Hallo,
Ik zit al een tijdje te kijken naar een nieuwe computer die ik dit keer graag "zelf" samen wil stellen, beter gezegd geen standaard fabrieks geval, omdat ik zelf wel de kennis mis om zelf de juiste componenten bij elkaar te zoeken die met elkaar overweg kunnen.
Ik hoop daarom dat er iemand bereid is mij hierbij te helpen.
Algemene gewenste specificatie's, Meer is altijd goed
Om te beginnen hier de specificatie lijstje
Prijs maakt me niet zo veel uit maar liefst rond de 1000,- (al ga je er ver over heen, kom toch gewoon met suggesties, budget is er wel voldoende )
Eisen
Daarnaast wil ik hierbij enkele dingen in het achterhoofd houden
Wat heb ik al
In mijn bezit is al
ook merken zijn zeker niet mijn kennis gebied maar zoals genoemd wil ik me processor sowieso al intel
en (niet eerder genoemd) wil ik tevens absoluut nergens AMD tegen komen, ivm slechte ervaringen.
daarnaast mag hij nauwelijks geluid maken maar moet wel goed gekoeld zijn (water of stikstof is volgens de oplossing, adviezen?)
energie verbruik mag daarnaast absoluut niet te hoog liggen, ik hoef zeker geen high end systeem dat overclocked hoeft te worden naar 5GHz of soortgelijke.
Waar gebruik ik het voor
De computer wordt gebruikt voor gaming, multimedia (films, muziek ect) en programmeren van website's
Besturing systemen die erop komen zijn (alle drie verdeeld over partities van ieder 500GB:
Ik zit al een tijdje te kijken naar een nieuwe computer die ik dit keer graag "zelf" samen wil stellen, beter gezegd geen standaard fabrieks geval, omdat ik zelf wel de kennis mis om zelf de juiste componenten bij elkaar te zoeken die met elkaar overweg kunnen.
Ik hoop daarom dat er iemand bereid is mij hierbij te helpen.
Algemene gewenste specificatie's, Meer is altijd goed
Om te beginnen hier de specificatie lijstje
- i7 processor van de derde generatie.
- 2 GB videogeheugen GDDR5 NVIdia of Intel, AMD niet
- Geheugen 8 GB
- en last but not least 2x 1,5 TB of 1,5 TB en 1x SSD 128GB
Prijs maakt me niet zo veel uit maar liefst rond de 1000,- (al ga je er ver over heen, kom toch gewoon met suggesties, budget is er wel voldoende )
Eisen
Daarnaast wil ik hierbij enkele dingen in het achterhoofd houden
- Hij moet compatibel zijn met hackintosh (IOS op een windows/intel)
- Het is vereist dat er 2 schermen op aangesloten kunnen worden (ivm met grote tv die ik regelmatig aansluit)
Wat heb ik al
In mijn bezit is al
- een beeldscherm (acer, met vga aansluiting), 1600x1200 resolutie (is dit full hd!? totaal geen kennis in)
- 7.1 audio systeem al mis ik twee kabels voor de achterkant, mag altijd genomen worden zeker geen vereiste
- de kast van een Acer m1640, maar een nieuwe mag zeker (de aan uit knop is zwaar gevoelig en dus irritant)
ook merken zijn zeker niet mijn kennis gebied maar zoals genoemd wil ik me processor sowieso al intel
en (niet eerder genoemd) wil ik tevens absoluut nergens AMD tegen komen, ivm slechte ervaringen.
daarnaast mag hij nauwelijks geluid maken maar moet wel goed gekoeld zijn (water of stikstof is volgens de oplossing, adviezen?)
energie verbruik mag daarnaast absoluut niet te hoog liggen, ik hoef zeker geen high end systeem dat overclocked hoeft te worden naar 5GHz of soortgelijke.
Waar gebruik ik het voor
De computer wordt gebruikt voor gaming, multimedia (films, muziek ect) en programmeren van website's
Besturing systemen die erop komen zijn (alle drie verdeeld over partities van ieder 500GB:
- Windows 7 Ultimate 64Bit (windows 8 komt er bijvoorbaat al niet op)
- Linux variant (met grafische schil)
- iOS Hackintosh (de ene laatste versie van IOS, waarneer beschikbaar als hackintosh de laatste)
- photoshop
- notepad++
- google chrome
- spotify
- msn
- dropbox
- google drive
- google desktop
- teamviewer
- logitech G19 Keyboard software
- Oovoo
- Android SDK
- Office 2010 (2013 komt er bijvoorbaat al niet op)
- waarschijnlijk nog meer software die niet echt specifiek genoemd hoeft te worden of waar ik zo niet op kan komen