Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassjur
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-07 11:03
Mijn 'probleem' is het volgende:
Ik zit op het moment met 2 schermen:

Samsung SyncMaster 1440x900

Eizo 4:3 1280x1024

Dit is wel heel erg leuk maar ik zou graag wat willen veranderen, namelijk:
Een tweede 16:10 beeldscherm met een 1440x900 resolutie en dan Eyefinity (de Eizo vervangen)
OF
Een 24'' scherm met een 1920x1080 resolutie. (ook de Eizo vervangen)

Ik vind dit opzich wel duidelijk: een Full HD scherm.
Hier begint dus mijn probleem: De snelheid waarop games gaan draaien gaat dan naar beneden (toch?)
Omdat dit dus een Full HD scherm is, is dit zwaarder om te draaien de mijn SyncMaster.

En als er iets is dat ik niet wil is dat dat er bij een nieuw scherm is ineenkeer de spellen onspeelbaar worden.
Gaat dit ook gebeuren bij Eyefintity?

Wat ik dus van jullie wil weten is of er inderdaad een 'performance drop' is en is dit ook zo bij Eyefinity?(nieuwe GraKa?)
Wat moet ik kopen?

Mijn setup (wat tenminste van belang is):

i5 3570k 3,4Ghz
8GB RAM
HD6870 1GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappiejaap
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-02-2024
Cutting-edge integrated display support
DisplayPort 1.2
Max resolution: 2560x1600 per display
Multi-Stream Transport
21.6 Gbps bandwidth
High bit-rate audio
HDMI® (With 3D, Deep Color and x.v.Color™)
Max resolution: 1920x1200
Dual-link DVI with HDCP
Max resolution: 2560x1600
VGA
Max resolution: 2048x1536
spreekt voor zich

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-09 09:51

Fordox

00101010

bij eyefinity met games zijn 2 schermen sterk af te raden, omdat meestal je focus punt/mik punt tussen de 2 schermen ligt. valt niet mee te spelen.
dus ik raad je full hd aan :)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allubz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 13:43
2880*900 = 2592000
1920*1080 = 2073600

De eerste optie heeft meer pixels dus zal 'zwaarder' zijn voor je GPU. Of 't wenselijk is om op twee schermen te gamen is inderdaad de vraag, gezien de bezel dan op je concentratiepunt zit.

Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassjur
Je hebt dan toch ook nog "bezel compensation"?

In iedergeval bedankt voor de antwoorden.
Full HD is minder zwaar, maar zal ik het merken in FPS?, in vergelijking tot nu En is met de syncmaster + HD scherm niet zwaar, oke gamen kan niet maar gewoon het feit 2 schermen draaien.

[ Voor 4% gewijzigd door Bassjur op 28-07-2012 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwiebus89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-08 00:38
Bassjur schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 17:54:
Je hebt dan toch ook nog "bezel compensation"?
Dat kan wel wezen, maar je zit nog steeds met 2 zwarte randen in het midden van je scherm. Daar waar je liever gewoon beeld hebt, heb je dat nu dus niet.
Bezel compensation zorgt dat de overgang goed is, maar het laat de bezels niet verdwijnen ;).

Je gaat verschil merken als je met een 6870 van 1440*900 naar 1920*1080 gaat.
Hangt ook een beetje af van welke games je speelt, gewoon ff benchmarks opzoeken.

Wat bedoel je precies met die laatste zin? Of het zwaar voor je graka is om 2 schermen aan te sturen?
Nee niet echt, je krijgt geen lag op je desktop :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassjur
Bedankt het antwoord op mijn vraag :)
Wat ik ermee bedoelde was inderdaad een beetje vaag... Laat dat maar achter wegen.
Spellen die ik speel zijn: Minecraft (maakt sowieso niet uit, altijd snel) , Alle Assassin's Creeds en (binnenkort) GTA V.
Maar jullie raden dus aan om een 24" scherm met de oude Syncmaster?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwiebus89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-08 00:38
Tja, ik weet niet zo goed wat ik je moet aanbevelen.

Wil je perse twee schermen gebruiken en gamen, dan zou ik voor twee dezelfde gaan.
Dat is verruit het prettigst vanwege de kleuren en de overgang(formaat van het scherm en resolutie) en zeker vanwege input lag of ghosting.

Als je niet op twee schermen wilt gamen kun je een 24'' erbij nemen, maar ik vraag me af of dat prettig werken is.
Je muis verspringt dan als je van het ene naar het andere scherm gaat(een scherm is nl hoger dan de ander). Daarnaast komt de reso niet overeen, wat ook niet altijd even handig is.
Als je de syncmaster gebruikt voor bv een walkthrough tijdens het gamen, of msn of iets van die trend dan kan het wel.

Ik persoonlijk heb liever een groot scherm(U2711) dan twee kleine en zeker dan twee verschillende en ik denk ook dat een 24'' voldoende is.
Je kan altijd even naar de winkel lopen om te kijken hoe groot dat nou in het echt is en voor jezelf nagaan of die syncmaster ernaast nou echt nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassjur
Oke, dat over het 'overspringen' heb ik nu ook met mijn 2 monitoren. Daar erger ik me niet aan en mijn keuze is nu wel duidelijk. Ik game toch maar op 1 monitor. Bedankt voor jullie adviezen.
Pagina: 1