Grote speakers in huiskamer vervangen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:51

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
Simpele vraag: (hoop ik)

In onze kleine huiskamer heb ik een simpele 5-speaker setup, meegenomen vanuit ons vorige huis waar we meer ruimte hadden. De grootste 'hinder' (ruimte-gewijs) hebben we van de front speakers, 2 zuilen van Mission. De Sony centerspeaker hangt onder de versterker in een beugel van Vogel en de rear speakers (2 simpele kleine akoustische surround speakers van Kenwood) liggen uit het zicht achter het bankstel. De versterker in kwestie is een Sony STR-475, zwart.

Welnu, de voornaamste reden dat ik die Missions graag heb is vanwege het volle krachtige geluid ondanks hun 'magere' 25 watt. Aangezien de Sony ook maar 2x100w is en wij dit totaal niet benutten een prima combinatie... maar de zuilen zijn gewoon te groot.

Nu ga ik de vraag tegen beter weten in stellen (al hoop ik stiekem dat de techniek ver is gekomen in de laatste 10 jaar):

Kan ik de zuilen (of wat dat betreft de hele speakerset) vervangen door een 5.1 setje zonder noemenswaardig onder te hoeven doen voor de geluidskwaliteit van mijn huidige Missions? Ik ben niet op zoek naar volume maar wel naar het maximum aan kwaliteit dat mijn ouwe trouwe Sony kan leveren. Ik ben geen audiofiel en zal geen kersenhouten Tannoy's of Harman Kardon aanschaffen (nu niet en nooit niet) dus vermits het binnen de 'klasse' van mijn huidige versterker blijft vind ik het al goed genoeg.

Budget: Geen idee. De missions waren 2ehands en niet heel duur, ik laat het afhangen van wat er te krijgen is.

[ Voor 0% gewijzigd door HTT-Thalan op 27-11-2012 21:31 . Reden: type versterker gecorrigeerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:11
Grote zuilen vervangen door kleinere speakers ga je altijd merken.
Of jij het mooi genoeg vindt klinken ter vervanging van ga je alleen maar achter komen door te luisteren naar speakers.
Er zijn wel kleine luidsprekers die redelijk klinken maar dan kom je wel bij fatsoenlijke merken uit en dan betaal je ook wel wat meer.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:38

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

HTT-Thalan schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 17:37:

Kan ik de zuilen (of wat dat betreft de hele speakerset) vervangen door een 5.1 setje zonder noemenswaardig onder te hoeven doen voor de geluidskwaliteit van mijn huidige Missions?
In het kort: nee.

Wat je kan overwegen: boekenplankluidsprekers, evt. aangevuld met een subje.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-05 20:57
Kijk eens op Marktplaats naar Mordaunt Short Premiere/Genie setjes. Deze worden tegen leuke bedragen aangeboden en bieden een prima kwaliteit. Deze hebben ook uitstekende reviews. Even googlen.
Maar natuurlijk kunnen ze nooit tegen grotere zuilen op. Maar met een beetje geduld met goed afstellen kan je zeer leuke resultaten bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Even gekeken op de achterkant, het gaat om deze:

http://www.audioreview.co...3/prd_120154_1594crx.aspx

Afbeeldingslocatie: http://www.compucover.com/CCVR/img/I56974.jpg

Die Mordaunts lijken me best tof maar jessus, wat is dat duur :P.
Ik had geen idee van de range waarin die Missions zaten, ik vond ze gewoon best tof klinken.

[ Voor 27% gewijzigd door HTT-Thalan op 28-07-2012 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:11
Gewoon houden die zuilen, tegen de wederhelft zeg je dat het multifunctionele planten/fotolijst/geurkaars/lamp standaards zijn. >:)
Als je van een beetje goede (en dan bedoel ik niet de soort) muziek houdt dan moet je die geen kleine speakers willen.
Ik heb hier zelfs mijn Magnat Vector Needle's eruit gegooid en vervangen door Jamo E650 zuilen omdat die veel beter klinken, en die zijn ook groter (vooruit breder) dan de Magnats.
Niet dat die Magnats slecht waren integendeel, maar ze werden compleet weg gespeeld door de Jamo's vooral in het laag.

