Hallo,
Ik hoop dat iemand mij met dit "probleem" kan helpen :-) Ik ben geen Unix guru maar weet mezelf aardig te handhaven. Zo maak ik thuis gebruik van een Ubuntu machine en daarin werken de pijltjes toetsen zoals ze volgens mij moeten werken. Dit wil ik ook onder de AIX KornShell hebben dus ik heb het volgende in mijn .kshrc file gezet en dit werkt!
alias __A=`echo "\020"` # up arrow = ^p = back a command
alias __B=`echo "\016"` # down arrow = ^n = down a command
alias __C=`echo "\006"` # right arrow = ^f = forward a character
alias __D=`echo "\002"` # left arrow = ^b = back a character
alias __H=`echo "\001"` # home = ^a = start of line
alias __Y=`echo "\005"` # end = ^e = end of line
Echter zijn er collega's die ook op de oude manier willen blijven werken dus oa ESC P voor previous command (ook door gebruik van oude scripts). Geen probleem zou je zeggen, iedereen onder ze eigen accounts werken echter zijn er ook generieke accounts als Oracle die we allemaal gebruiken.
Is er een manier dat beide blijven werken? Dus mijn aliasses en de ESC methode?
Alvast bedankt voor het meeddenken.
Ik hoop dat iemand mij met dit "probleem" kan helpen :-) Ik ben geen Unix guru maar weet mezelf aardig te handhaven. Zo maak ik thuis gebruik van een Ubuntu machine en daarin werken de pijltjes toetsen zoals ze volgens mij moeten werken. Dit wil ik ook onder de AIX KornShell hebben dus ik heb het volgende in mijn .kshrc file gezet en dit werkt!
alias __A=`echo "\020"` # up arrow = ^p = back a command
alias __B=`echo "\016"` # down arrow = ^n = down a command
alias __C=`echo "\006"` # right arrow = ^f = forward a character
alias __D=`echo "\002"` # left arrow = ^b = back a character
alias __H=`echo "\001"` # home = ^a = start of line
alias __Y=`echo "\005"` # end = ^e = end of line
Echter zijn er collega's die ook op de oude manier willen blijven werken dus oa ESC P voor previous command (ook door gebruik van oude scripts). Geen probleem zou je zeggen, iedereen onder ze eigen accounts werken echter zijn er ook generieke accounts als Oracle die we allemaal gebruiken.
Is er een manier dat beide blijven werken? Dus mijn aliasses en de ESC methode?
Alvast bedankt voor het meeddenken.