Toon posts:

Nieuwe PC =>geen signaal onboard VGA (d-sub)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe PC in elkaar gezet met asrock a75 pro4-m en AMD A8 3870K.

Ik heb verder geen andere vga card in de PC. Alleen onboard dus.

- Onboard D-sub geeft geen beeld. Ook niet met opstarten.
- Onboard HDMI werkt prima.
- Onboard DVI kan ik niet testen want oud scherm.

PC werkt verder helaal goed. Zit al windows 7 op zonder problemen. Alleen die d-sub connector geeft geen signaal.

Bios natuurlijk al nagekeken. Kan niets vinden.

Heeft het soms iets te maken dat de AMD a8 3870k een APU is?

• morerevs
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-11-2025
Schakelt de monitor automatisch naar de juiste input of handmatig?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-02 22:21

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je HDMI en VGA tegelijk aangesloten? Haal dan eens HDMI los. De onboard kaart wil nog wel eens maar uit een interface geven, en de andere uitschakelen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Als ie in het bios/post ook geen beeld geeft (met enkel vga aangesloten op een monitor waarvan vga wel werkt) dan is die aansluiting ws. gewoon kapot.

Verwijderd

Topicstarter
HDMI kan ik nu nog even niet testen.
d-sub heb ik met 2 verschillende monitoren en VGA kabels getest. Ook als HDMI niet aangesloten is. Helemaal niks.

Ik heb de vraag ook bij Asrock uitgezet maar die hebben nu weekend.

Ik denk nog steeds dat het komt omdat het een APU is en geen CPU. Rotte poort kan ook nog inderdaad.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Eh, als je een APU hebt, ipv CPU, dan MOET je juist beeld krijgen. Als je er een CPU in zet, dan krijg je natuurlijk niets te zien, want er is gewoonweg geen GPU om beeld te geven. Ik zit dit overigens op de site staan van je mobo:
Multi VGA Output : D-Sub, DVI-D and HDMI
Dit betekend dat je VGA, HDMI en DVI tegelijk kan gebruiken, de een schakelt niet de ander uit. Dat is goed, want je geeft aan dat HDMI wel werkt. Kijk eens of je DVI werkt. Zoniet, dan is het hele blok stuk en is je moederbord dus niet goed. Dan wordt het een gevalletje garantie.

Verwijderd

Topicstarter
Er zit video op het MB en ook nog eens in de APU. Als die APU leidend is en die d-sub niet kan aansturen. Dan krijg je geen beeld. Dat was mijn theorie maar misschien zit ik er ook wel naast.

DVI kan ik misschien morgen testen

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Volgens http://www.asrock.com/mb/...Pro4-M&cat=Specifications heeft het helemaal geen onboard video. Zie ook de note bij graphics:
*Some of AMD FM1 CPU (i.e AMD Athlon/Sempron family FM1 CPU) does not have integrated graphics processor. When this kind of CPU is installed, a discrete VGA card is required.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
edi: verkeerd gelezen denk ik

[ Voor 88% gewijzigd door Henk007 op 29-07-2012 12:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dus er zit geen onboard video op maar wel de aanstuitingen. De APU gaat deze aansluitingen aansturen.

Morgen weer ik of ook de DVI aansluiting niet werkt. Ik hoop dan ook al een reactie van Asrock te hebben. Maar dat laatste is een beetje te optimistisch.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hoewel dit over aansluitingen op een moederbord gaat, betreft het aanslutingen die met videofunctionaliteiten te maken hebben. Ik verplaats dit topic dan ook naar Videokaarten & Beeldschermen.

Move PMG -> VB

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Net getest en de DVI werkt ook. Dus alleen de D-sub niet.
Pagina: 1