Nieuwe plasma tv met 1024x768 resolutie vraag

Pagina: 1
Acties:

• Caveproductionz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-02 13:03
Heb sinds pas een nieuwe tv aangeschaft. De tv is 42 inch, hd ready en met een resolutie van 1024x768(720p)

Nu wou ik een playstation 3 erbij aanschaffen. Alleen kwam ik erachter dat de ps3 een resolutie nodig heeft van 1280×720 om in hd te runnen. Dit begrijp ik niet aangezien de winkel mij heeft verteld dat het gewoon in HD kan. Als ik een ps3 erbij zou aanschaffen, hoe zou het beeld dan zijn op de tv? In 720p of 1080p? aangezien ik 1080p movies kan afspelen op de tv zonder kwaliteit lose, alleen dat hij hem downscaled dat het niet helemaal fullscreen is.

Hoe zit het dan met de ps3? gaat hij in 720p(raar genoeg heeft de tv niet de 1280x720 resolutie maar 1024x768) of pakt hij 1080p en downscaled hij het beeld?

Ik heb de volgende tv: http://www.lg.com/nl/tv-a...LG-plasma-tv-42PA4500.jsp

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Om meteen een aantal vergissingen de wereld uit te helpen, je gaat geen 1080p zonder kwaliteitsverlies afspelen, en ook 720p zal last hebben van wat kwaliteitsverlies. De TV zal gewoon 720p (en misschien ook 1080p) signaal accepteren, maar dit downscalen naar 1024x768 waardoor het er in ieder geval niet mooier op wordt.

Dat ze nog TV's met zo'n resolutie durven te verkopen is gewoon tot aan het belachelijke toe vind ik persoonlijk.

Tesla Model Y RWD (2024)

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:55

Bever!

3

tja voor 300 euro koop je een tv, maar niet veel soeps he

• --MeAngry--
  • Nu online

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Mja, als je op aanbiedingen let kun je voor 3 tientjes meer gewoon een FullHD LCD kopen. Zelfs als je geen voorstander bent van LCD tov plasma moet het resolutieverschil alleen al je over de streep kunnen trekken.

Ze hebben de TS gewoon een oude TV aangesmeerd om van oude voorraad af te komen, zo simpel is het. Of hij moet echt beduidend minder dan 300 euro hebben gekost.

[ Voor 8% gewijzigd door --MeAngry-- op 27-07-2012 15:52 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

• Caveproductionz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-02 13:03
--MeAngry-- schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 15:49:
Om meteen een aantal vergissingen de wereld uit te helpen, je gaat geen 1080p zonder kwaliteitsverlies afspelen, en ook 720p zal last hebben van wat kwaliteitsverlies. De TV zal gewoon 720p (en misschien ook 1080p) signaal accepteren, maar dit downscalen naar 1024x768 waardoor het er in ieder geval niet mooier op wordt.

Dat ze nog TV's met zo'n resolutie durven te verkopen is gewoon tot aan het belachelijke toe vind ik persoonlijk.
Ja, inderdaad. Ze hebben dit ook niet aangegeven bij de winkel zelf. Ik ging er van uit dat het automatisch wel 1920x1080p zou zijn bij een 40+inch

• RiCkY82
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-12-2025
Je TV zal het 720p signaal gewoon accepteren. Alleen wordt deze inderdaad omgezet naar een lagere resolutie. Het scherm is alleen niet native 1280*720 en zal dus moeten downscalen.

Er zijn bijvoorbeeld ook TV's met een 1366*768 resolutie. Daarbij wordt het signaal dus ook geconverteerd, in dat geval ge-upscaled.

In ieder geval moet je er gewoon een PS3 aan kunnen koppelen, alleen heb je wel wat verlies in de kwaliteit.

Groeten,
Rick

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:50

E-Vix

Nu met sneeuw!

Als deze tv je als HD Ready (of zelfs Full HD) verkocht is, dan zou ik er mee terug gaan. Deze tv is namelijk niet HD Ready (minimaal 720p native). Voor het zelfde bedrag kan je ook een full HD televisie kopen van een paar inch kleiner.

