2x geflits op de zelfde dag in dezelfde stad

Pagina: 1
Acties:
  • 2.472 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 22:22
Hallo,

Als ik op de zelfde dag 2x geflits ben, en beide keren in de zelfde stad, is het dan mogelijk dat ik de boetes op verschillende datums binnenkrijg?

Ik heb namelijk vandaag een boete binnen gekregen, vervolgens ben ik gaan googlen naar flitsers in mijn route van die dag. het blijkt dat er nog een filtser op mijn route lag.

Overigens was ik niet de bestuurder op dat moment, maar het was wel mijn auto(Dom van mij om iemand anders te hard te laten rijden in mijn auto :( )

Ik weet niet meer of of ik ook langs de tweede flitser te hard heb gereden of niet.

Het waren beide geen vaste flitspalen.

Ik heb de flitspalen op de twitter van Flitserservice OV gevonden. Dit is een van de flitser:

#OV In Hengelo op de Diamantstraat thv de Makro FlitsNav: http://app.lk/flitsnav Controle gezien? Tweet @Flitsservicenl

Blijven deze dingen de hele dag actief of is het voor een bepaalde tijd per dag?

[ Voor 19% gewijzigd door ObiTewodros op 27-07-2012 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Natuurlijk kan je post op verschillende dagen binnenkrijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Reed je de eerste keer zelf en de tweede keer iemand anders? Dat gedeelte is niet helemaal duidelijk.

Sowieso de boete doorsturen naar diegene die ook reed natuurlijk.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 17:07
NeutraleGast schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 13:31:
Hallo,

Als ik op de zelfde dag 2x geflits ben, en beide keren in de zelfde stad, is het dan mogelijk dat ik de boetes op verschillende datums binnenkrijg?

Ik heb namelijk vandaag een boete binnen gekregen, vervolgens ben ik gaan googlen naar flitsers in mijn route van die dag. het blijkt dat er nog een filtser op mijn route lag.

Overigens was ik niet de bestuurder op dat moment, maar het was wel mijn auto(Dom van mij om iemand anders te hard te laten rijden in mijn auto :( )

Ik weet niet meer of of ik ook langs de tweede flitser te hard heb gereden of niet.

Ik heb de flitspalen op de twitter van Flitserservice OV gevonden. Dit is een van de flitser:

#OV In Hengelo op de Diamantstraat thv de Makro FlitsNav: http://app.lk/flitsnav Controle gezien? Tweet @Flitsservicenl

Blijven deze dingen de hele dag actief of is het voor een bepaalde tijd per dag?
Hogere bedragen doen er altijd langer over :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:01
Ik zou de boetes lekker doorgeven aan de persoon die reed! (En die voortaan niet meer laten rijden!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
NeutraleGast schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 13:31:
Hallo,

Natuurlijk kan dat. Waarom niet?

Even afwachten dus.

Dat hangt er vanaf. Sowieso blijven mobiele flitsers voor bepaalde tijd actief. Hoe lang die tijd is verschilt per geval. Daar is geen zinnig antwoord op te geven.

Kortom: Wacht gewoon even af. Ontvang je niets, dan is er of niet te hard gereden en/of de flitser was niet meer actief. Met dit topic ga je niets wijzer worden vermoed ik.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
Hoelang moet ik wachten? Dus hoelang kan het max duren voordat ik het ontvang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 13:55
Maximaal 3 jaar, dan is het verjaard.
Gemiddeld.. ongeveer 2 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
MoiZie schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 13:39:
Ik zou de boetes lekker doorgeven aan de persoon die reed! (En die voortaan niet meer laten rijden!)
Het probleem is dat ik geen bewijs heb dat diegene gereden heeft, hij kan het gewoon ontkennen.

Ik heb wel het foto via mijnpolitie.nl verkregen, daar is de bestuurder helaas niet duidelijk te identificeren. Mischien weet iemand software waarmee ik de bestuurder toch identificeerbaar kan maken? Zoal CSI etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je kan wat truukjes gebruiken zoals sharpening maar je gaat echt geen perfecte foto krijgen waarop je bewijs hebt. Echter ik neem toch aan dat jij je auto niet uitleent aan mensen die jou op laten draaien voor de boete terwijl jullie beiden weten dat de ander reed?
Jij zat er naast dus ik neem aan dat het een bekende is die jij vertrouwd. Dan zal hij toch ook gewoon keurig de boete betalen en de schuld op zich nemen mochten er consequenties aan zitten?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

dude, ik weet niet wie er in je auto reed, maar ik neem aan dat een vriend of collega die verantwoordelijkheid wel op zich neemt................althans, dat zou bij mij wel zo zijn ik zeg het ook altijd als iemand mijn auto leent.