Maarja ik ben alleen dus dat scheelt weer wat :p

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-04 11:24
Ik denk ook dat je op een andere manier de WAF factor moet verhogen. Ik zelf ook boekenplank speakers maar deze dan voor de rear aansluitingen. Op de voorkant staan gewoon twee zuilen 8)

Ze accepteert dat omdat zij de indeling van de tuin mag doen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-05 20:57
HTT-Thalan schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 09:36:
Even gekeken op de achterkant, het gaat om deze:

http://www.audioreview.co...3/prd_120154_1594crx.aspx

[afbeelding]

Die Mordaunts lijken me best tof maar jessus, wat is dat duur :P.
Ik had geen idee van de range waarin die Missions zaten, ik vond ze gewoon best tof klinken.
De gemiddelde prijs voor die Mordaunt setjes die aangeboden worden liggen tussen de 100-250 euro. Jij hebt die van 500 euro gezien maar die vraagprijs is onrealistisch en zal nooit geboden worden. Nogmaals voor zo'n 200 euro koop je al een leuk setje wat prima klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Update:

er komt nu schot in de zaak, en gezien de (toch nog hoge) prijzen tegenover het matige geluid dat ik ken van de meeste 5.1 sets haal ik daar inderdaad geen plezier uit.

De Missions moeten evengoed toch het veld ruimen en verhuizen naar zolder.
Ik heb het nu zover dat ze wel vervangen mogen worden door traditionele speakers, maar dan kleiner (ongeveer 1/3 van het volume van de huidige). De huidige Sony STR-DE475 versterker blijft in gebruik vermits we een dressoir kunnen vinden waar die in past :P.

Ik verwacht geen diepe dreunen uit 1/3 van het kubieke volume, maar volgens mij moet ik van een net merk toch wel degelijk front speakers kunnen krijgen (formaat flinke boekenplank) die een simpele home-cinema set waardig zijn. Ik zoek vooral naar onverstoord geluid bij hogere volumes, maar geen Kinepolis volumes, we wonen immers nog steeds in een rijtjeshuis met een baby aan boord.

Wat kunnen jullie mij adviseren in de prijsreeks tot 100 euro voor een setje, en dat mag 2ehands zijn?
Ik heb gezocht naar de genoemde Mordaunts maar kan momenteel geen nieuwe of 2ehands setjes vinden binnen mijn gewenste prijsbereik.

[ Voor 6% gewijzigd door HTT-Thalan op 27-11-2012 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195780

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:07
De Boston Acoustics A26 25 schijnen goed te zijn. Wel 95 euro p/s. Dus 190 euro per paar.
Zijn een stuk kleiner.

Ikzelf ga van mini pilaartjes met mini speakertjes erop naar die binnenkort. Moet ze uberhaupt nog beluisteren, maar bij ons komen er geen zuilen. Dat is gewoon te groot, maar beter muziek kunnen luisteren wil ik wel graag. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Arunia op 28-11-2012 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Anoniem: 195780 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 08:48:
[...]

Weet je zeker dat het advies op "audio" betrekking moet hebben, maar dat een huwelijksadvies ook een oplossing kan zijn?? O-)
Waar bemoeien die vrouwen zich toch mee??
Ok, kleine en 'goedkope' speakers dan maar, veel veiliger onderwerp. :)

Nu je gewend bent aan je goed klinkende Mission's, waarom niet kijken voor budget Mission's op kleinere schaal, maar toch met een grote sound??
Zoals bijv. de M32i, een uitloopmodel, maar nieuw nog sporadisch te vinden.
Hier voor €145,- /stuk.
Niet duur voor deze kwaliteit, maar de nieuwprijs is boven je budget.

