Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malthus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-04 15:30
Mijn vrouw heeft een LG Optimus Chic Android (versie 2.2) telefoon (niet geroot) met een probleem. Het probleem is dat het geheugen vol loopt, en ik geen idee heb waarom dat gebeurt en wat ik eraan kan doen.

De telefoon van mijn vrouw geeft regelmatig meldingen dat de opslagruimte van de telefoon op raakt of dat het SMS geheugen vol is. Het lijkt erop dat het geheugen van de telefoon vol is, want Linda Manager (een filemanager voor Android) geeft aan dat er 166 van 189 MB vol is. Als ik echter bij gedownloade applicaties kijk zie ik de volgende programma's (met daarachter het aantal MB):

3G Watchdog: 1,25
Colornote: 0,65
Google Play Store: 9,16
Home Switcher 0,45
LauncherPro: 2,98
Linda Manager: 1,21
Opera Mini: 0,94
Shazam: 6,81
SwiftKey 3: 10,01
WhatsApp: 7,45
Wifi Analyzer: 0,50
Wifi Static: 0,07

Dit is bij elkaar ongeveer 46 MB, dus hier kan het niet aan liggen. Er zit een micro-SD kaartje in voor de delen van de applicaties die naar SD verplaatst kunnen worden, voor de foto's en dat soort zaken, dus die worden ook niet op de telefoon opgeslagen. Op dit kaartje is nog ruim 1,5GB vrij, dus dat is het probleem waarschijnlijk ook niet.

Wat het probleem nog vervelender maakt, is dat er steeds meer geheugen lijkt te verdwijnen. Een paar maanden terug had mijn vrouw nog veel meer applicaties geïnstalleerd, maar die passen er nu niet meer bij. Er is kennelijk iets dat het geheugen op eet, maar ik kan er niet achter komen. Ook bij de actieve services zie ik geen vreemde dingen.

Mijn vrouw heeft een groot aantal SMSjes weggegooid en ondertussen hebben we ook al een aantal minder gebruikte applicaties verwijderd. En ik heb ook de cache van de Google Play Store geschoond. Dat geeft weer even wat lucht, maar binnen de kortste keren is het geheugen weer vol.

Ik heb op Google gezocht naar een oplossing, ik heb op Tweakers gezocht naar een oplossing, ik heb zelfs de handleiding gelezen, maar ik heb nog steds geen idee wat ik kan doen (behalve hele drastische acties als de telefoon terug zetten naar fabrieksinstellingen). Dus ik hoop dat er hier iemand is die een oorzaak en/of een oplossing weet.