De TV zal een 720p signaal automatisch downscalen. Hij zal de 1280x720 resolutie die hij binnenkrijgt dus omrekenen naar een 1024x768 resolutie. Je krijgt dan wel kwaliteitsverlies.
Je kan de PS3 als het goed is ook instellen op VGA (1024x768). Dan zal je geen kwaliteitsverlies krijgen.

Als antwoord op jouw vraag: Ja je kan een PS3 er gewoon op aansluiten.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-01 14:01
Ik zou de TV zo snel mogelijk terug brengen naar de winkel.

Ik wist niet eens dat er nog TV's verkocht werden die geen Full HD zijn :X

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Deze TV is wel HD-Ready. Om het HD-Ready predicaat te mogen voeren is het verplicht om 720p (1280x720p) en 1080i (1920x1080i) signalen via HDMI en component video te kunnen verwerken. Ten aanzien van de resolutie van het scherm is er geen minimum vereiste.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:57

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

PS3 gebruikt native 16:9 formaten, afwijkende formaten (zoals die 1024x768, wat 4:3 is) is het even afhankelijk wat je TV gaat doen.

Als hij een 1080p input accepteerd (of in ergste geval maximaal 1080i, zoals de oude HDready Philips televisies), kan hij er of zwarte balken toevoegen om het 16x9 te maken, of uitgerekt fullscreen maken, dit is meestal wel in te stellen op de TV.

Slim is het zeker niet om zo'n TV te kopen, zou je alsnog een goedkope HD-ready willen hebben, neem dan in iedergeval een native 720p (16:9) variant dat je in iedergeval daar geen problemen krijgt.

Andere kant is de meerprijs naar een betaalbare FullHD natuurlijk de betere optie.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• RiCkY82
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-12-2025
Ik zou de TV inderdaad proberen om te ruilen, of proberen je geld terug te krijgen.
Als je de TV via internet hebt gekocht, heb je sowieso 7 dagen wettelijke zichttermijn.
Anders heb je te maken met de coulance van de winkel.

Definitie HD-Ready: Wikipedia: HD ready

Dus volgens mij klopt de stelling van de winkel wel. Je hebt immers 768 beeldlijnen.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:13

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dit is inderdaad gewoon een HD ready tv. In principe ook niets echt aan de hand, alleen is dit soort tv's niet geschikt om fatsoenlijk een HTPC op aan te sluiten. Dat is gewoonweg lelijk. (PC beelden dus, kleine lettertjes enzo).

En als je er minder dan 2,5m vanaf zit, kan ook de resolutie hinderlijk laag zijn. Maar verder is dit gewoon een budget optie en als het gewoon mooi beeld geeft, is er wmb niet echt iets aan de hand.

Aan de topicstarter: Tegen je PS3 zeg je gewoon dat-ie 720p beeld moet geven, je TV bedenkt dan verder zelf wat-ie met dat beeld moet doen. Dat komt helemaal goed (en gaat een stuk beter dan een LCD scherm dat op de verkeerde resolutie is aangesloten, dat soort praktijken heb je met TV's niet).

Overigens heb ik een 46" Plasma (wel full HD), maar mijn HTPC heb ik lekker op 1280x720 staan, werkt veel relaxter en het ziet er allemaal prima uit (zit er 3,5m vanaf). Dus al die moord en brand schreeuwende mensen zijn wmb gewoon pixelfetisjisten :P.

[ Voor 17% gewijzigd door JvS op 27-07-2012 16:44 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Het probleem is met full hd,dat je scaling artifacts gaat zien,dat had zelfs de kuro 4280xd toen al.Echt als je van plan bent veel full hd materiaal te gaan gebruiken,dan zou ik ech deze omruilen.

Voor een scherm die wel ful hd is,en als het kan dan een panasonic plasma...

