Keuze van Mobiele Notebook voor werk max €900

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badname2
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-08 02:36
Afgelopen weken heb ik intensief bekeken welke laptops er zijn en inmiddels komt het moment dat ik echt een keuze moet maken. Wellicht hebben jullie feedback op de 3 opties die ik nu bekijk of een heel goed alternatief. Het budget gaat tot 900 euro. Oorspronkelijk wou ik 700 uitgeven.

De eisen
Gewicht
Ik zoek een laptop voor mijn werk. Thuis heb ik een desktop. Ik moet ermee reizen naar eht werk en soms naar klanten dus een niet al te zwaar gwicht zou fijn zijn. Laptops van 2,7 kilo vallen dus af.

Office gebruik
Qua werk wil ik er vooral office op gebruiken, veel excel en powerpoint. Heel soms SPSS. Vaak redelijk grote files (geen databases). Nu werk ik op een Mac Book Pro uit 2008 en dan duurt het inladen van 50 powerpoint slides wel 50 sec ongeveer. Rete traag dus.

3d kaart
Ook zou het leuk zijn als ik na werk er ooit Diablo 3 een beetje op zou kunnen draaien, maar dit is zeker geen must.

Scherm
Qua scherm grootte kijk ik vooral naar 15.6 inch, wat wel handig is bij Excel bestanden. 14 inch zou ook een optie kunnen zijn. Helaas heb ik binnen deze wensen geen laptops kunnen vinden met een hogere resolutie dan 768px, 900px zou bijvoorbeeld nice zijn geweest.

De opties
HP Envy6-1012ED-3rd i5-3317UM
Deze laptop overweeg ik het meest atm.
Voordelen: 15 inch, redelijk licht 2.1 kilo, 3d kaart, i5 3rd
Nadelen: Gloss scherm, Trackpad?, - [Is ie echt heet en luidruchtig of gelijk aan de andere hieronder?]
Is de 5000rpm hd hierin naast de ssd nog een issue? Zou grote powerpoitns ladne hiermee sloom zijn? Ik kan even niet vinden of de opties hieronder ook geen 7000rpm hd hebben.

HP Envy 4-1011ED
Dit zou ook nog een goedkoop alternatief zijn. Mocht gamen toch niet lukken op de Envy6 dan zou ik deze evny4 kunnen voerwegen. Mits de i3 snel genoeg is voor al het intensieve office werk. Wat denken jullie?
Voordeel: Goedkoper, maar 1,8 kilo
Nadelen: kleiner 14inch scherm, geen 3d kaart, i3 snel genoeg?, (geen ssd)

Series 5 535 14" Notebook
Deze laptop heb ik ook erg voerwogen. Weet niet wat het sentiment hier is tegenover Samsung laptops, volgensmij zijn die wel goed. Helaas komt deze pas eind Augustus uit. Interessant is de AMD a10 en de vraag of deze beetje geschikt is voor gaming? Is het het waard om op deze te wachten?
Voordelen: Erg licht 1,8 kg, dun
Nadelen: 14inch, pas in Augustus uit?

Acer M3-581TG-52464G52M-2nd i5-2467
Een andere laptop die ik lang heb overwogen is deze Acer. Hoewel hij veel voordelen heeft ben ik vooral bang voor de build quality en slechte verhalen hier over Acer. Hoewel het scherm fijn gloss is en er een dvd speler inzit, voelt vooral het toetsenbord erg cheap aan. Alsof binnen een maand de letters ervanaf zullen vervagen.
Voordelen: Licht 2,1 kilo, matt scherm, dvd speler, (3d kaart GT 640m geschikt voor gaming)
Nadelen: Acer, Build kwaliteit (vooral dun/zwak scherm), wordt erg heet schrijven de reviews,
(Ook hier is een goedkopere i3 optie die 100 euro minder is maar wel met zelfde 3d kaart)

Asus K55VD-SX016V-3rd i5-3210M
Dit is weer een heel andere opties, maar gezien de specs en prijs een erg mooi laptopje. Enige echt jammee is dat dit meer een 'normale' laptop is en met zijn 2,52 kilo wel aan de zware en dikke kant is.
Voordelen: Prijs 600euro, Asus, heat palm protecting laag
Nadelen: dik/zwaar, gloss scherm, zwakke 3d kaart like all the others
Zou het het echt waard om bij deze voor 70euro meer de i7 versie te nemen?

Ik zou advies in deze patstelling zeer waarderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie Dell of HP ultrabook?.

Je kan naar mijn mening beter geen 'ultrabook' kopen. Waarom? Een ultrabook is een vrij falende marketingterm in de markt waar jij nu naar kijkt. Ik pak meestal de vostro V131 als voorbeeld: dat ding is lichter, sneller, goedkoper, en gaat langer mee op de accu dan het gros van de ultrabooks welke je nu kan krijgen.

