Norton Ghost 13 : Schijf kopieren naar SSD

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-07-2024
Hallo,

Ik heb voor mijn vader een SSD gekocht. Nu willen we de bestaande Windows installatie op de huidige hardeschijf kopieren naar de SSD. Opzich geen probleem. Maar de huidige hardeschijf is 250gb en de SSD 128. Ik heb maar 90gb in gebruik op de 250gb schijf. Maar Ghost wil niet kopieren en blijft zeggen dat de destination schijf te klein is.

Hoe kan ik er voor zorgen dat hij het wel wil kopieren, en alleen de gebruikte 90gb pakt. Want die past dan wel op de SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 22:50
Je wil het sowieso niet, want Windows 7 ondersteund SSD's met speciale commando's en schakelt ook bep. Windows functies uit voor SSD's. Als je gaat ghosten van een traditionele schijf naar een SSD haal je je performance zo goed als onderuit.

Er zit niets anders op dan een volledige nieuwe installatie.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Rezje schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 16:20:

Hoe kan ik er voor zorgen dat hij het wel wil kopieren, en alleen de gebruikte 90gb pakt.
Geen Sector-based disk imaging tools gebruiken (e.g. Ghost).

Verder: een verse install is met MHD > SSD wel aan te raden, vanwege diskalignment.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acronis True Image van Hiren's BootCD gebruiken. Geen idee of met Windows 7 de prestaties achteruitgaan.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2016 06:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:31

MsG

Forumzwerver

Je weet bij Windows niet precies wat er "onder water" allemaal wordt veranderd als het systeem ziet dat je een SSD gebruikt bij de installatie. Daarom zou ikzelf een schone installatie verkiezen boven een kloon.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:44

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Met iedereen hierboven. Maar als je echt zo nodig een kloon wilt maken, verklein dan je Windows partitie(s) totdat die zou passen op de SSD en dan de partities klonen, ipv full disk. Met de Windows install DVD de bootloader herstellen en 't moet werken.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een image maakt (met Ghost) van de oude schijf en die terug zet op de SSD, zal Ghost waarschijnlijk wel gaan werken.

Maar ik zou ook gaan voor een nieuwe installatie. ^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 14:34
loewie1984 schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 16:23:
Je wil het sowieso niet, want Windows 7 ondersteund SSD's met speciale commando's en schakelt ook bep. Windows functies uit voor SSD's. Als je gaat ghosten van een traditionele schijf naar een SSD haal je je performance zo goed als onderuit.

Er zit niets anders op dan een volledige nieuwe installatie.
Deze kun je binnen Windows toch ook gewoon aanzetten? Zaken als trim, superfetch, temp files, search en indexering kun je allemaal zelf veranderen.

@Rezje:
Je zult jezelf de vraag moeten stellen hoeveel werk je hebt aan een herinstallatie. Bevat de Windows installatie die je nu hebt belangrijke informatie, of heeft je pa er databestanden op staan? (Ja, zo zijn ouders die parkeren hun rommel gewoon op de C schijf). 90GB in gebruik voor een Windows partitie is ook wel aardig veel. Ga eerst eens op de huidige Windows partitie kijken wat allemaal weg kan, of verplaats overtollige data naar een andere schijf. Als je dat gedaan hebt, download Partition Magic en verklein de huidige Windows partitie. Zorg dat de Windows partitie kleiner wordt dan 128GB. Dan een image trekken met Ghost en terugzetten.

Als ik echter in jouw schoenen zou staan zou ik een versie installatie doen.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan ook dit programma gebruiken : http://www.paragon-softwa...onents/migrate-OS-to-SSD/ wel eerst even de nieuwe partitie op de SSD alignen.
Werkt in ieder geval prima, verse installatie is altijd beter maar tegenwoordig niet echt meer nodig.
Pagina: 1