Ik weet niet zeker of het topic in dit forum thuishoort, maar kom er via het beleid topic niet uit. Excuses alvast.
Het gaat om het volgende:
Een Asus Eee PC met Windows XP SP3 kan niet verbinden met www.digid.nl via een Ziggo wifi verbinding. Alle andere websites doen het wel. Het probleem is sinds de nieuwe DigiD website bestaat. Hiervoor waren er geen problemen mee.
Foutmelding:
Internet Explorer cannot display the webpage.
Wat heb ik al gedaan:
Het gaat om het volgende:
Een Asus Eee PC met Windows XP SP3 kan niet verbinden met www.digid.nl via een Ziggo wifi verbinding. Alle andere websites doen het wel. Het probleem is sinds de nieuwe DigiD website bestaat. Hiervoor waren er geen problemen mee.
Foutmelding:
Internet Explorer cannot display the webpage.
Wat heb ik al gedaan:
- Bij iemand anders met het tele2 DSL netwerk verbonden -> hier werkt het wel (zowel met UTP kabel als wifi).
- Via 3g hotspot Vodafone getest. Hiermee werkt het ook gewoon.
- Op het probleem netwerk van Ziggo getest met een andere pc en laptop, op deze pc en laptop doen digid.nl het wel netjes. Ook werkt digid.nl op mijn smartphone via het Ziggo wifi netwerk.
- DNS probleem uitgesloten d.m.v. IP adres (78.152.33.20) proberen te openen via browser.
- Verschillende webbrowsers geprobeerd (Google Chrome, Internet Explorer 8 en Firefox 14.0.1) het lijkt browser onafhankelijk te zijn.
- Antivirus en spyware scan -> systeem is schoon.
- Alle Certificaten in IE8 verwijderd.
- CCleaner laten draaien.
- Andere https website getest zowel Rabobank, ABN Amro als ING doen het via Ziggo wel.
- Testpagina http://g2.logius.nl geprobeerd. Deze werkt goed. (Thanks DJSmiley)
Screenshot - Trace route uitgevoerd naar www.digid.nl en 78.152.33.20 (Thanks Joolee)
- Ping uitgevoerd naar
- Output van het commando "route print" (Thanks Joolee).
- Root Certificate Updates via Windows root certificate program members geïnstalleerd. (Thanks alt-92) dit heeft het helaas niet opgelost (ook niet na een reboot).
- Op het Ziggo netwerk getest met UTP kabel. Vreemd genoeg werkt het via de UTP kabel wel, via wifi van alleen Ziggo niet.
- Firewall router Ziggo nakijken op poortblokkades en dergelijke (Thanks Dothan, dit ga ik doen zodra ik weer op deze locatie ben, kan dag(en)/week duren).
- Testen met een Live Linux CD of USB stick (Thanks cornfed99111, dit ga ik doen zodra ik weer op deze locatie ben, kan dag(en)/week duren).
- Misschien dat iemand nog tips heeft om te testen?
[ Voor 70% gewijzigd door magic-marc op 05-08-2012 21:52 . Reden: update van wat er is geprobeerd ]