[chrome] witte tussenpagina

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik ben bezig met nog wat te prutsen op mijn site, en de meeste performance optimalisaties zijn uitgevoerd, dus de pagina's laden redelijk vlot (1-1,5 seconden om te downloaden + uitvoeren scripts in de browser). Alleen merk ik dat chrome daar anders mee omgaat dan andere browsers zoals firefox en safari. Bij firefox en safari wordt bij het laden van een andere pagina, de huidige pagina weergegeven totdat de volgende pagina klaar is, wat een vloeiende navigatie nabootst. In chrome wordt de volgende pagina meteen ingeladen en gerenderd, wat resulteert in eerst een blanke pagina totdat alles klaar is (fractie van een seconde) en daarna is de pagina klaar en worden alle elementen weergegeven. Nu dacht ik dat dit een bug in chrome is (ik draai versie 20 onder OSX), maar bijvoorbeeld een site als tweakers.net heeft daar veel minder last van, de achtergrond blijft de kleur van de pagina behouden en de navigatie elementen blijven weergegeven tussen het wisselen van pagina's en de pagina wordt geleidelijk aan opgebouwd. Dus weet iemand waarom chrome de pagina verbergt totdat deze compleet geladen is?

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:52

Bosmonster

*zucht*

Dat betekent dat je pagina-opbouw slecht is. Heb je al gekeken met YSlow voor hints?

Simpele dingen die je vaak kunt doen zijn bijvoorbeeld zorgen voor het naar achter duwen van (blocking) scripts e.d.

Snelheid van de uitvoering is in veel gevallen minder belangrijk dan een juiste volgorde van uitvoering.

[ Voor 20% gewijzigd door Bosmonster op 28-07-2012 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
^ Dat. En ook vooral eens kijken naar caching van statische elementen zoals (achtergrond)afbeeldingen, css, js etc.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Zodanig zitten testen met pagespeed, dat ik vergat dat we ook nog zoiets hebben als Yslow, die heeft nog een paar mankementen aan het licht gebracht.

Caching is in orde. Maar de volgorde van scripts geeft inderdaad problemen. Ik gebruik de jquery.scrollto plugin op de pagina, en wanneer deze niet wordt uitgevoerd treed het probleem niet op, maar vanaf dat het scroll event wordt uitgevoerd ontstaat het probleem terug. Alleen raar dat de andere browsers daar geen last van hebben. Bedankt voor de hulp, ik ga even uitzoeken hoe ik het ga oplossen.

Tijdmachine | Nieuws trends