Sinds dat ik geupdate heb naar OSX Mountain Lion heb ik moeite om te connecten naar Windows Shares (SMB)
Als ik een Server wil bereiken in de root dus een overzicht van alle directory's (SMB://DNS OF IP ADRES)
Dan doet deze het niet ik krijg dan het aanmeld scherm kan in loggen en vervolgens krijg ik deze error.

Het vreemde is dan als ik SMB://ipadres/sharenaam doe dan kan ik wel inloggen en dan vindt die de share wel en kan ik erop.
Hebben meerdere van jullie dit probleem of heeft een van jullie een oplossing.
Ik heb al rond gegoogeld maar ben nog niks tegen gekomen over dit probleem.
Ook heb ik al meerdere servers en gewone windows's pc's geprobeerd maar overal is het het zelfde.
En natuurlijk heb ik ook op meerdere manieren geprobeerd verbinding te maken, denk aan DNS IP en uit de lijst die de finder zelf vindt.
DNS Cache heb ik ookal leeg gelaten WiFi en lan geprobeerd.
Bij de gewone lion had ik dit probleem niet.
Als ik een Server wil bereiken in de root dus een overzicht van alle directory's (SMB://DNS OF IP ADRES)
Dan doet deze het niet ik krijg dan het aanmeld scherm kan in loggen en vervolgens krijg ik deze error.

Het vreemde is dan als ik SMB://ipadres/sharenaam doe dan kan ik wel inloggen en dan vindt die de share wel en kan ik erop.
Hebben meerdere van jullie dit probleem of heeft een van jullie een oplossing.
Ik heb al rond gegoogeld maar ben nog niks tegen gekomen over dit probleem.
Ook heb ik al meerdere servers en gewone windows's pc's geprobeerd maar overal is het het zelfde.
En natuurlijk heb ik ook op meerdere manieren geprobeerd verbinding te maken, denk aan DNS IP en uit de lijst die de finder zelf vindt.
DNS Cache heb ik ookal leeg gelaten WiFi en lan geprobeerd.
Bij de gewone lion had ik dit probleem niet.
ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?