SSD laat PC vastlopen

Pagina: 1
Acties:

• manta
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-11-2023
In mijn systeem zit sinds een half jaartje een OCZ Vertex2, waarop ik Windows7 draai. Sinds een paar dagen geleden start Windows niet meer op. Op het moment dat het bureaublad geladen zou moeten worden verschijnt een zwart scherm met een pijltje erin. Vervolgens doet het systeem niets meer. Geprobeerd een herstelkopie terug te zetten, maar dan loopt het systeem vast tijdens het terugzetten van bestanden.

Geen ramp dacht ik, er zitten nog 2 schijven in de PC, waar Vista en XP op draaien. Ik dacht vanuit die besturingssystemen wel een backup te kunnen maken, waarna ik de SSD kan formatteren. Op het moment dat het systeem bestanden over begint te zetten loopt de PC vast. Hierna heb ik een HD diagnostic tool gedownload om de health van de schijf te achterhalen. Ook dan loopt het systeem vast.

Kan ik gezien bovenstaande resultaten de SSD afschrijven? Of zijn er nog andere dingen die ik kan proberen?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 16:25
SSD aan een ander poort aansluiten, of andere controller.

SSD op een andere pc aansluiten.

Andere kabels, data en stroom proberen.

Verwijderd

Heb zelf ook 3 maal een Vertex 2 gehad. De klacht die jij beschrijft was bij mij het begin van het eind.

Uiteindelijk na 3 defecte Vertex 2 schijven te hebben gehad heeft Azerty deze omgeruild voor een Crucial M4.

Vertex 2 schijven staan, helaas, bekent als slecht.

Verwijderd

SSDs met een Sandforce controller hebben geen beste naam opgebouwd, dat kun je vrijwel overal lezen. Maar je kunt wellicht je situatie verbeteren door een firmware update te doen en je SSD daarna te 'secure erasen' met bijvoorbeeld HDDErase.exe, de officiële manier. Dit zal je SSD helemaal wissen en dus ook alle huidige corruptie. Backup alles wat je kan voordat je hier aan begint en installeer windows vers na deze procedure.

Geeft hij dan nog problemen, retourneer hem dan indien mogelijk. Dat recht heb je als consument als het een ondeugdelijk product betreft.

• manta
Thanks voor de replies.

Zojuist OCZ Toolbox geïnstalleerd om firmware upgrade te doen, staat er: "No OCZ drive found!"...

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 16:25
De ssd aansluiten op een controller die in ide(of sata) mode staat, dit kun je in de bios wijzigen, dan weer proberen. Dus AHCI mag niet.
Zoek anders een handleiding van je ssd maker.

• manta
Wellicht nog aardig voor de mensen die met hetzelfde probleem zitten en dit topic lezen:
HDD ter controle weggebracht en deze was inderdaad kapot.

• knightofn1
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07-2025

knightofn1

Don't say that word

manta schreef op woensdag 12 september 2012 @ 10:17:
Wellicht nog aardig voor de mensen die met hetzelfde probleem zitten en dit topic lezen:
HDD ter controle weggebracht en deze was inderdaad kapot.
Ik neem aan dat je de SSD bedoelt. vervanging gekregen ?

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

Pagina: 1