluid over de speakers doen sturen en het beeld gaat naar de TV. Dus precies wat je wilt. Op deze manier kan je alle formaten gebruiken, dus DTS, DTS HD, Dolby Digital en Dolby TrueHD.

Je kan ook met HDMI ARC werken. Deze stuurt het geluid van de TV terug naar de LG en de LG zal het geluid dan ten gehore brengen. Ik weet alleen niet welke formaten je op deze manier kan krijgen.
2) Hoe kan ik het probleem met de connectie tussen pc en tv oplossen? Ik heb GEEN hdmi aansluitung op mijn videokaart(en daar heb ik dan friggin 750 euro voor betaald)
Het lijkt wel alsof de PC de Panasonic als hoofdmonitor ziet en daarom zet hij de andere monitor uit. Met Windows + P (in Windows 7) kan je schakelen tussen de verschillende monitoropties, dus dingen als clonen, uitbreiden, et cetera.
3) De LG HX906 is DLNA certfied. Zou PS3 mediaserver die niet moeten herkennen? Hij herkent enkel dus de VT50 en WMP, maar niet de LG? Heb ergens opgevangen dat je een apart profiel kan aanmaken dat hij de LG wel zou herkennen maar heb nog niet gevonden hoe.
Ik durf het niet te zeggen, gebruik geen DLNA en geen PS3 Mediaserver.
4) Heb eens geprobeerd de HDMI kabels van mediaplayer rechtstreeks op de LG aan te sluiten, maar ook op die wijze krijg ik geen surroundgeluid?
Dat moet volgens de handleiding wel zo werken. Geluid wordt naar de TV gestuurd en over de speakers weergegeven. Heb je wel de handelingen op pagina 23 van de Nederlandse handleiding gedaan? Dus het selecteren van de bron?
5) Is de aanschaf van een ARC receiver/ versterker niet de eenvoudigste oplossing? Of een versterker met meerdere optische uitgangen? Moet ik rekening houden met de impedantie van de luidsprekers? Degene die bij de LG zaten hebben een impedantie van 4 ohm, maar de versterkers die daar bij kunnen horen, die kosten wel redelijk veel?
Is een oplossing die je zeker veel meer opties en ingangen zal geven. Echter is het zonde om dit te doen. De speakers kan je sowieso aansluiten, want de speakers bij kant en klare setjes vragen niet zo veel. Echter zit je met de subwoofer, dit is een passief model en die kan je niet al te makkelijk aansluiten. Ik ken zo maar twee receivers die dat ondersteunen en dat zijn de VSX-S300 en S500 van Pioneer. Die zijn wel (veel) completer dan wat je nu hebt staan. Maar dat is altijd met kant en klare setjes, het is nooit zo uitgebreid als losse componenten.
Moet ik echt eerst de tv aanzetten, de juiste input zoeken voor digibox en dan de homecinema om te genieten van alles? Dat zijn dus 3 verschillende bakjes die ik moet gebruiken... En dan heb ik het nog niet eens over de bak van de mediaplayer.
Logitech Harmony (of een andere all-in-one remote) gebruiken en macro's maken, dan wordt alles vanzelf gedaan.
Sorry voor de vele vragen, maar het is best wel k*t, dan betaal je 2500 euro voor een installatie, dan heb je bij de helft van je toestellen niet wat je hoopte te hebben.
Wellicht had je eerst een topic moeten openen voordat je tot koop over ging, voor 2500 euro kan je een leuke set neerzetten bestaande uit losse componenten. Een set die minder restricties heeft dan wat je nu hebt staan ;)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Acemath
Bedankt voor de info Fear. Ik heb dus de volgende set-up, gedaan door de leverancier. VT50-LG906-Iomega Mediaplayer- TV digibox. Dus GEEN PS3, gebruik enkel PS3 Mediaserver.Leverancier heeft dus de 3 toestellen allemaal via HDMI op de tv aangesloten. Geluid van TV en LG klinkt dus surround, aangezien hij de digibox via optical heeft aangesloten op de LG, en de LG via HDMI op de TV. Doch ik vind geen enkele manier om surround te krijgen op de mediaplayer. Heb daar al eens instellingen nagekeken, maar staat volgens mij allemaal zoals het hoort. Enige soundinstellingen daar zijn HDMI en SPDIF. Bij beiden staat dan enkel 5.1 en stereo.