Ten tweede, je komt aan met een 15.6" met een resolutie van 1366*768. Een dergelijk paneel heeft absoluut geen voordelen boven een 11" scherm met dezelfde resolutie. In het 13" segment heb je geen keus, maar in het 15" segment wel. In het bijzonder de sony S15: 2.0kg, €814 zonder de studentenkorting, en een 1080p IPS scherm. Andere 15.6"-ers zijn zwaar. De eerstvolgende gaat voor 2.73kg Geloof overigens nooit het gewicht in de pricewatch en gebruik altijd reviews.

In het 13" segment heb je naast de vostro V131 ook nog de sony S13. Ik ben zelf behoorlijk anti sony vanwege de slechte garantie, maar er is gewoon niet veel goeds te kiezen als je een beetje kritisch kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badname2
Dank voor je reply! Ik heb ook even in die topic die je linkte gekeken en de Dell Inspiron 14z (non ultrabook) klinkt wel erg interessant. Met eep korting voor 587 is het wel een mooie prijs, helaas maar intel 3000 graphics.
Dus als ik voor 14 inch ga overweeg ik die. Zijn er nog ooit korting codes voor laptops van 599euro?

Toch zit ik nog te denken aan 15,6 inch en dan de keuze tussen de HP Envy6-1012ED-3rd i5-3317UM of Acer M3-581TG-52464G52M-2nd i5-2467. Welke zou je dan aanraden of echt afraden? Die sony s15 kan ik niet echt vinden online.

[edit] zie de Inspiron 14z nietmeer in de dell.nl store staan vandaag, alleen de ultrabook versie ummz.

[ Voor 10% gewijzigd door Badname2 op 29-07-2012 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Als je een lichte en goede multimedia notebook wilt hebben dan is de Sony Vaio S15 echt de enige goede keuze die dan ook dik en dwars je geld waars is. De HP envy notebooks zijn behoorlijk overpriced en dan heb je een ruk display. Acer idem dito.

Bij Sony heb je een ips Full HD scherm wat echt heel goed is om mee te werken, ook is het gewicht 1,95 kg. Ook is de koeling kwaliteit van de notebook heel erg goed, ook zit er een goede gpu in om mee te gamen: de geforce 640M die je ook behoorlijk kunt overklokken zonder problemen.

De Sony s15, vind je online op www.sony.nl

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Badname2 schreef op zondag 29 juli 2012 @ 11:39:
Dank voor je reply! Ik heb ook even in die topic die je linkte gekeken en de Dell Inspiron 14z (non ultrabook) klinkt wel erg interessant. Met eep korting voor 587 is het wel een mooie prijs, helaas maar intel 3000 graphics.
Dus als ik voor 14 inch ga overweeg ik die. Zijn er nog ooit korting codes voor laptops van 599euro?
Met http://www.shopkorting.nl/winkel/Dell zelfs € 552.
[edit] zie de Inspiron 14z nietmeer in de dell.nl store staan vandaag, alleen de ultrabook versie ummz.
In Dell Waardebonnen Topic - Deel 2 nog wel.

De envy heeft geen grafische kaart en is duurder dan de (veel) betere sony S15. Die valt dus direct af.
De M3 is een indrukwekkend apparaat, maar heeft wat tekortkomingen. Met name met touchpad en het scherm: http://www.anandtech.com/...-life-on-the-kepler-verge. Ik zou noot kunnen leven met een dergelijk brak touchpad en scherm. Maar helaas is de S15 de enige die dat bied op dit moment. Helaas ga je vrij rap over het budget als je die neemt met een dedicated GPU: http://www.sony.nl/customise/vn-s-series. Vergeet niet mcafee en adobe uit te vinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Darkstone heeft een mooie samenvatting gemaakt.
De Vaio S15 met i5, en de 640M zo een 944,01 euro. (Ram en HDD kun je zelf later altijd aanpassen)

En als je toestemming hebt om in de studentenstore van Sony te shoppen (Je bent of student of leraar/docent) kom ik met dezelfde config uit op: 849,61 euro. En dat valt gelukkig wel in je budget, de vraag is alleen of je ervoor in aanmerking komt...

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badname2
Die sony ziet er idd goed uit zeg, dank voor die tip!. Scherm++, 3dkaart, en maar 2 kilo. Mits ik de studenten korting rond kan krijgen zal ik daar voor gaan. Wel jammer zo'n 2-3 weken levertijd.

