Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik ben van plan een nieuwe telefoon te kopen met abonnement.
Ik wil maximaal 300 euro uitgeven.
Wat ik belangrijk vind is; whatsapp, muziek(!) en apps zoals nu.nl/buienradar.
Meer heb ik niet nodig, ik bel en sms niet veel maar maak wel veel gebruik van whatsapp, daarom lijkt het me handig toch wel internet te hebben, vandaar het abonnement.
Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven.

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Wil je niet meer dan 300 euro uitgeven aan je abonnement + toestel, of niet meer dan 300 euro bijbetalen bij je abonnement? Wat wil je dus maximaal bijbetalen voor je telefoon? Hoeveel mag je abonnement maximaal per maand kosten (gemiddeld)?

Welke telefoons heb je zelf al gevonden? Een voorkeur voor Android, iOS of Windows Phone?

Verwijderd

Topicstarter
Abonnement+toestel voor ~€300,- Het gaat dan om totale kosten. Maar ik vind het belangrijker dat hij goed aan de eisen voldoet die ik stel. Hij mag best duurder zijn als dat nodig is.
Nog geen telefoons gevonden, voorkeur heb ik niet maar windows phone lijkt me niks..

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-10 03:36

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Hoeveel maanden abo?
Daar hangt wel veel vanaf, alhoewel €300 totaal redelijk weinig is..

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• JevL
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-03-2024
/

[ Voor 100% gewijzigd door JevL op 29-07-2012 12:05 ]

• JevL
1jarig, kan het altijd verlengen.

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Met €300,00 wordt het wel heel erg krap. Voor die prijs kom je al tegen de lower-end smartphones aan te zitten, maar als je er dan ook nog abonnementskosten bij wilt wordt het wel erg krap. Het zal dan sowieso Android worden.

Ik neem aan dat je een 2-jarig contract bedoeld. Als ik jou was zou ik dan een sim-only abonnement nemen + los toestel. Het goedkoopste sim only abonnement wat ik op dit moment kan vinden is van Tele2 (T-Mobile netwerk): http://www.tele2.nl/mobie.../sim-only-abonnement.html.

- 100 min/sms
- 200 MB internet
- 8 euro per maand
- 24*8 = €192,00

Dan houd je nog ruim 100 euro over voor een toestel (of ruim 200 euro als je met "300 euro totale kosten" een 1-jarig contract bedoeld).

Toestelkeuze 1-jarig contract:
pricewatch: Acer Liquid Glow E330 Zwart

Draait op Android 4.0 dus je hebt wel vrijwel de nieuwste software. Daarnaast is het de enige met een beetje fatsoenlijke resolutie.

Toestelkeuze 2-jarig contract (dus als toestelprijs rond de 100 euro ligt):
- pricewatch: Sony Xperia tipo Zwart

Wederom Android 4.0 dus dan heb je vrijwel de nieuwste software. Fatsoenlijkse specs voor die prijs.

• JevL
hmm, dat word mijn budget toch maar even opschroeven. Wanneer heb je een 'fatsoenlijke' smartphone?

Verwijderd

JevL schreef op zondag 29 juli 2012 @ 12:47:
Wanneer heb je een 'fatsoenlijke' smartphone?
Dat hangt van jou af, al eens er aan gedacht de Pricewatch af te lopen voor een telefoon die jou aanstaat?

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

JevL, ben jij banaantj? Ik denk dat je toch eerder naar de 400 á 500 euro totale kosten moet kijken voor een mid- to high-end smartphone.

-----------------------------
Als we hetzelfde Tele2 abonnement aanhouden:
- 100 min/sms
- 200 MB internet
- 8 euro per maand (96 euro per jaar)

Je hebt dan nog 300 á 400 euro over (als je voor 400 á 500 euro totale kosten gaat). Je hebt dan al flink meer keuze (http://tweakers.net/price...mdKsZJVtJKJuSnQQCMLpdhaAA).

Een kleine selectie:
- pricewatch: Samsung Galaxy Nexus i9250 Zwart (Android 4.1)
- pricewatch: Nokia Lumia 800 Zwart (Windows Phone 7.5)
- pricewatch: Apple iPhone 3GS 8GB Zwart

De Galaxy Nexus is een goede Android smartphone met het allernieuwste Android OS (Android 4.1 Jelly Bean). Het is de enige Android telefoon die (op dit moment) Android 4 heeft in de prijsklasse €300-€400 volgens de Tweakers pricewatch.