Ik heb dus eens de mediaplayer aangesloten rechtstreeks op de LG maar ik moet via de Pana afstandbediening de input veranderen, en daar doe ik ergens misschien iets verkeerd, want als ik de output verander op de LG afstandsbediening naar HDMI 1 of 2 dan blijft het tv beeld gewoon op dat kanaal staan.

Nu ja, ik had tenminste gehoopt dat de technieker die alles kwam leveren tenminste wat meer vroeg hoe ik het allemaal wilde hebben.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-01 08:05

FeaR

In GoT we trust

Ah, van die PS3 had ik dan verkeerd begrepen. Maar het idee blijft hetzelfde: je kan in principe twee apparaten aansluiten met HDMI op de LG. Beeld en geluid zouden dan moeten gaan zoals je wilt. Dus hoe de leverancier alles aan heeft gesloten is niet correct.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 10:48
Je hebt geen geluid via de geluidsset, omdat de apparaten die direct om de TV zijn aagesloten de geluidsset natuurlijk bypassen. Nu kun je in theorie de TV wel als hub gebruiken door de TV optisch te verbinden met de geluidsset, maar het nadeel is dan waarschijnlijk dat je TV alles gaat downmixen naar stereo en dat wil je neem ik aan niet.

Wat ik zou doen is het volgende: je hebt 3 ingangen en 3 apparaten, dus dat zou nét kunnen passen. De mediabox en je PC dus op de hdmi-ingangen van de geluidsset aansluiten. En de digibox via hdmi op de TV en via optical op de geluidsset.

Je PC kun je wel via dvi>hdmi aansluiten, maar normaalgesproken heb je dan waarschijnlijk geen geluid, want DVI is voor beeld alleen. Wel is het blijkbaar mogelijk om toch geluids over een aantal ongebruikte pinnen in DVI te versturen, mits je een adapter hebt van AMD/Ati zelf (en dus een AMD-videokaart): http://nl.hardware.info/r...workshop-pc-op-de-tv-hdmi & http://www.avsforum.com/t...-magic-dvi-to-hdmi-dongle. Het is dus wel mogelijk. Ook is het mogelijk dat je videokaart geen hdmi heeft, maar wel (mini-)DisplayPort. Deze kan normaliter met een simpele adapter ook worden omgezet naar een hdmi-uitgang.

Over het wegvallen van het beeld op de monitor: krijg je dan wel beeld op de TV? Zo ja, dan gewoon even via de TV de drivers zo afstellen dat je het beeld clonet of over twee beelschemen spant.

De gekleurde 'jacks' die je ziet zijn component-aansluitingen voor video (voorbeeldje):

Afbeeldingslocatie: http://0.tqn.com/d/hometheater/1/0/n/M/rxv2700component700.jpg.

Verder nog een aantal random opmerkingen over 'the bigger picture':

In mijn ogen is de beeld-geluid-verhouding helemaal uit balans. De prijs van het setje (nog geen €400) verbleekt bij de prijs van de VT50 (€1500-€2500). Je zou bijna denken dat ze die set er gratis bij hadden moeten doen. Overigens is het ook een kwestie van prioriteiten: de meerderheid kijkt altijd nog TV en films via de ingebouwde speakertjes in de TV, dus het zou kunnen dat dit ook de verhouding was die je in gedachten had.

Ik hoop voor je dat de montage bij de prijs zat inbegrepen, anders hebben ze echt een wanprestatie gepleegd. Oftewel, ik neem aan dat je een 55" VT50 hebt en geen 50"? Anders heb je defacto €500 betaalt voor de montage. Dat is gewoon teveel en neigt zelfs naar afzetterij, afhankelijk van of ze gewoon de spulletjes uit hebben gepakt, neer hebben gezet en aangesloten of dat ze ook nog bijvoorbeeld de TV netjes aan de muur hebben bevestigd en de kabels netjes hebben weggewerkt enzo.

