Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie21
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-12-2024
Omdat mijn vorige laptop is gecrasht heb ik gister een HP Pavilion g6-1320ed aangeschaft. Een mooie laptop, voor een redelijke prijs.

Het probleem is nu dat het Internet veel trager is dan op mijn vorige laptop (Sony Vaio VGN-NW21EF/S). Waar ik met downloaden normaal snelheden haal tussen de 3,5 / 4 mb p/s kom ik nu nauwlijks boven de 350 kb uit. Ook als ik filmpjes op youtube wil bekijken, dan moet de laptop continu tussentijds laden.

Weet iemand waar dit aan kan liggen? Zijn er dingen niet goed ingesteld? Er staat een trial versie van Norton Internet Security op de Laptop, maar dat had ik ook op mijn vorige laptop staan, dus dat kan het ook niet zijn lijkt me.

Iemand een idee?

Sup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-09 21:40

Koenvh

Hier tekenen: ______

http://www.intel.com/p/en_US/support/detect?iid=dc_iduu

Controleer of alles de nieuwste versie is...
Als je je oude laptop nog hebt, ga dan eens naar speedtest.net op beide laptops, en vergelijk of er een verschil is.

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie21
Ik heb alle drivers gecontroleerd en ook de laatste updates geinstalleerd, maar het internet blijft traag. Speedtest geeft het volgende resultaat:

Download 332.1 KByte/sec (=2657 kbps)

Upload 119.2 KByte/sec (=954 kbps)

Connection 289.0 Conn/min

Helaas is mijn oude laptop dus gecrashed, dus kan ik het niet vergelijken. Maar zoals gezegd, als ik downloaden via torrent als voorbeeld neem, dan was dit vroeger 3,5/4 mb en is dit nu 350 kb.

Sup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-09 12:37
als je wifi-netwerk op N staat probeer die even op G te zetten...
Ik had dat met mijn laptop dat zolang het netwerk op N stond de laptop en de router blijkbaar net niet goed met elkaar konden communiceren, resultaat : vele disconnects en trage connectie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizonKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-03 00:40
Staat er geen power saving op ivm wifi? Las net in een andere review (van een andere laptop weliswaar) dat deze stond ingesteld op "low power" bij wifi energiebeheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie21
Ik heb het probleem nog niet gevonden. Aan de energie toevoer ligt het niet, die staat overal op maximaal.

Nu heb ik op het forum van microsoft de volgende oplossing gevonden:

Had the same problem tried all possible troubleshooting. Try Azam's link for troubleshooting. The network initially worked fine in safe mode with networking. I even tried to completely restore the computer 4 times. Finally I identified the problem was with windows wireless utility. I downloaded Intel wireless utility software from samsung website and made it control wireless networks. It worked. SOLVED

Zou dit ook bij mij kunnen werken? Op de HP website vind ik verschillende drivers. Welke moet ik dan precies hebben? Deze: Intel PRO/Wireless drivers voor Microsoft 7??

Sup

Pagina: 1