Op Marktplaats zie ik ze nu alleen in een complete set incl. sub terugkomen, aan die prijs moet nog wel iets structureels te doen zijn.
Eerder ben ik de M32i's wél op MP tegengekomen, misschien iets om in de gaten te houden??
De huidige opvolger die ik zelf niet ken, is de iets kleinere MX1.

Op Marktplaats zie ik ook een stel M30's staan voor weggeefprijzen, nieuw zitten die hier op €75,- /stuk.
Ik heb hier de M32i als rear speaker's in gebruik, met de M35i als Theatre front, ik ben erg happy met de nagenoeg perfecte sound.
Het design is aan de gedateerde, wat suffe kant, de prestaties maken alles goed.
In m'n echte audiohoek heb ik een stel grote Martin Logan elektrostaten staan, maar zelf met die binnen handbereik, luister ik net zo easy naar de Mission's, zo goed zijn die dus. 8)
Ik kom idd steeds vaker het advies tegen om 'bij je merk te blijven' en met die gedachte heb ik een aantal verkopers gevonden die voor prijzen vanaf ~50 euro en omhoog setje met 760i's aanbieden. Vermits je ze niet te hoog plaatst schijnen deze best oké mee te kunnen.

De huidige zuilen bewaar ik in principe, al heb ik wel een audiozaak gevonden die ook aan inruil doet, en daar moest vrouwlief wel om lachen. Ze gunt me mijn speakers en wil ze om die reden ook niet weg doen, maar we zijn het er beiden over eens dat er op dit moment gewoon niet genoeg ruimte voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:12

FeaR

In GoT we trust

Arunia schreef op woensdag 28 november 2012 @ 08:56:
De Boston Acoustics A26 schijnen goed te zijn. Wel 95 euro p/s. Dus 190 euro per paar.
Zijn een stuk kleiner.
Dat is de A25 die 95 euro de stuk kost, bij Smits in Arnhem overigens maar 89 euro. Maar ik heb de A25 thuis staan en het zijn zeker geen verkeerde speakers, maar ook zeker niet de wonderspeakers die het volgens sommigen zijn.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:26
Als je een kleine huiskamer hebt, zou ik daar zelfs liever boekenplankspeakers dan zuilen inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195780

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
newbreed schreef op woensdag 28 november 2012 @ 11:10:
Als je een kleine huiskamer hebt, zou ik daar zelfs liever boekenplankspeakers dan zuilen inzetten.
De kamer an sich is niet zo klein, maar iets meer dan de helft ervan is 'keuken'.
Ubersimpele paint tekening:

Afbeeldingslocatie: http://pic100.picturetrail.com/VOL682/13434636/24202034/404799272.jpg

Je hebt dus de LCD aan de muur (Bravia 40EX401) met daaronder aan muursteunen (Vogel) gestapeld de decoder, versterker en daaronder de center speaker.

Aan weerszijden de Mission zuilen dus, en de kenwood surround speakertjes liggen op de grond achter het bankstel, naar boven gericht. Je ziet dat de keuken iets meer dan de helft van de kamer inneemt :P maar het muurtje waar de LCD aan hangt is maar ongeveer 1,20 hoog, gelijk met de bovenrand van de TV. Je kunt dus vanuit de keuken de woonkamer in kijken.

Qua akoustiek: De vloer onder het woongedeelte is van hout met een kruipruimte welke is opgevuld met schelpen. Op de houten vloer ligt isolatie en daarna laminaat (quickstep, vrij dik). Kabels naar de achterspeakers, evenals netwerk en kabel (radio/tv) zijn tijdens de verbouwing onder de houten vloer (door de kruipruimte dus) doorgevoerd. Het muurtje zelf is van gipsbetonblokken (als dat de juiste naam is).
De hele kamer is stucwerk op baksteen en het plafond is stuc over gipsplaten, het plafond is verder gewoon van hout.

Ja, het is klein, maar door deze zuilen klínkt het in ieder geval groot :P.