Bij mensen waarbij ik die twijfel heb, leen ik mijn auto niet uit; zelfde geld voor ongelukken; als hij hem in de poeier rijd; minimaal gelijkwaardige auto of waarde terug (los van wat de verzekering betaald); ik hoef er niet op achteruit te gaan dat ik mijn auto als vriendendienst uitleen.

maar goed...er zijn zelfs mensen die 3 keer in 7 minuten door dezelfde flitser worden gepakt omdat ze heen rijdne, iets vergeten, terug rijden naar huis, en dan weer opnieuw heen rijden; alle 3 keer te hard = 3 keer boete op dezelfde plek = 3 keer betalen....

Welkom in het bewind van Koos Spee waarbij iedere km te hard, doeltreffend bestraft wordt :(

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
Tsurany schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 02:48:
Je kan wat truukjes gebruiken zoals sharpening maar je gaat echt geen perfecte foto krijgen waarop je bewijs hebt. Echter ik neem toch aan dat jij je auto niet uitleent aan mensen die jou op laten draaien voor de boete terwijl jullie beiden weten dat de ander reed?
Jij zat er naast dus ik neem aan dat het een bekende is die jij vertrouwd. Dan zal hij toch ook gewoon keurig de boete betalen en de schuld op zich nemen mochten er consequenties aan zitten?
Ik was naar een garage om de auto te controleren voor de apk keuring, er was iets mis met de auto en er moest een onderdeel aangeschaft worden. De monteur stelde voor dat we even lang een auto onderdelen zaak reden om het aan te schaffen. Aangezien ik niet de weg kende wilde hij rijden, ik had daar geen moeite mee. Het probleem nu is dus dat het een onbekende van mij is, waarvan ik niet eens de naam ken. Ik kan moeilijk langs gaan en mijn geld gaan eisen, hij zal sowieso ontkennen. Dus is het foto mijn enige hoop ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
Seesar schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 02:50:
dude, ik weet niet wie er in je auto reed, maar ik neem aan dat een vriend of collega die verantwoordelijkheid wel op zich neemt................althans, dat zou bij mij wel zo zijn ik zeg het ook altijd als iemand mijn auto leent.

Bij mensen waarbij ik die twijfel heb, leen ik mijn auto niet uit; zelfde geld voor ongelukken; als hij hem in de poeier rijd; minimaal gelijkwaardige auto of waarde terug (los van wat de verzekering betaald); ik hoef er niet op achteruit te gaan dat ik mijn auto als vriendendienst uitleen.

maar goed...er zijn zelfs mensen die 3 keer in 7 minuten door dezelfde flitser worden gepakt omdat ze heen rijdne, iets vergeten, terug rijden naar huis, en dan weer opnieuw heen rijden; alle 3 keer te hard = 3 keer boete op dezelfde plek = 3 keer betalen....

Welkom in het bewind van Koos Spee waarbij iedere km te hard, doeltreffend bestraft wordt :(
Als ik zelf te hard gereden had, dan kon ik de boetes accepteren, het was tenslotte mijn eigen schuld.

Nu heb ik moeite met het accepteren omdat:
1. Ik niet zelf te hard gereden heb.
2. Ik in een onzekerheid leef over of er nog boetes zullen komen en hoe hoog ze zullen zijn.

Andere probleem wat ik heb is dat de man die te hard gereden heeft aan de andere kant van Nederland woont, ik kan dus ook niet even zomaar langs gaan.

Maar goed dit gaat beetje offtopic, ik heb denk ik antwoord op mijn vraag, namelijk: 'De boetes voor overtredingen die op hetzelfde dag begaan zijn kunnen op verschillende data binnekomen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

NeutraleGast schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 02:53:
Ik was naar een garage om de auto te controleren voor de apk keuring, er was iets mis met de auto en er moest een onderdeel aangeschaft worden. De monteur stelde voor dat we even lang een auto onderdelen zaak reden om het aan te schaffen. Aangezien ik niet de weg kende wilde hij rijden, ik had daar geen moeite mee. Het probleem nu is dus dat het een onbekende van mij is, waarvan ik niet eens de naam ken. Ik kan moeilijk langs gaan en mijn geld gaan eisen, hij zal sowieso ontkennen. Dus is het foto mijn enige hoop ;(
Garage aansprakelijk stelen, zij lossen het maar op met de werknemer. Jij vertrouwt op de werknemer als professional en hij is duidelijk in de fout gegaan. Ik neem aan dat als jij het verhaal uitlegt de garage zijn verantwoordelijkheid zal nemen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

NeutraleGast schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 02:57:
[...]

