Voorbereiden installeren Win 7 mogelijk n virtuele omgeving?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buffy1966
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-09 15:09
Ik heb nu Win XP Pro op de computer staan.
Ik wil Win 7 installeren, maar wil dit eerst rustig aan voorbereiden met alle software (virusscan, office, mail, ...) erop. Zodat wanneer ik van OS wissel deze direct kan gebruikt worden.
Nu doe ik dit door backups. Dus ik zet een backup van Win 7 en installeer wat software, neem dan terug een backup om zo later terug te installeren en verder te doen.
Ik zet dus hierna telkens een backup van Win XP terug zodat het vrouwtje niet zonder computer valt :+

Is het niet mogelijk dat ik mijn installatie van Win 7 in een virtuele omgeving kan voorbereiden en opslaan als een backup, en deze backup dan later kan installeren als deze naar mijn zin is voorbereidt?
Dan zou ik tijd besparen door niet telkens tussen Win XP en Win 7 te moeten wisselen door middel van backups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-10 21:38

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Waarom niet gewoon dual boot maken? Je kan van hardware wisselen met Windows, maar het is in principe beter om bij wisselen hardware een verse installatie te maken. Zeker als je de VM maar 1 core geeft, terwijl je een quad core hebt. Die verandering vind Windows niet altijd leuk.

Bovendien, als je een goede dag pakt, kan je toch al helemaal klaar zijn met alles? Windows installeren: half uur. Windows updaten: uur, anderhalf. Programma's installeren: half uurtje (afhankelijk van hoeveel). Alles instellen: uurtje?
Totale tijd die je kwijt bent: minder dan 4 uur.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
buffy1966 schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 13:27:
Is het niet mogelijk dat ik mijn installatie van Win 7 in een virtuele omgeving kan voorbereiden en opslaan als een backup, en deze backup dan later kan installeren als deze naar mijn zin is voorbereidt?
Dan zou ik tijd besparen door niet telkens tussen Win XP en Win 7 te moeten wisselen door middel van backups.
Als je de VM back-up op een fysieke machine zet krijg je wel gezeur met de activatie (hardware SID veranderd) en je moet ineens flink wat hardware installeren.

Dual boot is een optie zoals genoemd.

Zie dit ook als een kans voor schoonmaak. ;) Ik neem eigenlijk in zulke migraties alleen de essentiële documenten mee. Rest installeer ik op mijn gemak en heel veel laat ik eigenlijk weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-10 13:36
Kan prima, maar is een beetje dure grap voor thuis. Je zou bijvoorbeeld met PCoIP kunnen gaan werken en VDI's laten maken. Kun je zelfs elke keer laten recyclen zodat je altijd een schone machine krijgt bij het opstarten. Nadeel is dat je hier wel 2 servers voor nodig gaat hebben (een host en een vcenter met view-server), en je kan je huidige desktop waarschijnlijk wel de deur uit doen, en er een zero-client voor terug nemen. Werkt erg mooi als zakelijke oplossing, maar voor thuis zou ik er niet aan beginnen.

Wat je wel zou kunnen doen is bijvoorbeeld Norton Ghost gebruiken, of Acronis TrueImage. Daarmee kun je voor thuis-gebruik wel redelijk doen wat je wilt in dat opzicht. Je kan natuurlijk ook een VMWare machine er van maken en snapshots maken. Genoeg mogelijkheden dus :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wat een vreselijk ingewikkelde manier van werken hierboven.

Maar goed.
Wat voor Windows 7 versie wil je gaan gebruiken dan?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device