Het plan is nu om de vogel muursteunen voor de componenten te vervangen door een smal en laag dressoir (max 45 diep, max 210 breed en max 40 hoog), de tv blijft gewoon aan de muur hangen. Componenten mogen dan in/op het dressoir geplaatst worden met de nieuwe speakers aan weerszijden van de tv, al dan niet aan muursteuntjes, zolang ze maar niet buiten het dressoir komen ( = 45 cm van de muur vandaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Even kicken :).

De Missions heb ik in de verkoop gezet want we hebben toch besloten dat we de ruimte anders willen indelen (en meer daarvan overhouden in dat proces). Ik heb er vrede mee dat de zuilen weg gaan en kan leven met een 5.1 setje. Dan is dus de vraag: welke?

De Sony versterker is op zich prima en hóeft niet weg, maar ik sta niet onwillend tegenover een all-in-one oplossing. Een PS3 controller is immers minder handig in de bediening dan een normale set, en het scheelt ook stroom omdat de versterker/receiver toch wel aanstaat tijdens film, een PS3 is dan weer extra.

Een rondje Mediamarkt en BCC leert mij dat eerstgenoemde verrassend genoeg meer heeft staan, en dat je voor 200 ~ 350 euro op zich een aardig setje koopt inclusief speakers (5.1). Ik heb echter wel een minimum aan stekkers dat ik kwijt moet kunnen:

- RF in voor de kabelradio
- HDMI uit naar TV
- Optical in vanaf de TV

Optioneel zijn:

- Tulp of 3.5 Jack in voor een externe geluidsbron zoals mijn telefoon (spotify)
- HDMI in voor de PS3 (deze kan ook direct naar TV maar die heeft soms moeite met geluid terugspelen naar de versterker ivm een blikseminslag vorig jaar, uit en aan zetten helpt dan meestal)

Verder zie ik dat sommige setjes nu ook Ethernet aan kunnen en soms ook al BluRay danwel 3D ondersteunen. Nu heb ik een PS3 dus nódig is het niet, maar de goedkoopste sets ontberen vaak al zoiets simpels als een Optical in of zelfs een RF aansluiting... dus ga je automatisch naar een duurder model.

De markt is oververzadigd, zo lijkt het, en ik heb moeite een shortlist op te stellen. Ik heb een sterke voorkeur voor Sony (omdat de rest dat ook is en het mij altijd goed is bevallen).

Uiteraard is er ook de optie om alleen een speakerset te kopen, maar zelfs een goed presterend entry-model zoals de JBL SCS200.5 moet toch al bijna 200 euro kosten.

Laat ik om de discussie op gang te brengen deze set eens noemen:

http://www.sony.nl/produc...hnische-specificaties#tab

Vind hem aan de prijzige kant, maar hij lijkt wel erg compleet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-05 00:24
Kijk eens bij Correct in Rotterdam, is niet zo ver vanaf Breda. Daar heb je een hele hoop staan.

Voor de PS3 heb je ook een 'normale' afstandsbediening. Deze heb ik ooit op amazon.co.uk besteld voor een fractie van de NL prijs. Geen geklooi met de controller in ieder geval. http://www.amazon.co.uk/S...ol-Version/dp/B009VUPA64/

[ Voor 7% gewijzigd door Señor Sjon op 19-06-2013 13:59 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:01

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

En daarvoor hebben wij hier op GoT de Pricewatch

Aan de hand van een paar simpele parameters kan je een groot deel van het bos terugbrengen tot bomen :)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
AllSeeyinEye schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 14:15:
En daarvoor hebben wij hier op GoT de Pricewatch

Aan de hand van een paar simpele parameters kan je een groot deel van het bos terugbrengen tot bomen :)
Dat weet ik wel (loop hier al een tijdje mee ;)) maar de pricewatch is objectief. Ik zoek juist meningen, tips en aanbevelingen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-05 16:31

mr.paaJ

generatie cmd+z

HTT-Thalan schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 13:46:

De markt is oververzadigd, zo lijkt het, en ik heb moeite een shortlist op te stellen. Ik heb een sterke voorkeur voor Sony (omdat de rest dat ook is en het mij altijd goed is bevallen).