• Undeclinable
  • Niet online
Niet te druk om maken, ben nog maar een paar weken geleden overgestapt van een Panasonic 37PV70 (HD-Ready) naar een 42ST50 (Full-HD) en geloof me, met deze beeldformaten is het verschil in resolutie niet zo erg als sommige mensen doen vermoeden. Alleen met HTPC's zal je merken dat het gebrek aan 1-op-1 pixelmapping de scherpte zal verminderen. Films, series in 720P? Zien er prima uit, de doemdenkers hier denken vast ook dat het bij camera's alleen maar om megapixels draait ;)

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

--MeAngry-- schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 15:49:
Je overdrijft het belang van resolutie onwijs. Paar jaar geleden (toen we nog in zwart-wit keken enzo), oordeelde elke reviewsite gewoon terecht dat een Pioneer Kuro HD-ready beter beeld gaf dan welke Full-HD-tv op de markt dan ook.

Ik zou nu nog steeds een Kuro uit die generatie prefereren boven misschien wel 80% van de TV's die nu op de markt zijn.

@enkele posts hierboven: voor HD-Ready is het enkel nodig dat je minimaal 720 beeldlijnen hebt, de horizontale resolutie doet er voor die term niet toe, en aangezien 768 meer is dan 720, is die tv gewoon HD-ready.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 17:19:
Het probleem is met full hd,dat je scaling artifacts gaat zien,dat had zelfs de kuro 4280xd toen al.Echt als je van plan bent veel full hd materiaal te gaan gebruiken,dan zou ik ech deze omruilen.
Die artifacts zie je alleen als je er PC beeld op gaat bekijken omdat je bijvoorbeeld wilt surfen op je TV.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:39
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 17:19:

Voor een scherm die wel ful hd is,en als het kan dan een panasonic plasma...
Heb nul last van scaling gedoe op mijn HD-Ready Pioneer en het beeld is gewoon prima scherp. Zelfs terwijl de tv 50 inch is en de kijkafstand minder dan 3 meter. Resolutie is bij lange na niet het belangrijkste aspect.

Nickname does not reflect reality

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-02 22:11
Prachtige discussie dit.. Maar als een klant niet vraagt om bovenstaande, waarom zou een winkelier dan alles moeten voorkauwen? De klant zal ongetwijfeld veel meer keuze hebben gehad, maar dit zal budgettechnisch misschien niet haalbaar zijn geweest.. Veel mensen kijken gewoon naar een groot beeld voor weinig geld.. En dat kan.. Geen probleem mee maar voor bovenstaande situatie is 720p gewoon mogelijk icm PS3.

Prijsdiscussies en het feit dat HD ready televisies nog steeds in de handel zijn doen er in mijn ogen niet toe..

De winkel heeft gelijk in het feit dat je een HD televisie hebt gekocht en ik weet zeker dat je het toestel mag omruilen voor een alternatief

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:21

mr.paaJ

generatie cmd+z

Zeker gezien de hoeveelheid onware en onnodig verwarrende info die er in getrokken wordt.
:X

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Brad Pitt
mr.paaJ schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 18:35:
Zeker gezien de hoeveelheid onware en onnodig verwarrende info die er in getrokken wordt.
Dat zie je helaas in veel topics waar er een hoop 'experts' rond dwalen. Misinformatie galore.

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

mr.paaJ schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 18:35:
[...]

Info die getrokken wordt :?

• Trommelrem
  • Laatst online: 09-11-2021
Maar wat is er eigenlijk mis met 720p t.o.v. 1080i? Ik vind 720p eigenlijk veel fijner kijken. Geen idee waarom, maar het is gewoon echt veel prettiger, mits de TV het goed downscaletet.

• Brad Pitt
Trommelrem schreef op zondag 29 juli 2012 @ 10:29:
Maar wat is er eigenlijk mis met 720p t.o.v. 1080i? Ik vind 720p eigenlijk veel fijner kijken. Geen idee waarom, maar het is gewoon echt veel prettiger, mits de TV het goed downscaletet.
Er is toch ook niks mis met 1080p content bekijken op een 1080p-paneel? Scherper dan dat wordt het niet :P

• Trommelrem
  • Laatst online: 09-11-2021
Weetniet, kan er niet lang naar kijken. Krijg er vrij snel hoofdpijn van.