Als ik zelf te hard gereden had, dan kon ik de boetes accepteren, het was tenslotte mijn eigen schuld.

Nu heb ik moeite met het accepteren omdat:
1. Ik niet zelf te hard gereden heb.
2. Ik in een onzekerheid leef over of er nog boetes zullen komen en hoe hoog ze zullen zijn.

Andere probleem wat ik heb is dat de man die te hard gereden heeft aan de andere kant van Nederland woont, ik kan dus ook niet even zomaar langs gaan.

Maar goed dit gaat beetje offtopic, ik heb denk ik antwoord op mijn vraag, namelijk: 'De boetes voor overtredingen die op hetzelfde dag begaan zijn kunnen op verschillende data binnekomen'.
je begrijpt dat ik juist zeg dat ik verwacht dat degene die de auto leent zijn boetes betaalt? Dus degene die reed niet degene die UITleent?

Ik snap heel goed dat je moeite hebt om die boetes zelf te betalen; sterker nog, als betreffende ze niet betaald heeft ie een groter probleem (als het werkgerelateerd is bel ik zijn baas bijv op).....

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:44
Maar je was de bijrijder, heb je dan niet door dat je "chauffeur" veel te hard rijdt? Zeker in de stad.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
Jim423 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 01:17:
Maar je was de bijrijder, heb je dan niet door dat je "chauffeur" veel te hard rijdt? Zeker in de stad.
Jawel, ik had het door maar heb tot mijn spijt niets van gezegd.

Maar valt er wettelijk niets aan te doen als de hardrijder niet de eigenaar van de auto is?

Stel voor, op de flits foto is de bestuurder te zien, kan ik dan niets tegen beginnen?

Laat maar ik weet het al

[ Voor 3% gewijzigd door ObiTewodros op 01-08-2012 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Gewoon de garage bellen en als het een "zwarte" monteur was, dan heb je pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
KillerAce_NL schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 15:31:
Gewoon de garage bellen en als het een "zwarte" monteur was, dan heb je pech.
Als er meer bekeuringen binnenkomen, dan ga ik sowieso contact opnemen met de garage, alleen ben ik bang dat ze het zullen ontkennen als ik geen enkel bewijs heb.

Van de bekeuring die al binnen is heb ik de foto, daar is de bestuurder niet op te zien. Ik hoop dat het bij de eventuele toekomstige foto's wel het geval is.

Maar stel dat er meer dan 30km te hard is gereden, dan duurt het langer voordat je de boete ontvangt neem ik aan?

Het is juist het wachten dat zo stressvol is ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 19:46
Je hebt toch een bon van de garage waarop staat hoe laat je de auto hebt opgehaald. Vanaf het moment van inleveren tot je hem terug krijgt is het hun verantwoordelijkheid lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Waarom zou de garage moeilijk doen ? Is dit een wokkie-tokkie garage ofzo ?
Een professionele garage lost het netjes op. Het is een probleem van de eigenaar, dat hij intern bij zijn monteur neer moet leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
KillerAce_NL schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 16:18:
Waarom zou de garage moeilijk doen ? Is dit een wokkie-tokkie garage ofzo ?
Een professionele garage lost het netjes op. Het is een probleem van de eigenaar, dat hij intern bij zijn monteur neer moet leggen.
Ja dat klopt, maar stel jezelf voor: Ineens komt er iemand langs en zegt dat een van jou medewerkers verantwoordelijk is voor een snelheidsovertreding in zijn auto, hier kan hij geen enkele bewijs voor leveren.

Wat zou jij doen?

