Wel/geen geluid via hdmi-dvi kabel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrKikker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-04 09:54

MrKikker

Kansenjongere

Topicstarter
Heren,

Heeft niet persé met computers te maken maar zit wel redelijk in die hoek.
Wij hebben beneden een LCD TV van LG, net vóór de HDMI-standaard gekocht dus beschikt alleen over een DVI (female) aansluiting.

Nu hebben we naast de TV 2 apparaten: een UPC media box (voor de TV zenders etc) en een mediacenter van merk X. Dit mediacenter beschikt over een HDMI aansluiting en hebben we met een HDMI -> DVI kabel aangesloten op de TV. Werkt perfect, zowel beeld als geluid worden overgedragen, niets aan't handje.

Willen we echter de UPC media box op dezelfde manier aansluiten (met dezelfde kabel), verschijnt er wel beeld maar geen geluid. de UPC media box hebben we nu dus via SCART aangesloten maar de beeldkwaliteit is beduidend minder.

Nu lees ik op internet dat DVI alleen bedoeld is voor beeldsignalen en dat dat kan verklaren waarom er bij het aansluiten van de UPC media box geen geluid word overgedragen, echter: in exact dezelfde situatie werkt ons mediacenter wel! (incl. geluid)

Iemand suggesties over hoe dit probleem te kunnen oplossen? Geluid van de UPC media box naar een versterker oid. (los van de TV) sturen is niet wenselijk.

Wie is jouw favoriete fictieve personage? - God

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-06 20:27
Naar mijn weten is DVI ook alleen beeldsignaal en geen geluid...
Vind het dus ook vreemd dat het via de mediacenter wel met geluid werkt.

Als het het goed heeft de UPC mediabox ook stereo 'tulp' aansluiting voor audio.
Kun je die ook aansluiten op je TV?

Of misschien een andere TV, om alles op HDMI aan te sluiten ;)

Corsair 4000D | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | I7 7700K | Corsair H110i | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB 3200MHz | MSI RTX 3060ti 8 GB | 2 x Samsung 980 500GB | 6 x Corsair ML120 fans | Corsair RM750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrKikker

MrKikker

Kansenjongere

Topicstarter
Haha andere TV heb ik mijn ouders ook al aangeraden, maar in principe is het de bedoeling om alles in de 'huidige' situatie te laten werken.

Er zitten inderdaad tulipkabels op de UPC Media box maar we hebben daar nog niks mee gedaan qua signaal, zal eens kijken of daar audio overheen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 465581

DVI kan geen geluid versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrKikker

MrKikker

Kansenjongere

Topicstarter
Thanks voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-07 11:56
DVI heeft standaard misschien geen audio maar mijn HD 4890 geeft via DVI gewoon geluid door waardoor ik via een DVI-HDMI koppelstuk en een HDMI kabel gewoon beeld en geluid heb op mijn TV.

Prima.

Pagina: 1