Daarnaast valt dan ook de Nokia Lumia 800 in je budget met, op dit moment, het nieuwste Windows Phone OS: Windows Phone 7.5

Tot slot kan je dan ook nog voor een iPhone 3GS gaan met iOS. Deze heeft, op dit moment, het nieuwste iOS: iOS 5 (en krijgt later dit jaar ook nog een update naar iOS 6).

Zoals je ziet is er nu al flink meer variatie. Ik zou denk ik voor de Galaxy Nexus gaan (in deze prijsklasse) als ik Android wou, voor de Nokia Lumia 800 (in deze prijsklasse) als ik Windows Phone wou en voor de iPhone 3GS als ik iOS wou.

Elk OS heeft z'n voor- en nadelen. Je hebt al aangegeven dat je niet echt dol bent op Windows Phone, dus dan houd je de keuze tussen de Galaxy Nexus en de iPhone 3GS. Beide prima telefoons. De Galaxy Nexus is iets nieuwer dan de iPhone 3GS, maar is dan ook weer een stuk duurder. De iPhone 3GS heeft als voordeel dat de prijs lager is en dat je nog zeker tot en met 2013 software updates krijgt.

[ Voor 91% gewijzigd door Uniciteit op 29-07-2012 13:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor het uitgebreide antwoord.
Ik zie jou nou ook zeggen dat de iPhone tot 2013 updates zal krijgen. En de Nexus dus niet. Maar ik zie ook dat de iphone in 2009 in de winkel lag, dat is 3jaar geleden. Is het dan niet verstandiger nu een 'betere' telefoon te kopen die nog lang mee zal gaan vergeleken met de iphone of de nexus?

Verwijderd

Mocht je een Android toestel nemen en de fabrikant geen updates meer uitbrengen, kan je in de meeste gevallen een custom rom erop zetten en alsnog gebruik maken v/d laatste software.

Of dat handig is, is een tweede, want de software vereist een zeker niveau aan rekenkracht, waardoor het zou kunnen gebeuren dat je telefoon traag reageert als je er te zware software op zet.

Persoonlijk vind ik het 'beter' als de telefoon een paar jaar werkt, minimaal de contractsperiode v/h abonnement.

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2012 @ 15:55:
Thanks voor het uitgebreide antwoord.
Ik zie jou nou ook zeggen dat de iPhone tot 2013 updates zal krijgen. En de Nexus dus niet. Maar ik zie ook dat de iphone in 2009 in de winkel lag, dat is 3jaar geleden. Is het dan niet verstandiger nu een 'betere' telefoon te kopen die nog lang mee zal gaan vergeleken met de iphone of de nexus?
Ik verwacht persoonlijk niet dat de Galaxy Nexus nog een update krijgt, maar dat weet ik niet zeker. Ik weet van de iPhone 3GS wel zeker dat deze tot ten minste volgend jaar wordt ondersteund.

In het algemeen krijgen Android toestellen niet heel veel updates en duurt het vaak wat langer voordat je, officieel, de update krijgt dan bij de iPhone. Maarrrr, de Galaxy Nexus is eigenlijk Google's toestel en Google brengt wel snel updates uit. Zoals fridgeman aangeeft, kun je wel met custom roms gaan werken (waardoor je in feite zelf met de software gaat rommelen, in plaats van dat de fabrikant een software update uitrolt.

Het is altijd beter om een nieuwer toestel te nemen omdat je dan meestal meer ondersteuning krijgt. Maar hoe ver wil je gaan? Je gaf oorspronkelijk aan dat je maximaal 300 euro voor een smartphone mét 1-jarig abonnement wou uitgeven. Als je voor de Galaxy Nexus gaat zit je al bijna op de 500 euro en als je voor de iPhone 3GS gaat ruim 400 euro.

Dus ja ik raad je in het algemeen wel aan om een zo nieuw mogelijk toestel te nemen, maar tegelijkertijd moet je ook kijken wat je maximaal wilt uitgeven. Zowel met de Galaxy Nexus als met de iPhone 3GS zit je goed als je niet te ver uit je budget wilt gaan: je hebt namelijk nog steeds de nieuwste software.

Als je echt naar de high-end toestellen wilt kijken, dan zit je momenteel te kijken naar de volgende toestellen:
- pricewatch: Samsung Galaxy S III 16GB Blauw
- pricewatch: HTC One X Grijs
- pricewatch: Apple iPhone 4S 16GB Zwart

De Samsung Galaxy S III is natuurlijk dit voorjaar uitgebracht. De HTC One X is ook eerder dit jaar uitgebracht. Allebei krijgen ze updates naar Android 4.1. De iPhone 4S is eind 2011 uitgebracht en zal denk ik de langste software ondersteuning krijgen van de drie toestellen: namelijk naar iOS 6 (net zoals de iPhone 3GS), maar ook iOS 7 en mogelijk ook iOS 8.

