Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2012 @ 15:55:
Thanks voor het uitgebreide antwoord.
Ik zie jou nou ook zeggen dat de iPhone tot 2013 updates zal krijgen. En de Nexus dus niet. Maar ik zie ook dat de iphone in 2009 in de winkel lag, dat is 3jaar geleden. Is het dan niet verstandiger nu een 'betere' telefoon te kopen die nog lang mee zal gaan vergeleken met de iphone of de nexus?
Ik verwacht persoonlijk niet dat de Galaxy Nexus nog een update krijgt, maar dat weet ik niet zeker. Ik weet van de iPhone 3GS wel zeker dat deze tot ten minste volgend jaar wordt ondersteund.
In het algemeen krijgen Android toestellen niet heel veel updates en duurt het vaak wat langer voordat je, officieel, de update krijgt dan bij de iPhone. Maarrrr, de Galaxy Nexus is eigenlijk Google's toestel en Google brengt wel snel updates uit. Zoals fridgeman aangeeft, kun je wel met custom roms gaan werken (waardoor je in feite zelf met de software gaat rommelen, in plaats van dat de fabrikant een software update uitrolt.
Het is altijd beter om een nieuwer toestel te nemen omdat je dan meestal meer ondersteuning krijgt. Maar hoe ver wil je gaan? Je gaf oorspronkelijk aan dat je maximaal 300 euro voor een smartphone mét 1-jarig abonnement wou uitgeven. Als je voor de Galaxy Nexus gaat zit je al bijna op de 500 euro en als je voor de iPhone 3GS gaat ruim 400 euro.
Dus
ja ik raad je in het algemeen wel aan om een zo nieuw mogelijk toestel te nemen, maar tegelijkertijd moet je ook kijken wat je maximaal wilt uitgeven. Zowel met de Galaxy Nexus als met de iPhone 3GS zit je goed als je niet te ver uit je budget wilt gaan: je hebt namelijk nog steeds de nieuwste software.
Als je echt naar de high-end toestellen wilt kijken, dan zit je momenteel te kijken naar de volgende toestellen:
-
pricewatch: Samsung Galaxy S III 16GB Blauw
-
pricewatch: HTC One X Grijs
-
pricewatch: Apple iPhone 4S 16GB Zwart
De Samsung Galaxy S III is natuurlijk dit voorjaar uitgebracht. De HTC One X is ook eerder dit jaar uitgebracht. Allebei krijgen ze updates naar Android 4.1. De iPhone 4S is eind 2011 uitgebracht en zal denk ik de langste software ondersteuning krijgen van de drie toestellen: namelijk naar iOS 6 (net zoals de iPhone 3GS), maar ook iOS 7 en mogelijk ook iOS 8.
De HTC One X is de goedkoopste van de drie: bijna 500 euro. De Galaxy S III is 550 euro. De iPhone 4S is bijna 600 euro
De iPhone 4 (
pricewatch: Apple iPhone 4 8GB Zwart - het model dat uitkwam tussen de iPhone 3GS en de iPhone 4S) zou ook nog een mogelijkheid willen zijn aangezien deze ook nog wel een hele tijd software ondersteuning krijgt.
Maar zoals ik al zei: nu zit je dus al ver boven je oorspronkelijke budget van 300 euro, en de vraag is: hoe ver wil je gaan?
------------------------------------------------------------------------------------------------
Dusssss... wat is je maximale budget? Welk OS wordt het: iOS of Android? Als je voor Android kiest, dan kunnen we een goed Android toestel uitkiezen dat past binnen jouw budget. Als je voor iOS kiest, dan kunnen we een goed iPhone toestel uitkiezen dat past binnen jouw budget.
[
Voor 7% gewijzigd door
Uniciteit op 29-07-2012 17:42
]