Trouwens, de tweede flitser op mijn route(waar ik nog geen bekeuring voor heb ontvangen) heb ik op twitter gevonden. Alleen stond er bij de tijd iets merkwaardigs:

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/NEcW

Hoe kan 1:02 's ochtends zijn? Dat kan met geen mogelijkheid toch? Het zou kunnen dat er iets misgegaan is met het converteren van de Amerikaanse notatie(am pm) naar de Nederlandse notatie. Als dat het geval is, dan betekent het dus dat de tweet om 1:02 in de nacht is gedaan, ik reed rond 16:00 's middags daar. Er zit dus een tijdsverschil van 15 uur tussen, komt het vaak voor dat ze langer dan 15 uur op eenzelfde locatie flitsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Denk eens logisch na over die vraag :+ en maak je niet zo druk, je hebt nu eenmaal te hard gereden en dus bestaat de kans dat je een bon krijgt. Maar dat wist je al toen je het deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt het nu aan mij, maar zie ik iets over het hoofd? Je zat naast de persoon die te hard reed, je weet dus wie je auto heeft gebruikt, maar je kunt die persoon niet aanspreken op het te hard rijden?

BTW: als je er naast zat vind ik het toch echt jou verantwoording hoor. Anyways, bonnetje (als deze binnenkomt) neerleggen bij de persoon die te hard reed of suck it up en zelf betalen die hap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Het is voor het CJIB / Rechter heel eenvoudig.

Jouw auto, jouw boete. Wie er gereden heeft is voor hen verder niet van belang en 'jouw probleem'.

Gewoon contact opnemen met de garage. Als je in een leenauto van de garage een boete krijgt, weten zij jou ook te vinden hoor.

Btw, als de persoon in kwestie jouw auto gekeurd heeft (en naar we mogen aannemen, keurmeester is), staat zijn naam op jouw keuringsrapport.

Op je keuringsrapport staat ook een datum + tijd afmelding. Ik weet niet hoeveel tijd tussen de boete en het tijdstip van afmelden zit? Bij de RDW wordt een auto aangemeld voor de Apk keuring en afgemeld. De garage kan zelf prima traceren van hoelaat tot hoelaat ze de auto binnen hebben gehad.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 19:46
NeutraleGast schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 17:03:
[...]

Ja dat klopt, maar stel jezelf voor: Ineens komt er iemand langs en zegt dat een van jou medewerkers verantwoordelijk is voor een snelheidsovertreding in zijn auto, hier kan hij geen enkele bewijs voor leveren.

Wat zou jij doen?
Me als garage diep schamen dat ik niet op basis van de meegebrachte reparatie/onderhouds bon de betreffende auto en datums kan terugvinden in de administratie. Heb je het de garage al voorgelegd?

Anders pak je volgende keer bij die garage een leenauto en laat je die een paar keer flitsen, wedden dat ze de bonnen gewoon doorsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:26
NeutraleGast schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 17:03:
[...]

Wat zou jij doen?
Even in het systeem de gegevens controleren die bekend zijn, en als jij inderdaad die ochtend de auto hebt ingeleverd en je verhaal verder plausibel klinkt (en de betrokken medewerker geen nog plausibeler verweer heeft), dan verreken ik die boete met je factuur.

Jij zou dat blijkbaar niet doen? Klinkt als een gevalletje 'zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Laatst online: 18:48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Dan kan je er wellicht zelfs via de kortst mogelijke route nog een trajectcontrole uit berekenen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Laatst online: 18:48
als je het echt goed wilt doen, dan is er in ninove een lange baan. Minstens 15 batterijen flitspalen.

Volgens mij is dat de baan waar alle uitgerangeerde flitspaaltjes bijeen komen janken. Kudo's voor de mensen die er iedere dag over rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 16:19
En als ze niet willen betalen gewoon een reparatie laten uitvoeren en die niet betalen. Verder snap ik niet waarom je zo gestresst doet. Het is maar een boete en je weet nog niet eens of ze moeilijk gaan doen bij de garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Malt007 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 14:53:
En als ze niet willen betalen gewoon een reparatie laten uitvoeren en die niet betalen.
Hoe dacht je je auto dan mee te krijgen? |:( De garage kan aantonen dat ze jouw auto in onderhoud hadden (ze hebben immers jouw sleutel) en jij staat niet erg sterk met je verhaal over de snelheidscontrole. Ik vind dit echt heel dom advies :N

@TS: Tsja, als je het niet eens wil proberen bij de garage, snap ik niet wat je wil bereiken met dit topic. De tip om er eens langs te gaan heb je al verschillende keren gekregen, maar als jij vooraf voor de garage beslist dat ze het vast ontkennen... Ken je het gezegde "Niet geschoten is altijd mis"? ;) Gewoon langsgaan, de baas confronteren met de boete en de bon van de reparatie en het verhaal uitleggen. Als het een beetje een klantvriendelijke zaak is, zal de betreffende monteur erop aangesproken worden en wordt je bon wel betaald.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.