Een losse receiver zou normaalgesproken wel kunnen helpen voor de aansluitingen en uitbreidingsmogelijkheden, ware het niet dat de speakers één of andere niet-standaard aansluiting gebruiken. Deze kun je dus niet of in ieder geval niet zomaar op een receiver aansluiten. Ik vrees voor je dat die geluidsset simpelweg een miskoop is geweest. Ik zal maar gewoon zeggen waar het op staat, zoals wij botte Hollanders wel vaker doen ;)

[ Voor 42% gewijzigd door HarmoniousVibe op 29-07-2012 10:53 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• Acemath
HarmoniousVibe schreef op zondag 29 juli 2012 @ 10:29:
Je hebt geen geluid via de geluidsset, omdat de apparaten die direct om de TV zijn aagesloten de geluidsset natuurlijk bypassen. Nu kun je in theorie de TV wel als hub gebruiken door de TV optisch te verbinden met de geluidsset, maar het nadeel is dan waarschijnlijk dat je TV alles gaat downmixen naar stereo en dat wil je neem ik aan niet.

Wat ik zou doen is het volgende: je hebt 3 ingangen en 3 apparaten, dus dat zou nét kunnen passen. De mediabox en je PC dus op de hdmi-ingangen van de geluidsset aansluiten. En de digibox via hdmi op de TV en via optical op de geluidsset.

Je PC kun je wel via dvi>hdmi aansluiten, maar normaalgesproken heb je dan waarschijnlijk geen geluid, want DVI is voor beeld alleen. Wel is het blijkbaar mogelijk om toch geluids over een aantal ongebruikte pinnen in DVI te versturen, mits je een adapter hebt van AMD/Ati zelf (en dus een AMD-videokaart): http://nl.hardware.info/r...workshop-pc-op-de-tv-hdmi & http://www.avsforum.com/t...-magic-dvi-to-hdmi-dongle. Het is dus wel mogelijk. Ook is het mogelijk dat je videokaart geen hdmi heeft, maar wel (mini-)DisplayPort. Deze kan normaliter met een simpele adapter ook worden omgezet naar een hdmi-uitgang.
Ik heb inderdaad een ATI kaart, een 5970. De minidisplayport converter die ik heb is eentje van minidisplay naar displayport, dus dan moet ik daartussen nog eens een displayport to hdmi converter steken, en dat gaat me net te ver, aangezien ik dan serieuze dataverlies verwacht....

Het probleem waar ik mee worstel is dat ik wel mediaplayer kan aansluiten op de hdmi uitgang op de geluidsset, maar als ik dan de geluidssoutput verander op de geluidsset, het niet wil lukken omdat ik de afstandsbediening van de pana nodig heb om van input te veranderen, maar de LG afstandssbediening nodig heb om het geluid te veranderen... Vreemd genoeg werkte dat gisteren niet, ik kreeg enkel zwart beeld, en hoorde geluid van de digibox( dus optical). Raar maar waar is het vandaag dus wel gelukt...

Allen bedankt voor de behulpzame info tot nu toe.

@Fear: 2500 euro is idd een bom duiten, maar daar was wel dus de VT50 bij inbegrepen, dus ik kon echt nog meer geld niet gaan verantwoorden aan mijn vrouw. Ik had ook liever een Yamaha RX673 en een stelletje mooie surroundspeakers gehad, maar om het uitbreken van WWIII te voorkomen heb ik de "gulden middenweg" genomen :'(

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 10:48
Je hebt ook een mini-DP naar hdmi-adapters. Voor een paar euro heb je er eentje.

Trouwens, geluidsoutput veranderen op je LG? Dan moet je helemaal niet doen. Alles gewoon intern over de speakers sturen. Je hebt je TV dan helemaal niet nodig.

[ Voor 80% gewijzigd door HarmoniousVibe op 29-07-2012 11:52 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• Acemath
Ik gebruik PS3 mediaserver om muziek van op pc naar TV te streamen. Zou ik dan geen surround sound uit de LG homecinema moeten krijgen? Als ik de tv aanzet springt de lg op optical en hoor ik dus surround sound, maar als ik via Viera tools de afspeellijst muziek afspeel, hoor ik op de achtergrond van de muziek de optical "geluiden", maar ik hoor de muziek enkel uit de tv speakers?

• Acemath
Nu wilt de LG geen verbinding maken met het internet. Als hij de netwerkverbinding test, dan is het allemaal oke, doch als ik via PS3 mediaserver muziek wil afspelen, dan zegt ie "netwerk controleren". Ook kan ik geen verbinding maken met LG Apps etc. TOCH is er een internetverbinding aanwezig. Heb al eens de router uitgetrokken en even zo gelaten. Toch nog steeds hetzelfde probleem?
Pagina: 1