Uiteraard is er ook de optie om alleen een speakerset te kopen, maar zelfs een goed presterend entry-model zoals de JBL SCS200.5 moet toch al bijna 200 euro kosten.

Laat ik om de discussie op gang te brengen deze set eens noemen:

http://www.sony.nl/produc...hnische-specificaties#tab

Vind hem aan de prijzige kant, maar hij lijkt wel erg compleet...
Als je niet perse van je relatief grote versterker af wil (de E2100 is qua oppervlak net zo groot, maar lager) is een losse speakerset zeker aan te raden. Zoals die JBL set met actieve subwoofer, een prima setje en je behoudt de flexibiliteit als er eens wat stuk gaat of toch weer geupgrade wordt. Bij een alles-in-een set moet je alles weer vervangen. Zou nog steeds eerder naar een leuke boekenplank serie kijken (A25, Elac 53.2 etc) als je muziek enigszins belangrijk vindt, en dan de huidige surround dingen blijven gebruiken of weglaten.

Hoe ga je het nu indelen?

[ Voor 9% gewijzigd door mr.paaJ op 19-06-2013 16:22 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Naja, dat is nog iets waar ik nu tegenaan loop...

Ik ben vanmiddag bij de Mediamarkt teruggegaan om die E2100 te gaan beluisteren. Het geluid is netjes en helder maar uiteraard vrij 'plat' en emotieloos. Dat even negerend:

Er zit geen COAX-In op voor de kabelaansluiting. Uitleg van de verkopert hierbij: De meeste mensen hebben tegenwoordig een decoder waar ook digitale radio op zit. Ik denk, dat is wel zo, maar dan moet ik de hele tijd mijn tv aanzetten, anders zie ik niet wat ik doe... nou, bij sommige modellen niet, zo luid het antwoord.

Ik wil niet té eigenwijs zijn dus besluit terug naar huis te rijden en mijn Humax 5200 even aan te slingeren om dat te testen.

Ja, het blijkt inderdaad mogelijk om radio te luisteren en enigzins van zender te wisselen (999 kanalen die allemaal meegenomen worden bij het zappen, ondanks dat je ze niet eens in het pakket hebt :7) als je de zendernummers uit je hoofd weet (display laat alleen de RDS naam zien).

Maarrrrr...

De Sony BDV-E2100 beschikt slechts over één (1) optische ingang.

Ik heb een Humax Decoder (HDMI, SPDIF out) én een PS3 (idem). Huidige situatie zit alles naar de TV aangesloten via HDMI en de TV gaat op zijn beurt via SPDIF met een optische kabel naar de receiver. In de nieuwe situatie is dat dus ook prima mogelijk, maar dan moet de TV dus inderdaad aan staan om radio te luisteren, en dat vind ik nogal brak :{. Daarnaast sluit ik ook nog wel eens mijn laptop via HDMI aan op de TV. Ook dan zou ik graag het optische geluid van de TV willen doorvoeren op mijn receiver.

Maw, dat ontbreken van die COAX-in is nogal lastig, netjes gezegd :P. Verder voldoet de set technisch gezien wel aan mijn eisen (op het geluidsbeeld na, maar dat is makkelijk gezegd als hij tussen twee metalen winkelplanken opgesteld staat).

Omdat ik het apparaat ook zou kopen vanwege de ingebouwde media player (de Humax is hier knap waardeloos in, dus dat zou een bonus zijn) wil ik eerst weten hoe goed het ding daarin is. Speelt hij een beetje breed alle formaten af, reageert het een beetje vlot, etc. Ik heb nog geen reviews gevonden die hierop ingaan.

