Toon posts:

Britney spears mic .....

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
elke keer als je die wandelende zaadwinkel ziet lopen op het podium heeft zo'n headset mic...

net als al die andere vage meide/jonges bands..

(ik weet dat ze toch allemaal playbacken) maar je kan mij niet wijsmaken dat er uit zo'n klein sprietje net zo'n goed geluid komt als uit bv. een Sm-58 van Shure... die vele malen groter is...

Heb ik hier gelijk in... of lul ik nu maar wat ??

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Volgens mij kopt dat wel. Zelfs de duurste zenders, en die zijn duur, klinken veel minder dan bijv SM58 van Sure (ik heb ze wel eens naast elkaar geluisterd). En dat zou heel goed kunnen komen door het microfoontje. Zenders worden in het theater dan ook vooral voor cabaret gebruikt.

jag

Verwijderd

jah, maar britney rules:)

sorry, je hebt hier niets aan, maar moest ff|:(

Verwijderd

Op dinsdag 27 maart 2001 17:43 schreef Jag het volgende:
Volgens mij kopt dat wel. Zelfs de duurste zenders, en die zijn duur, klinken veel minder dan bijv SM58 van Sure (ik heb ze wel eens naast elkaar geluisterd). En dat zou heel goed kunnen komen door het microfoontje. Zenders worden in het theater dan ook vooral voor cabaret gebruikt.

jag
JAG had ACH moeten zijn

Verwijderd

hehhe ook weer lekker loos die post van me :)

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Britney wel eens live horen zingen (via internet/tv, niet in 't echt helaas) klinkt beduidend minder dan meeste optredens, ligt meer aan haar dan aan mic. ze rent rond en moet dan ook nog zingen, klinkt totaal niet...

Verwijderd

Zet je het geluid uit. Gaat toch alleen om beeld? Ik downoad ook nooit mp3 van britney, alleen filmpies....geluid uit en genieten maar. >:)

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 22:33

Steffie

Opaque

bij de NOS zie je af en toe de presentatoren ook met van die lelijke dingen aan hun kop zitten... vraag me af wat daar de reden voor is, want vroeger deden ze het wel met van die kleine mic's die op hun kleding was gespeld...

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

• Master_Egg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 22:47

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

dat mindere kwaliteit geluid dat die haedsets geven maakt dat toch niks uit voor Britney Spears en consorten >:), ze kunnen toch niet zingen dus dat verschil hoor je echt niet hoor :( >:)

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-07 12:40

BachW

Tweaker in Noorwegen

Ik had zelf laats op mijn school een draadloze (geen headset maar 1 voor aan je trui o.i.d.) maar daar kwam echt goed geluid uit. maartja, Britney Spears en zingen zijn toch 2 verschillende dingen hoe goed je Mic ook is...

BOINC stats

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-07 12:40

BachW

Tweaker in Noorwegen

Shure trouwens... sorry

BOINC stats

Verwijderd

Op dinsdag 27 maart 2001 19:14 schreef Steffie het volgende:
bij de NOS zie je af en toe de presentatoren ook met van die lelijke dingen aan hun kop zitten... vraag me af wat daar de reden voor is, want vroeger deden ze het wel met van die kleine mic's die op hun kleding was gespeld...
Ja, precies, zal wel heel erg belangrijk staan ofzo, vindt Mart Smeets leuk :)

• Steffie

Steffie

Opaque

Op dinsdag 27 maart 2001 19:50 schreef johnny appleseed het volgende:
Ja, precies, zal wel heel erg belangrijk staan ofzo, vindt Mart Smeets leuk :)
die belg van de vrt is ermee begonnen tijdens championsleague wedstrijden :)

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Verwijderd

Die mics die op de kleding vast zitten zorgden vaak voor probs

vandaar dat ze over zijn gegaan op die malle headsets

• Steffie

Steffie

Opaque

welke problemen dan... ze zitten toch stil op een stoel :?

Verwijderd

Op dinsdag 27 maart 2001 23:42 schreef Steffie het volgende:
welke problemen dan... ze zitten toch stil op een stoel :?
Gewoon technische probs met die f*ck zender achterop enzo

iig hebben ze het een keer verteld bij Studio Sport ofzo

• Jag

Jag

Koffiefilter en Caeculus, kappen met die onzin.

En in mijn post moet Sure natuurlijk Shure zijn |:(.

Jag

Verwijderd

Hmmmmm... beetje jammer dat die microfoons vergeleken worden met "maar" een SM-58 vergeleken worden... sorry, maar die vind ik nou niet bepaald top kwa geluid... Hij is errug goed te gebruiken (weinig last van feedback... stevig etc.) maar kijk dan naar SM-87 ofzow...

Maar wat ik eigenlijk wil zeggen is dat de duurdere (bv. sennheiser +/- 16.000,-) best wel errug goed kunnen klinken hoor... in iedergeval beter dan een SM-58....

• Jag

Jag

Ik heb hele dure gehoord van Sennheiser, typenummer heb ik niet onthouden, van Ampco gehuurd iig, maar die klonk echt wel minder dan de normale mics, waar er geloof ik eentje van AKG bijzat, maar ik ben niet zo heel erg thuis in microfoons.

Jag

Verwijderd

OK... laat ik het ff wat anders brengen:: Normale microfoons zijn veel makkelijker goed te laten klinken dan die klijne knoopjes... Maar als je een goede (heel ervaren dus ook) geluidstechnicus bent die ook de gebruiker goed kan instrueren hoe met de mic. om te gaan kán het ONTZETTEND mooi klinken... Het kan alleen minder hard, omdat je anders te snel problemen krijgt met rondzingen enzo...

(btw.. ik ben meer into licht, dus bij mij hoef je niet aan te komen om met zo'n ding te werken;))

Verwijderd

Hmmmm... ging het hier trouwens niet over headsets?? Want die zijn volgens mij vaak gewoon hetzelfde als handhelds...?

• Vaagharses
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12-2022
Bij microfoons hangt het er echt vanaf wat voor sound je wil. En die kleine microfoontjes (zoals de MKE2 van sennheiser) zijn echt niet slecht. Ze hebben alleen een kleiner membraam dan bv SM-58, dus er zal minder laag in zitten.

Maar je kan niet stellen dat zo'n klein micje slechter klinkt. In een theater is het meestal gewenst om het heel naturel te laten klinken.
In een band is het echter meestal een wat voller geluid gewenst en dan kan je beter een SM-58 gebruiken.

Je kan niet zomaar stellen, dat de ene mic goed of slecht is. Net zo goed dat je niet kan stellen dat Apogee beter is dan EAW (de grootste rel in de theatertechniek :D)

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 17:33
Niet zeiken over Britney, anders laat ik je persoonlijk zo'n mic opeten of zoiets ;)
Pagina: 1