videokaart wil niet werken

Pagina: 1
Acties:

• petjax
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21-01 10:04
Hallo ik heb een 2ehand asus HD 5850 top gekocht hier op tweakers maar hij wil niet werken.{en ik ben een noob als het op hardware installeren aankomt,qua aansluiten van stekkers,wel of niet en waar moet deze stekkers in bv}

Ik heb eerst alle nvidia drivers en PhysX verwijderd met driver sweeper,{en nieuwe drivers voor de 5850 gedownload,maar niet geinstaleerd} daarna de kaart in de enigste slot gestoken waar hij in past{de blauwe},en ik heb een 6 pins stekker aangesloten,ik heb er 2{6 pins stekker} maar de andere aansluiting op de videokaart is een 8 pins,en daar heb ik niets ingestoken,en toen ik de computer weer aanzette hoorde ik een hoge piep,en voor de rest gebeurde er niets,geen beeld,geen opstart,en geen harddrive activiteit{tenminste mijn lampje knipperde niet zoals normaal wel gebeurt}en de fan van de videokaart draaide wel.

Mijn moederbord is een asusM3N 78-VM,en mijn voeding is een cooler master GX550w,en mijn processor is een amd athlon 7750 dual 2.7ghz,en Windows XP 32bitt sp3

Ook heb ik gekeken naar de laatste bios drivers en met ez-flash gecontroleerd of het de laatste drivers zijn,maar ik weet niet of bedenk ik me net of ik die drivers moet uitpakken{zijn RAR files} om voor ez-flash2 te herkennen te zijn?

En ik weet niet of ik nog settings in de bios moet veranderen.

O en mijn dvim kabel is ook anders dan de aansluiting op de videokaart,hij past wel en ik weet niet of dat nog verschil maakt?.

Dus zou ik het heel erg waarderen als iemand mij in een stappenplan zou kunnen adviseren wat te doen,want als ik deze kaart terug moet geven moet ik wel zeker weten of hij kapot is of mijn moederbord,of processor of mijn voeding niet geschikt is voor deze kaart{of misschien het pci slot op mijn moederbord kapot is?} en de verkoper is op vakantie tot volgende week zaterdag,En ik wil niets slopen omdat ik niet weet wat ik aan het doen ben.

Bij voorbaat dank voor jullie tijd,moeite en advies.

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-01 22:47

Vidra

Vragen?

Start je computer op en heb je beeld als je je oude videokaart weer terug zet?

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• Noob_Saibot
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-02 21:05

Noob_Saibot

Azerbaijan 🔥

videokaart wil niet werken
Op staande voeten ontslaan.

Ontopic: Heb je al deze kaart op ander systeem getest?

Land van het eeuwige vuur

• godofal
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

stop eens de 6pin kabel in die 8pin aansluiting, met wat geluk moet dat gewoon werken
de 8pin variant is eigenlijk hetzelfde als de 6pin, maar dan met 2 extra stroomkabels, de 6 die erin gaan zijn exact hetzelfde verder

de piep die je hoort is van de videokaart, die hoor ik ook als ik geen stroomkabel in mijn 5970 stop

als dat niet werkt moet je een verloopkabeltje vinden die er 8pins van maakt, die kan je waarsschijnlijk wel op ebay of de lokale computerboer vinden (zoiets als dit)

werkt het dan nóg niet dan is de kaart wss kapot (als de vorige videokaart wel beeld geeft that is)

[ Voor 12% gewijzigd door godofal op 27-07-2012 16:03 ]

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-02 21:22

Nemesizz

Untouchable

ik heb er 2{6 pins stekker} maar de andere aansluiting op de videokaart is een 8 pins,en daar heb ik niets ingestoken
Well there's your problem :P

Zoals hierboven al vermeld, probeer gewoon die 2e 6pin erin te doen of een verloop kabeltje te kopen.
Die extra connector zit er echt niet voor de show en moet ook aangesloten worden wil de kaart werken (de arbeider wil niet ondervoed raken ;) ).

• petjax
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21-01 10:04
Ok ik dank jullie allen hij werkt als een zonnetje het advies om alle 2 de 6pins erin te steken did the trick.

4uur max payne 3 en de temp kwam niet eens tot 50 graden,dat is volgens mij niet slecht.

Ik ben blij dat er forums als dit zijn en mensen zoals jullie.

nogmaals hartelijk bedankt.

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-02 12:26

Koenvh

Hier tekenen: ______

petjax schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 23:14:
Ok ik dank jullie allen hij werkt als een zonnetje het advies om alle 2 de 6pins erin te steken did the trick.

4uur max payne 3 en de temp kwam net tot 50 a 52 graden,dat is volgens mij niet slecht.

Ik ben blij dat er forums als dit zijn en mensen zoals jullie.

nogmaals hartelijk bedankt.
Kortom: Een plek waar mensen je kunnen helpen zonder er geld voor te vragen.
50 a 52 graden is zeker niet slecht, als je zeker van je zaak wilt zijn, voer een stresstest uit. :)

🠕 This side up

• Diamond_DogG
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-12-2025
en soms is het ook niet erg om noob vragen te stellen ,
en zo je ziet is er ook niet altijd negatieve reacties nodig om het opgelost te krijgen ,,
ik ben zelfs een beetje ontroerd dat het nog kan ;-)
Pagina: 1