[ Voor 8% gewijzigd door HTT-Thalan op 19-06-2013 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-05 16:31

mr.paaJ

generatie cmd+z

Heeft ook analoog in toch? Daarmee kun je de humax ook asnsluiten, verschil merk je met zoiets waarschijnlijk toch niet.
Misschien dat je nog een eerder model kunt vinden zoals de N590 of samsung e5500, die hebben ook HDMI inputs.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Ben net nog eens teruggeweest om dan nog eens te kijken naar losse speakersets.
Ik trof na heel veel moeite gelukkig iemand met (naar mijn indruk) verstand van audio.

De complete audio/bluray sets in deze prijsklasse vallen uiteindelijk toch af. Ik kan leven met wat terugval maar deze dingen klinken echt te plat en simpel.

Wat een werkbaar idee lijkt te zijn is om alle 5 de speakers (de center is ondertussen zijn frontje kwijt en de achterspeakers zijn ook niet veel meer) te vervangen voor een 5.1 of 5.0 set die geen plastic satellieten gebruikt, zoals b.v. een Mordaunt Short set. Enige 'maar' is dat daar de instap qua prijs vrij hoog is.

Wat ik dus ook nog kan doen is de speakers gewoon voor kleinere broertjes te vervangen. De 703's eruit voor een paar 701's en dan achter dezelfde set om wat volume goed te maken. Center speaker mag evt. vervallen of kleiner worden. Dan kan ik er later altijd nog een passieve woofer aan toevoegen mochten ze tekort komen voor filmwerk, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-05 00:24
Ik las net een advertentie dat Foka aan het verbouwen is in Rotterdam. Wellicht daar eens kijken?

Voor filmwerk is de centerspeaker één van de belangrijkste (komt de dialoog uit), dus daar zou ik niet op beknibbelen.

[ Voor 38% gewijzigd door Señor Sjon op 19-06-2013 21:11 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik weet niet of je bereid bent je budget omhoog te gooien, maar anders zijn dit hele leuke setjes voor het geld:
http://www.correct.nl/artikel.php?ARTNR=507038 (Denon avr1513 / Heco 5.1 set) a 599,-
http://www.correct.nl/artikel.php?ARTNR=496843 (Denon avr1513/ Klipsch set) a 499,-
http://www.correct.nl/artikel.php?&ARTNR=501902 (Denon avr1713 / Magnat set) a 489,-
Die laatste Denon is overigens een type hoger mocht het niet opvallen, kan ietsje meer en heeft meer vermogen :)
Moet je dan alleen nog een losse bluray speler bijkopen, of de PS3 lekker laten staan.
geloof me als ik zeg dat je daar even ietsje meer mee in huis haalt als een alles in 1 setje van Samsung of consorten :)
Bovendien analoge radio en voldoende ingangen. Denon is dan net een fabrikant die met name op optical focust voor digitale overdracht ;)

Verder: loop eens bij Correct binnen en kijk wat ze voor je kunnen doen. Als jij graag een combi uit de speakersets met die AVR1713 hebt, dan kunnen ze daar zeker een mooi prijsje voor maken :)
Overigens is Denon's AVRxx13 lijn nu regelmatig overal voor dumpprijzen te krijgen - de opvolger is namelijk uit. Ziet er ietsje anders uit maar kan het zelfde. Nieuwe modellen zijn de Xxxxx nummers, maar die moet je dus net niet hebben qua prijs ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Ok, maar met mijn Receiver is in principe niks mis, dus dan zou ik ook alleen de Klipsch/Magnat/Heco speakers kunnen kopen en op mijn huidige Sony gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Yup, dat kan :)
Jouw Sony heeft 5.1 aansluitingen en een subwoofer pre-out, dus dat mag geen probleem zijn :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Volgende 'issue' waar ik tegenaan loop:

Mijn versterker geeft duidelijk aan (op de achterzijde) dat hij bedoeld is voor 8 to 16 ohm impedantie.
Een aantal van de 5.1 sets die ik kan vinden, zoals:

pricewatch: Pioneer S-HS100 5.1 (Zwart)

Hebben 6 ohm weerstand.