Mocht dat niet lukken dan ga ik wss voor de Dell inspiron 14z voor zo'n 550 met de kortingen.
Nou zie ik net ook nog dat de Asus x501 serie eraan komt, na de zomer? Zie Asus X501U-XX022V-AMD E-450 bij mycom http://www.mycom.nl/Produ...01UXX022VAMD-E450/1363445
Lijkt me ook wel fijn als alternatief voor de Dell qua specs, maar dan wel 15 inch en ook rond de 2 kilo. Hoop op meer reviews of hem in de winkel te zien.

Zal komende week gaan kopen of bestellen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is geen alternatief, dat is een netbook. De i5 in de inspiron is 3-4x zo snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Badname2 schreef op zondag 29 juli 2012 @ 21:27:
Die sony ziet er idd goed uit zeg, dank voor die tip!. Scherm++, 3dkaart, en maar 2 kilo. Mits ik de studenten korting rond kan krijgen zal ik daar voor gaan. Wel jammer zo'n 2-3 weken levertijd.

Mocht dat niet lukken dan ga ik wss voor de Dell inspiron 14z voor zo'n 550 met de kortingen.
Nou zie ik net ook nog dat de Asus x501 serie eraan komt, na de zomer? Zie Asus X501U-XX022V-AMD E-450 bij mycom http://www.mycom.nl/Produ...01UXX022VAMD-E450/1363445
Lijkt me ook wel fijn als alternatief voor de Dell qua specs, maar dan wel 15 inch en ook rond de 2 kilo. Hoop op meer reviews of hem in de winkel te zien.

Zal komende week gaan kopen of bestellen dan.
De Asus heeft zo te zien een Brazos van AMD... Dat is ruim 3 a 4 zo sloom als een core i3... Laat staan de i5 of i7 waarmee je de Vaio S15 of de Inspiron 14z mee kunt uitrusten... (De Brazos werd door AMD oorspronkelijk uitgebracht om te concurreren tegen de Atom van Intel die gebruikt word om de simpele netbookjes)

Een game zoals diablo3 of zelf minder zal er absoluut niet redelijk op gaan draaien... Het is behoorlijk slap en heeft nogal een hele slechte prestatie/prijs verhouding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badname2
Oef dat zou een grote fout zijn geweest, d8 dat,het een A8 was.

Net bij Paradigit geweest om de Vaio S15 te bekijken, zij hadden een 999euro variant. Wat,een mooi laptopje zeg! Zo licht dat het bijna lijkt of er geen accu inzit. Het materiaal/finish (deze was grijs) is wel apart plastic met dikke laag erover ofzo. Maar niet zo cheap als de acer M3. Zal vanavond kijken of het lukt qua prijs om deze te bestellen.

Laptop is voor het werk. Ik moet hem uiteindelijk zelf betalen. Kan je hem dan van belasting aftrekken? Of kan ik hem beter via werkgever kopen, die dan btw terug krijgen? Is hier ook een topic over?
[edit] net gebeld met belasting telefoon, latop aftrekken als je in loondienst bent kan dus niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Badname2 op 30-07-2012 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kosten voor je werk kun je opgeven bij de belastingdienst.

Aan de andere kant: je baas wilt dat jij je werk doet maar hij geeft jou geen gereedschap? Is dat normaal tegenwoordig?

Daarbij: waarom zou je je MacBook niet voorzien van een SSD, dan ben je weer bij en duurt het laden van een PPT echt geen 50 seconden meer.

[ Voor 28% gewijzigd door sypie op 30-07-2012 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook gedesinteresseerd in de s15, maar ik heb hem nog nergens kunnen bewonderen helaas. Maar als ik jou goed begrijp Badname, dan voelde hij dus wel degelijk aan? geen plastic achtige troep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badname2
@sypie, geen optie de macbook is te leen en aardig busted.

@reverts Ik vond hem fijn voelen, maar hij is dus wel plastic achtig met een soort van 'verf' coating. De toetsen en de case zelf lijken dezelfde coating te hebben en voelen hetzelfde aan, dat is wellicht het gekke. Ik vond het niet cheap voelen though, zoals de acer aspire m3 die als cheapo plastic voelt. Paradigit Ceintuurbaan heeft er een staan van 999,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik woon in het noorden en daar zit helaas geen paradigit, dus ik denk dat ik hem maar ga bestellen via laptopshop.nl daar staat één zelfde versie (SVS1511L3E), ook voor €999. Ik wou hem eerst samenstellen via de sony studentstore maar dan moet ik er nog een maand op wachten en dat duurt mij eigenlijk te lang.

Is de laptop qua omvang ook lekker compact? ik zag op youtube een filmpje staan van de s13 en de s15 naast elkaar en daar lijkt hij nog vrij lomp qua formaat .. [YouTube: http://youtu.be/II0wKqjxVoc]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badname2
Misschien ziet ie er wel een beetje groot uit als ik eraan terug denk, maja elke 15 inch wel. Voor zekerheid moet je de size specs naast een HP Envy 6 leggen. Deze vergelijking met 13inch overdrijft het wel ietsjes.