Vroeger in Windows 95 had ik hetzelfde probleem. Sommige resoluties konden alleen op 43 hz, maar bijvoorbeeld 640x480 kon op 120 hz. Bovendien kon je de pixels dan normaal waarnemen en dat keek veel fijner. Van 1280x1024 kreeg ik hoofdpijn. 1024x768 ging nog wel.

Ik heb trouwens ook zo'n HD Ready TV. Geen behoefte om een nieuwe TV aan te schaffen want ik heb de TV kabel na een half jaar, sinds mijn verhuizing, nog niet eens aangesloten. Sinds SBS6 bestaat is TV niet boeiend meer. Anyway, aan die TV heb ik wel een computer aangesloten voor films. 1280x720 wordt redelijk onscherp weergegeven, maar 1280x768 lijkt de native resolutie te zijn. Volgens de handleiding is 1024x768 de native resolutie via de DVI ingang (toen bestond HDMI nog niet), maar dan zie je dat het beeld toch niet scherp is. Wellicht moet de TS op de televisie gewoon een aantal resoluties proberen.

[ Voor 55% gewijzigd door Trommelrem op 29-07-2012 10:47 ]

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-01 21:25
Uit de handleiding;
Plasma Scherm
De TV accepteert zowel op HDMI als op component 720p en 1080p. Maar zoals reeds aangehaald zal dit niet native zijn maar gescaled.

Het zal zeker minder mooi zijn, maar een aantal jaar geleden wisten we allemaal niet beter en toen heb ik ook met veel plezier op mijn PS3 op een HD ready TV gespeeld (wij allemaal wel denk ik).

Het is al vaak aangehaald maar het is natuurlijk zonde om tegenwoordig nog een HD Ready scherm te kopen.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Volgens mij beoordeelt Trommelrem het beeld met HTPC en windows / word / websites (oftewel kleine letters). Dan is 1 op 1 pixelmapping wel belangrijker ja (of upscaling, dat gaat ook goed). Draagt overigens goed bij aan de verwarring :P

1080p materiaal op een 1080p scherm kijken krijg je niet meer hoofdpijn van dan op 720p. Kleine lettertjes wel mogelijk.
AvanCade schreef op zondag 29 juli 2012 @ 10:48:
... maar het is natuurlijk zonde om tegenwoordig nog een HD Ready scherm te kopen.
Ben ik het niet mee eens. Een 40" LCD van 300 euro geeft naar mijn mening geen lekker filmbeeld. Een instap plasma doet dat veel beter. Ook al is de resolutie maar 1024x768, daar merk je in de praktijk zoals gezegd niet veel van.

Van doorlekkende backlights en matige zwartwaarden merk je wel veel. Dat heb je vaak bij de cheapste lcd's.

[ Voor 65% gewijzigd door JvS op 29-07-2012 10:54 ]

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Er wordt zoveel onzin geroepen op internet: breng de tv terug want hij is niet 720p??
De meeste full hd lcd's hebben een motion resolution van 300-600 terwijl zo'n hd-ready plasma n score heeft van minimaal 700.

Dat komt omdat n plasma veel beter is in t weergegeven van bewegende beelden.
No way dat ik mn hdready plasma zou omruilen voor n full hd lcd.
Mn beeld, contrast en zwartweergave zijn zoveel beter en hd ziet er geweldig uit.
(ik heb ook n Pioneer krp 600 60 inch full hd plasma isf gecalibreerd, dus weet hoe t beeld eruit moet zien :)mn Pana PX 80 blijft me echter nog steeds verbazen

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 30-01 15:29
Was het trouwens voor HD-Ready tegenwoordig ook niet nodig om ook 1080p signaal te accepteren? Waar vroeger idd alleen 720p en 1080i nodig waren.

Beeld zal weinig mis mee zijn, PS3 kan er gewoon op aangesloten worden.
Als je tevreden bent over het beeld van de tv is er verder toch niks mis?

maand oud topic... heeft de TS zijn tv gehouden en er gewoon PS3 aan gehangen?

[ Voor 12% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 30-08-2012 12:26 ]

Pagina: 1