Beste Tweakers,
Momenteel ben ik een pc aan het samenstellen die aan mijn wensen voldoet. Aangezien er een budget is heb ik ook moeten snijden in sommige componenten. De lijst die ik heb samengesteld staat hieronder. Nu wil ik graag advies over mijn samenstelling. Tips of bezuinigingen zijn welkom. Verder hou ik mijn toelichtingen kort.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Heel simpel, Gaming (vrije-tijd), video-editing (hobby) & 2D/3D CAD tekenen (opleiding) (autocad & Revit)
Verder zal hij dienen als opslag voor al mijn multimedia bestanden.
Game voorbeelden:
Battlefield 3
GTAV (toekomst)
Skyrim
GW2
Diablo 3
Max Payne 3
Deze games wil ik op hoge settings spelen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget is 1300 euro. Goedkoper mag altijd
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, toetsenbord, muis, audio heb ik al.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Alleen Asus & Corsair heeft mijn voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik hou ervan als de pc niet te veel herrie maakt en en laag stroomverbruik produceert.
Wat heb ik uitgezocht en waarom?
Videokaart: Dit moet gewoon een krachtpatser zijn die voorlopig zijn werk doet. Mijn keuze GTX670.
CPU: i5 of i7? Tja uiteindelijk toch voor een i5 gekozen. 100 Euro voor net wat meer prestaties vind ik zonde. Wel of geen overclock? Ik heb wel voor overclock gekozen omdat ik niet weet of ik dit later misschien wel wil doen. Heb is een beter gevoel om toch die optie bij de hand te hebben mocht je systeem het later moeilijk krijgen.
MoBo: Moederbord heb ik een duur model gekozen vanwege de features. De GA-Z77X-D3H was in eerste instantie mijn keus maar toch heb ik een merk voorkeur voor Asus. Advies is welkom.
SSD: SSD is gewoon een luxe en daar wil ik dan ook van profiteren met zo'n hoog budget. Op de SSD ben ik van plan alleen Windows, games en tekenen programma's te installeren. De HDD voor opslag.
CPU koeling: Heb hier niet voor de aanbevolen Mugen gekozen maar voor een goed alternatief die bijna dezelfde prestaties biedt.
Voeding: De voeding is erg belangrijk. Hij moet zuinig en stil zijn. 600W lijkt mij voldoende ook om later te kunnen overclocken. Misschien ook nog SLI ook al ben ik hier geen voorstander van.
Behuizing: Persoonlijke kwestie
De HDD en RAM valt weinig over te beslissen. Alleen Capaciteit eventueel.
Graag advies over de build! Of is dit een prima build en kan ik gaan bestellen?
Momenteel ben ik een pc aan het samenstellen die aan mijn wensen voldoet. Aangezien er een budget is heb ik ook moeten snijden in sommige componenten. De lijst die ik heb samengesteld staat hieronder. Nu wil ik graag advies over mijn samenstelling. Tips of bezuinigingen zijn welkom. Verder hou ik mijn toelichtingen kort.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Heel simpel, Gaming (vrije-tijd), video-editing (hobby) & 2D/3D CAD tekenen (opleiding) (autocad & Revit)
Verder zal hij dienen als opslag voor al mijn multimedia bestanden.
Game voorbeelden:
Battlefield 3
GTAV (toekomst)
Skyrim
GW2
Diablo 3
Max Payne 3
Deze games wil ik op hoge settings spelen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget is 1300 euro. Goedkoper mag altijd
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, toetsenbord, muis, audio heb ik al.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 98,76 | € 98,76 |
1 | Asus DRW-24B3LT Zwart | € 24,- | € 24,- |
1 | Lian Li PC-8FIB (Zwart) | € 120,70 | € 120,70 |
1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 27,75 | € 27,75 |
1 | Asus GTX670-DC2T-2GD5 | € 422,50 | € 422,50 |
1 | Intel Core i5 3570K Boxed | € 206,- | € 206,- |
1 | Cooler Master Silent Pro Gold 600W | € 109,70 | € 109,70 |
1 | Samsung 830 series 128GB | € 95,- | € 95,- |
1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 45,95 | € 45,95 |
1 | Asus P8Z77-V | € 155,- | € 155,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.305,36 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Alleen Asus & Corsair heeft mijn voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik hou ervan als de pc niet te veel herrie maakt en en laag stroomverbruik produceert.
Wat heb ik uitgezocht en waarom?
Videokaart: Dit moet gewoon een krachtpatser zijn die voorlopig zijn werk doet. Mijn keuze GTX670.
CPU: i5 of i7? Tja uiteindelijk toch voor een i5 gekozen. 100 Euro voor net wat meer prestaties vind ik zonde. Wel of geen overclock? Ik heb wel voor overclock gekozen omdat ik niet weet of ik dit later misschien wel wil doen. Heb is een beter gevoel om toch die optie bij de hand te hebben mocht je systeem het later moeilijk krijgen.
MoBo: Moederbord heb ik een duur model gekozen vanwege de features. De GA-Z77X-D3H was in eerste instantie mijn keus maar toch heb ik een merk voorkeur voor Asus. Advies is welkom.
SSD: SSD is gewoon een luxe en daar wil ik dan ook van profiteren met zo'n hoog budget. Op de SSD ben ik van plan alleen Windows, games en tekenen programma's te installeren. De HDD voor opslag.
CPU koeling: Heb hier niet voor de aanbevolen Mugen gekozen maar voor een goed alternatief die bijna dezelfde prestaties biedt.
Voeding: De voeding is erg belangrijk. Hij moet zuinig en stil zijn. 600W lijkt mij voldoende ook om later te kunnen overclocken. Misschien ook nog SLI ook al ben ik hier geen voorstander van.
Behuizing: Persoonlijke kwestie
De HDD en RAM valt weinig over te beslissen. Alleen Capaciteit eventueel.
Graag advies over de build! Of is dit een prima build en kan ik gaan bestellen?