Een google zoektochtje leert mij dat deze combinatie er voor kán zorgen dat mijn versterker te warm word, maar dat goed gebouwde 'high current' versterkers dit op zich prima aan kunnen. De Sony heeft geen optie om de weerstand naar beneden aan te passen.

Tijdens een film zou het zomaar kunnen gebeuren dat er een keer een luide dreun weergegeven moet worden (explosie oid), ik weet niet of ik hier dan rekening mee moet houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-04 21:24
HTT-Thalan schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 18:33:
Naja, dat is nog iets waar ik nu tegenaan loop...

Ik ben vanmiddag bij de Mediamarkt teruggegaan om die E2100 te gaan beluisteren. Het geluid is netjes en helder maar uiteraard vrij 'plat' en emotieloos. :
Bij de mediamarkt luisteren is sowieso een ramp.

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Masterkale1 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 11:27:
[...]

Bij de mediamarkt luisteren is sowieso een ramp.
Het personeel is nog veel erger, maar er zijn hier in Breda gewoon weinig zaken waar ik met een beperkt budget terecht kan. Heb gebeld met Hobo HiFi maar daar hoef je onder de € 700,- niet aan te komen voor een 5.1 set :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
HTT-Thalan schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 21:46:
Ok, maar met mijn Receiver is in principe niks mis, dus dan zou ik ook alleen de Klipsch/Magnat/Heco speakers kunnen kopen en op mijn huidige Sony gebruiken?
Ik was niet echt onder de de indruk van de klipsch en heco. De heco klinkt als iemand die door een pvc pijp zingt. Ik zou dan eerder voor de boston A25 serie gaan of iets meer geld de dali zensor serie.

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
HTT-Thalan schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 11:28:
[...]

Het personeel is nog veel erger, maar er zijn hier in Breda gewoon weinig zaken waar ik met een beperkt budget terecht kan. Heb gebeld met Hobo HiFi maar daar hoef je onder de € 700,- niet aan te komen voor een 5.1 set :P.
Haha ja het personeel kijkt eerst naar de bordjes en maken er daarna een vloeiend verhaaltje van. Als je wat vraagt dan weten ze niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Ik heb het 'probleem' zojuist maar even op de quick and dirty manier opgelost, want ik kon gewoon geen keuze maken uit de mogelijkheden en sets die daarbij hoorden.

Een electronicazaak hier in Breda die ik helemaal vergeten was aan te doen bleek de JBL SCS200.5 op voorraad te hebben. Omdat ik er eerder een keer een center heb gekocht wist ik dat hij ook aan inruil deed.

Eindresultaat is een JBL set + wat extra bekabeling voor in totaal 99 euro 'investering'.

Volgens de reviews is dit voor zijn geld een leuke set, bovendien zou een set boekenplankspeakers waarschijnlijk nog steeds een sub nodig gehad hebben, dus als ik die dan toch moet plaatsen, dan maar satellietjes aan de muur.. scheelt een stuk meer ruimte op het dressoir.

Dank aan allen voor het meedenken en adviseren, en sorry dat het geen meer spectaculaire oplossing is geworden :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:01

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Je hoeft je sowieso niet te verontschuldigen. Het is jouw geld, jouw huis, jouw keuze. Veel plezier ermee/ervan!

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:05
@ httthalan
oops

[ Voor 90% gewijzigd door blissard op 20-06-2013 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-01-2024
HTT-Thalan schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 11:28:
[...]

Geloof me: Ze hadden (weliswaar in Rotterdam) al moeite om een fatsoenlijke 5.0 set met receiver samen te stellen voor zo'n €1500,-...

Veel pelzier met je set iig! Leuk bedragje zo door die inruil. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
This thread is worthless without pics:

Afbeeldingslocatie: http://pic100.picturetrail.com/VOL682/13434636/24202034/407014250.jpg

Een paar uur zweten (zeker met dit weer) maar nu kunnen we genieten :).
Pagina: 1