Olympische spelen in 3D (SBS) wordt niet herkend.

Pagina: 1
Acties:

• Jacobus22
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-12-2023
De opening van de olympische spelen zijn net begonnen. Op BBC HD in 3D SBS.
Het komt vanaf een humax HD ontvanger en gaat via een Hdmikabel naar de Philips tv (merk weet ik helaas zo snel niet maar het is een vrij nieuwe met alle moderne opties). Nu herkent de tv bij USB en bluerayspeler wel 3D maar bij de HD ontvanger niet.

Weet iemand misschien waaraan dit ligt en of het te fixen is?

Sorry voor de weinig gegeven informatie, maar meer weer ik zo snel niet.

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-10-2025
staat er op de (doos van je...) TV met letters van maatje 176653725634 *DEZE TV HEEFT FUCKING 3D* ?? :P

zolang dat er niet op staat kan je dus geen 3D kijken.

Als dat er WEL op staat, dan moet je ff wat prutsen in de instellingen van je tuner(en natuurlijk ook van je TV).

[ Voor 5% gewijzigd door w4v3g0d op 27-07-2012 22:31 ]

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Heb je de 3D bril op?

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
hardwarejunk schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 22:29:
staat er op de (doos van je...) TV met letters van maatje 176653725634 *DEZE TV HEEFT FUCKING 3D* ?? :P

Als dat er WEL op staat, dan moet je ff wat prutsen in de instellingen van je tuner(en natuurlijk ook van je TV).
Via de USB aansluiting en vanaf de BluRayspeler kan hij wel 3D kijken, het lijkt me dus nogal evident dat het inderdaad een 3D tv is.

Is die Humax ontvanger uberhaupt in staat om 3D door te geven aan je TV?

• Reanimator909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-11-2025
Welke Humax is het? 5200?

• Jacobus22
hardwarejunk schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 22:29:

Ik heb al 3D gebruikt, normaal zeg je dat het linker en rechter beeld samengevoegd moeten worden. Kan het zijn dat twee HD beelden (linker en rechterbeeld) teveel zijn voor de hdmi kabel? Kan ik dit oplossen?

• Jacobus22

• Jacobus22
Nee...

Hij weigert de optie om twee beelden samen te voegen dus het is nog geen 3D.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Jacobus22 schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 22:44:
[...]

Nee...

Hij weigert de optie om twee beelden samen te voegen dus het is nog geen 3D.
Doe de kabel van je bluray speler eens aan de humax? En dan dezelfde HDMI poort op de TV gebruiken, dan kun je eventueel de kabel en de poort op je TV uitsluiten.

• Smashmint
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-01 21:41
Gebruik wel je een HMDI kabel die 3D aankan ? Je hebt hiervoor namelijk minimaal een HMDI 1.4 kabel nodig

• Reanimator909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-11-2025
Humax 5200c support afspelen en opnemen van 3d met hdmi 1.3

http://www.hdtvnieuws.nl/...dr-5200c-review-20101026/

• Jacobus22
Bedankt Fairy en inktpotje.

De kabel voor de bluerayspeler is inderdaad beter dan die van de HD ontvanger. Kan het nu niet fixen omdat de kabels iets te erg zijn weggewerkt om snel te doen. Wat de rest niet zo leuk zou vinden. Het is opgenomen en zal het morgen proberen.

Bedankt iedereen.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
GoT is geen helpdesk, dus ik haal even "spoedhulp" (en die d/t-fouten) uit je topictitel. :)

• Jacobus22
RoD schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 23:06:
GoT is geen helpdesk, dus ik haal even "spoedhulp" (en die d/t-fouten) uit je topictitel. :)
Sorry, spelling is nooit mijn sterkste punt geweest (spoedhulp was ook wel overdreven ;) )
Ik wist geen andere plaats waar ze hier verstand van hadden en een snel antwoord konden geven.
Hdmi 1.4, hoor ik nu voor het eerst van.

• ZouZou Dude
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-02 22:00
Het zou voor ons misschien makkelijker zijn mocht je toch eerst eens opzoeken welk type TV je nu juist hebt? :) Voor een Philips TV is het zo dat je 3D SBS kan activeren ergens in de menu (ik dacht oa onder Options, maar anders wel ergens onder Setup).

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

ZouZou Dude schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 11:13:
Het zou voor ons misschien makkelijker zijn mocht je toch eerst eens opzoeken welk type TV je nu juist hebt? :) Voor een Philips TV is het zo dat je 3D SBS kan activeren ergens in de menu (ik dacht oa onder Options, maar anders wel ergens onder Setup).
Dat stukje kun je echter uitsluiten door de kabel en poort te gebruiken die nu aan de NB speler zit, aangezien die al wel werkt.

Ik ben benieuwd of het gelukt is.... Echter heb ik al vaker gezien dat als het eenmaal werkt, er van de TS meestal geen feedback meer komt...

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:21

mr.paaJ

generatie cmd+z

Kan me voorstellen dat de Humax niet aangeeft dat het een 3D signaal is, dus dat je het handmatig moet doen.
Op je bediening zit een knop (settings geloof ik, bij de 2012 series linksonder van de richtingtoetsen) waarbij je in beeld de snelopties krijgt, daar kun je handmatig schakelen naar side-by-side of top-bottom 3D.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Pagina: 1