Ik ga wss morgen toch voor de Dell Inspiron z14, vooral door de prijs van de S15. Dan helaas maar een wat saaiere laptop. Twijfel nog wel even door vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badname2
Atm neig ik morgen de S15 te bestellen bij laptopshop.nl voor 999 (500gb config is dat) die geven er nu Office Home gratis bij. Is er ergens nog een betere deal? Of enige korting codes? Best wat boven mn budget atm.

Via sony.nl kreeg ik zelfs als niet student 5% korting aan de lijn dus zou ie 920euro zijn. Maar 3 a 4 weken gaan gewoon erg lang duren.. Sommige onderdelen worden nog gemaakt zei ie.
IPS rood probleem twijfelde ik nog over maar las in andere topic hier dat het wel meevalt, dus tja als de rest goed is. Waren volgens mij geen korte termijn plannen om scherm te vervangen toch?

IBM was een heel raar telefoongesprek. "Ja die Inspiron 14z is niet geschikt voor zakelijk gebruik. U gaat er meer dan 8 uur op werken? -Ja. Dan gaat ie kapot" ... Dus tja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Badname2 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 14:51:

IBM was een heel raar telefoongesprek. "Ja die Inspiron 14z is niet geschikt voor zakelijk gebruik. U gaat er meer dan 8 uur op werken? -Ja. Dan gaat ie kapot" ... Dus tja.
Whahaha zeiden ze dat echt?? 8)7 Klinkt heel subjectief, ik zou nu gelijk een IBM/lenovo kopen voordat je je huis kwijt bent. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hem ook via laptopshop besteld. Volgens mij geen gekke deal. Als je hem via sony samenstelde in de zelfde versie met office erbij kwam ik ongeveer op het zelfde uit (zelfs met studentenkorting), alleen dan met een levertijd van 4 weken... je hebt dan wel een vrij standaard versie, maar in mijn geval voldoet die prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badname2
@reverts ik neem aan dat je dan (met student korting) de config van 860euro had en dan +100office erbij je op 960 uitkomt en dan zit in die laptopshop variant een 500gig hd ipv 320 das nog een paar euro, je zo ook op 999 uitkomt? Enige verschil met minimale sony.nl S15 config+640M optie en de retail/laptopshop versie is de HD toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Intel®Core(TM)i5-3210M, 2,5GHz
Legitieme Windows® 7 Home Premium
500 GB Serieel ATA (5400 rpm)
4 GB 1333 MHz DDR3-SDRAM
DVD-station
39,5cm LCD, 1920x1080+camera
NVIDIA® GeForce® GT 640M

deze samenstelling plus een officepaket van 99 euro is de versie die te koop is bij laptopshop voor 999euro. Als je deze zelf zo samenstelt via sony studentstore kom ik uit op 988,21 (incl office pakket), schilt een tientje dus. enige verschil is inderdaad de hd.

Als ik hem had samengesteld via Sony had ik het office pakket waarschijnlijk niet bijgedaan (meeste zullen dat waarschijnlijk niet doen ;) ) maar ik had geen zin om 4-5 weken te wachten, dus de keuze was eigenlijk €100 euro extra betalen en dan geen levertijd + een legaal office pakket en dit had ik er persoonlijk wel voor over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badname2
Net besteld!
Letop Laptopshop.nl heeft nog maar 3 stuks op voorraad vertelden ze.

Als iemand behoefte heeft aan foto's of korte review (gezien er zoweinig online over de s15 te vinden is) dan wil ik die best delen. Denk dat ik de s15 topic daarvoor zal nemen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sypie schreef op maandag 30 juli 2012 @ 19:03:
Kosten voor je werk kun je opgeven bij de belastingdienst.

Aan de andere kant: je baas wilt dat jij je werk doet maar hij geeft jou geen gereedschap? Is dat normaal tegenwoordig?

Daarbij: waarom zou je je MacBook niet voorzien van een SSD, dan ben je weer bij en duurt het laden van een PPT echt geen 50 seconden meer.
Ik was vandaag bij de Paradigit, maar daar heb je de Sony niet gezien denk ik, wel bij de buren, bij Dynabyte :)

Ik heb hem daar in ieder geval gezien. Zowel de S13 als de S15 in m'n handen gehad. Die S13 heeft wel een heel mooi formaat. Qua gewicht leek het niet veel te schelen? Vond ze beide erg mooi. Nu weer verder twijfelen of ik een 13 of een 15" will...
Pagina: 1