[Excel 2010] Script om meerdere records te selecteren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Elke week wordt er een export gemaakt van de openstaande incidenten vanuit het Helpdesk systeem die per operator moet worden gesorteerd en geprint.
Ik ben al zover gekomen dat ik de sortering (incl koppen) al per operator klaar heb.
Nu moeten de koppen en de incidenten per operator worden geselecteerd zodat dit geprint kan worden. Ik kom er alleen niet uit hoe ik het met de selectie moet doen.
Kan iemand me helpen?

VB:
Call Nummer Naam
1 Jan
2 Jan
3 Jan

Call Nummer Naam
4 Piet
5 Piet
6 Piet

Call Nummer Naam
9 Marie
10 Marie
11 Marie

Per persoon moeten dus de koppen en de records die bij de persoon horen geselecteerd te worden. Ik hoop dat ik zo duidelijk genoeg ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Klinkt als een schitterend voorbeeld van hoe een report in Access 2010 eruit kan zien. Zou niet weten waarom je dit in Excel zou willen doen. :p

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik er zo min mogelijk tijd aan wil besteden (als ik de rapportages moet maken) en mijn voorkeur niet uitgaat naar Access. De output is al een Excel sheet die allen mbv macro's aangepast hoeft te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:48

Reptile209

- gers -

Volgens mij kan je dit prima voor elkaar krijgen met een draaitabel/pivot table. Heb je daar al eens naar gekeken?

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat gaat hem ook niet worden vrees ik. Ik heb alleen maar deze 2 kolommen opgegeven voor het voorbeeld. In werkelijkheid heb ik 9 kolommen die ik gebruik.
Dit is niet te doen in een pivot table.

Is er dan geen manier om een selectie te maken vanaf de eerste kolom met waarde "Line" tot een lege regel?
Iets met een IF statement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan de bijbehorende recordgegevens ophalen met de formule vert.zoeken, voor zover er voldoende unieke informatie is tussen de koppen en de operatorincidenten.
Pagina: 1