De HTC One X is de goedkoopste van de drie: bijna 500 euro. De Galaxy S III is 550 euro. De iPhone 4S is bijna 600 euro

De iPhone 4 (pricewatch: Apple iPhone 4 8GB Zwart - het model dat uitkwam tussen de iPhone 3GS en de iPhone 4S) zou ook nog een mogelijkheid willen zijn aangezien deze ook nog wel een hele tijd software ondersteuning krijgt.

Maar zoals ik al zei: nu zit je dus al ver boven je oorspronkelijke budget van 300 euro, en de vraag is: hoe ver wil je gaan?

------------------------------------------------------------------------------------------------
Dusssss... wat is je maximale budget? Welk OS wordt het: iOS of Android? Als je voor Android kiest, dan kunnen we een goed Android toestel uitkiezen dat past binnen jouw budget. Als je voor iOS kiest, dan kunnen we een goed iPhone toestel uitkiezen dat past binnen jouw budget.

[ Voor 7% gewijzigd door Uniciteit op 29-07-2012 17:42 ]

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Voor muziek zou ik zeggen: de Galaxy S3 (Wolfson DAC), iPhone 4S (Zodiac DAC) of galaxy S (Wolfson DAC).
WhatsApp en Buienradar kunnen ze allemaal.
Als je goedkoop uit wilt zijn zou ik dus zeggen: een tweedehands Galaxy S, daar een jaar mee doen en dan eens verder kijken. Anders de S3 omdat die de beste Audio heeft (naar mijn mening) van de huidige high end smartphones.
De S3 kan je nemen met bijvoorbeeld een Tele2 smartmix 250 (min/sms) en 1,5 GB 3,6 MB/s internet abonnement voor een jaar. Dit kost 629,69 met cashback 609,69.

Verwijderd

Topicstarter
Ooooh het wordt steeds moeilijker..
Nou dan kan er die 200euro er ook nog bij voor een high-end toestel ;P Ja ik zou daar best mijn budget voor willen verhogen, omdat de andere toestellen me ook echt totaal niet aanspreken.
Er is geen OS die mij aanspreekt, wel heb ik een voorkeur voor de niet-iphones... Gewoon omdat iedereen een iphone heeft :) (haha slechte rede)

Maar ja dan word het een keuze tussen de One X & de S3
Ik heb iig al in de gaten dat er veel reviews over zijn! De S3 komt overal beter uit de test, maar de One X is wel goedkoper en lijkt mij ook 'goed genoeg'.
@Sigis Waar heb je die gegevens vandaan?

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:07
Ben je nu wel of niet JevL.
Lijkt wel enorm toevallig dat JevL antwoord geeft op de reacties van jouw vragen.

En dat er maar 12 dagen registratie verschil zit tussen jullie, en er al een soortgelijk topic loopt Nieuwe telefoon

• Sigis
Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2012 @ 23:05:
@Sigis Waar heb je die gegevens vandaan?
Welke gegevens?
De audio gegevens uit verschillende reviews, de DAC's uit de technische specs, ik heb zelf ook metingen gedaan en verschillende mensen hoortesten laten doen met verschillende headsets (afwijking van mij aangezien ik afgestudeerd ben in onder anderen akoestiek en psychofysica).

Gegevens over het Tele2 abonnementvan de site van Tele2.

Overigens is de audio kwaliteit van de S3 een stuk beter dan van de One X. Ik vind de One X echt een top toestel, maar dat is niet een van zijn sterkste punten. Beats audio is absoluut geen compensatie voor betere hardware.

[ Voor 18% gewijzigd door Sigis op 30-07-2012 00:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
@ToyotaMR2
Jevl is een maat van mij en hij zei dat ik hier advies kon vragen over een nieuwe telefoon, hij was nog ingelogd op mijn browser.

Sigis, ik kon die prijzen nergens vinden, heb ze inmiddels gevonden.

• Sigis
Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2012 @ 17:04:
@ToyotaMR2
Jevl is een maat van mij en hij zei dat ik hier advies kon vragen over een nieuwe telefoon, hij was nog ingelogd op mijn browser.

Sigis, ik kon die prijzen nergens vinden, heb ze inmiddels gevonden.
Zelf vind ik het wel een mooie deal, ik zit er aan te denken om die zelf te nemen voor vernieuwing van het contract van mijn dochter en het toestel dan te verkopen.
Pagina: 1