SSD wordt af en toe niet gevonden

Pagina: 1
Acties:

• Crowmeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-01 19:07

Crowmeister

Stop!.... Continue

Topicstarter
Al enkele jaren heb ik een OCZ Vertex 1 64GB.
Sinds een jaar heb ik het probleem dat heel af en toe (2-3 keer per jaar) de SDD 'uitvalt'. Terwijl de PC ingebruik is lijkt het net alsof iemand de SATA kabel eruit trekt.
Vrij snel merk ik dan dat Windows er geen zin meer in heeft en krijg dan binnen 1-2 minuten logischerwijs een blue screen.

De workaround is zo gepiept; PC uit, SATA kabel er uit er terug er in, en de PC boot weer en de SSD wordt weer gevonden.
Helaas is het nu al 2 keer gebeurd deze week en ben ik bang dat het probleem erger gaat worden.

- Ik heb de SSD gecontrolleerd met bekende tools zoals scandisk en een SMART test. Deze zeggen allemaal dat de SSD in GOOD condition is.
- Mijn moederbord is, om een andere reden, twee maanden geleden al vervangen
- Ook heb ik een andere SATA kabel en SATA aansluiting gebruikt (600 Mb/s ipv 300)

Als nerd grade ik graag mijn spullen up dus een nieuwe SSD aanschaffen zie ik niet op tegen. Maar ik wil eigenlijk graag deze SSD redden.

Chewing gum while cutting unions will prevent you from crying, it won't prevent you from being sad

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Kan een brakke molex (power) kabel zijn, die zijn daar vrij berucht om

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• RiCkY82
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-12-2025
Heb je de schijf als eens aan andere SATA-poort gehangen?
Nieuwste chipset drivers geinstalleerd?
Wellicht dat een firmwareupdate van bios en/of SSD uitkomst biedt?

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:24
- Ook heb ik een andere SATA kabel en SATA aansluiting gebruikt (600 Mb/s ipv 300)
Er is geen verschil tussen SATA-kabels qua snelheid. ;)

En heb je toevallig al een fresh install gedaan?

• Crowmeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-01 19:07

Crowmeister

Stop!.... Continue

Topicstarter
Ah power kabel zou kunnen. Zal ik eens proberen
Heb inderdaad al een andere poort geprobeerd.
Ik snap dat er geen verschil is in snelheid van kabels :P Maar ik heb wel een andere gebruikt EN een andere aansluiting (poort)

Windows is ook al opnieuw geinstalleerd toen ik mijn moederbord heb vervangen.

Goede tip mbt chipset driver, zal ik ook eens proberen

Chewing gum while cutting unions will prevent you from crying, it won't prevent you from being sad

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:24
Ahw, ik heb het verkeerd gelezen. ;)
Pagina: 1